Gå till innehåll

Bwin sattsar på trav eller kanske inte...


Recommended Posts

Fick mail om att Bwin skulle satsa på trav: Vi väljer nu att satsa på trav då vi vet att det är en brett och stort intresse för detta i norden. Alla lopp kommer att direktsändas via vår webbplats. Vi inriktar oss på amerikanskt, kanadensiskt och tyskt trav.

 

 

Första meningarna lät ju väldigt bra, men sen kommer "inriktar oss på amerikanskt, kanadensiskt och tyskt trav." Helt seriöst hur många i norden är intreserade av att spela på dessa travlopp? Inget spel på svenskt trav och man motiverar sattsningen med det stora intresset på den nordiska marknaden. Ahja får väll se hur mycket omsättning det kommer vara på detta, kanske kommer sydeuroperna och tyskarna spela, men löjligt att nämna nordiska marknaden och sen inte ha något nordiskt trav....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bwin skulle väl bli stämda långt upp i Mumindalen om de hade spel och direktsändning på svenska travlopp, som ATG har ensamrätt till. Antar jag.

 

Tror de inte skulle bry sig särskilt så mkt om det. Unibet o Ladbrokes har ju redan blivit stämda utan någon påföljd.

 

BWIN kan väl inte ha så mkt att vinna på att de börjar direktsända travlopp från sverige.

Atgs webplats funkar ju redan väldigt bra om man vill se loppen direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk spelar på hundar, hockyligor, turkiska division III i fotboll osv... Finns väl spelrävar som ser möjligheten att kasta in pengar annat än på svenska havremopeder?

 

Vi blev tidigt indoktrinerade av att titta på engelsk fotboll här i sverige. Folk spelade/tittade mer på scunthorp div 3 än på göteborg iom stryktipset.

 

Är svenska hästar i världstoppen på att springa fort?

 

/har ingen aning då jag inte ens spelar på hästar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenskt trav är väll både bredast och har de flesta världsstjärnorna om man säger så. Dock hanldar det kanske inte så mycket om detta utan mer om intresset för amerikanskt och kanadensiskt trav. Tror i princip ingen trav intresserad i norden har något större intresse att spela på den nordamerikanska travmarknaden. Att då sedan skicka ut massa reklam att man stor sattsar på trav med tanke på det stora intresset för detta i norden rimmar helt fel.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror de inte skulle bry sig särskilt så mkt om det. Unibet o Ladbrokes har ju redan blivit stämda utan någon påföljd.

 

BWIN kan väl inte ha så mkt att vinna på att de börjar direktsända travlopp från sverige.

Atgs webplats funkar ju redan väldigt bra om man vill se loppen direkt.

 

Jodå, bwin är förmodligen ett av de bolag som bryr sig mest om den legala aspekten. Faktum är att svenskt trav är oerhört populärt inte minst i Tyskland och många bolag skulle säkert under ett licensförfarande vara mycket intresserade av att sälja den produkten internationellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, bwin är förmodligen ett av de bolag som bryr sig mest om den legala aspekten. Faktum är att svenskt trav är oerhört populärt inte minst i Tyskland och många bolag skulle säkert under ett licensförfarande vara mycket intresserade av att sälja den produkten internationellt.

 

isåfall är BWIN ett undantag, 5-6 nätbolag har ju redan en massa spel på svenskt trav sen 10 år tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

isåfall är BWIN ett undantag, 5-6 nätbolag har ju redan en massa spel på svenskt trav sen 10 år tillbaka.

 

Expekt, Bet365, 24Hpoker har fasta vinnar odds.

Unibet har rörliga odds.

Ladbrokes har väll mest H2H odds?

 

Finns det fler sidor än de 3 jag nämner som har fasta odds på vinnar spel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Expekt, Bet365, 24Hpoker har fasta vinnar odds.

Unibet har rörliga odds.

Ladbrokes har väll mest H2H odds?

 

Finns det fler sidor än de 3 jag nämner som har fasta odds på vinnar spel?

 

Tror inget bolag orkar över 80 % i återbetalning på de fasta oddsen på vinnar/plats-spelen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Expekt, Bet365, 24Hpoker har fasta vinnar odds.

Unibet har rörliga odds.

Ladbrokes har väll mest H2H odds?

 

Finns det fler sidor än de 3 jag nämner som har fasta odds på vinnar spel?

 

Ladbrokes har väl nästan alltid v/p .

 

Nordicbet.

 

Centrebet hade förut iallafall , hittar ingen trav nu när jag är inne på hemsidan och kollar.

 

Trottingbet verkar ha , aldrig spelat där dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladbrokes har väl nästan alltid v/p .

 

Nordicbet.

 

Centrebet hade förut iallafall , hittar ingen trav nu när jag är inne på hemsidan och kollar.

 

Trottingbet verkar ha , aldrig spelat där dock.

 

Nordicbet har jag inte sett fasta travodds på förut, men säger du det så, ska jag kolla extra noga nu till helgen!

 

Trottingbet verka ha odds, men verka lite krångligt? Inte fastaodds?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

de brukar ligga kring 75 % - 80 % på vinnarspelen.

 

på platsspelen är det oftast högre.

 

På H2H är det oftast 92-93 % tillbaka

 

Unibet har 95% återbetalning på rörliga odds, men väldigt låg omsättning. Betyder att du kan hitta guldodds, men samtidigt kan andra odds va nerspelade under ATGs odds.

 

Tex gav dubbeln på V75 21aug över 200ggr på Unibet, men bara 118ggr på ATG. En kompis kompis sattsa 300kr, så tjänade nästan 30k på att spela Unibet istället för ATG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betfair har väll inte odds på svenska travlopp?

 

Nej, just det. Jag var ute o cyklade. Tänkte på nåt helt annat, my bad.

Däremot kan man spela på engelska galopphästar. Och jag tänker starta en "Challenge", ungefär som man gör på 2+2.

Jag tänker ge er tips på vilken häst ni ska "laya" (boka) varje dag under september månad. Detta gör jag helt gratis, jag heter inte John Morrison.8-)

Imorron är det Wolverhampton kl 5:45pm (18:45 svensk tid), Hästen som får INTE vinna heter Speedy Senorita. Förmodade odds: 9/2 (5,5), Favorit.

Satsa en tia eller en krona på detta om ni vill. (om ni inte vet hur man satsar under min bet som är SEK30 eller £2, så PM:a mej)

PS: Moderatorerna kan ju flytta denna om dom tycker att jag har Hi-jackat en tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag "bokat" hästen till 5.9 i odds (kl 12.28), ni kan säkert få bättre odds om ni har is i magen. Vinner fanskapet så ligger jag på minus 4.9 "units".

Om den inte gör det, så är jag på 1 unit plus.

Jag är beredd att ta "side-bets" på detta. Jag påstår helt kallt att jag kommer att ligga plus efter månadens (September) slut.

Upp till ca SEK 1000, eller kanske $100, €uro, eller £, spelar ingen roll.

:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...