Gå till innehåll

44 på bubblan?


ottoPelle

Recommended Posts

Satt förra söndagen och spelade boss 75K GTD. Med 84pers kvar (80fick pengar) Hittar jag 44 på cut off.

Denna turre är en den dyraste turre jag spelar vilket gör att det inte är helt ointressant att komma i pengarna men absolut inte livsavgörande.

Jag har 15BB, kanppen 10BB, SB 40BB och BB 9BB.

Alla lägger fram till en spelare 2pos från mig som varit väldigt aktiv på slutet och han öppnar för 2,5BB med 18BB bakom. Där uppstår mitt problem, push eller fold? Vad jag tycker talar för push är att det är ett kanon läge att bygga stacken. Men har jag kanske för dålig hand att pusha 15BB? Min read på dom som sitter bakom är att dom är för tight.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gjorde jag också och fick blixtsyn av JJ. Inget att haka upp sig på men börja fundera om man kanske skulle hålla sig till KQ+ och 66+ i sin pushrange där med 15BB.

 

äh. skillnaden mellan 66 och 44 i den situationen...? visst, nånstans ska man hitta gränsen, men det är bara 44 och 55 som du slår med 66 också.

ställa med 66 och ställa med 22 känns inte som så stor skillnad. eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...
  • 4 weeks later...

Jag lutar åt fold.

I tuneringar finns inte ofta foldev i den sittuationen och 44 står sig inte BRA mot hands range.

Mycket roligare att själv pushar 10-12 bb med 72 än att pusha med lite foldev och ha 44.

Jag foldar ofta där och jag tycker du ska folda lite högre par också.

Men om du ser att spelaren höjjer och foldar hela tiden är det en push. Men du måste tänka på att spelare bakom kan hitta händer också.

Jag tror inte på att folk foldar som raisat i tuneringen när du har 15bb.

 

Gl nästa gång

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...