Gå till innehåll

nybörjarproblem med odds för draghänder


jockoma

Recommended Posts

http://academy.fulltiltpoker.com/sv/lessons/video/53/

 

Som nybörjare blir jag förvirrad av denna video.Efter 4.26 förstår jag inte riktigt logiken i vad som händer. Hur kan han syna detta drag. Vore tacksam för hjälp.

 

Phil Gordon menar att man med detta stegdrag och 8 outs har ca 32% chans att träffa sitt drag. drygt 1:2 i odds alltså. Men den beräkningen kan man väl egentligen bara använda om man inte riskerar ett bet till efter turnen? Om man missar draget får man ju sannolikt betala en halv pot till för att få se river? Enda gången som man kan räkna på odds på detta sätt är väl om någon går all in så man vet att man inte får ytterligare en satsning innan river?

 

tacksam för hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver ingen hjälp du vet ju redan själv. Om du inte är all in har du ju implicita odds att ta hänsyn till. De är i alla fall om du skulle spelat mot mig höga på stegdrag jämfört med ett färgdrag.

 

Ahh.. Ok! Så det är förväntade odds som gör att han synar detta.... tänkte inte på att man kunde räkna så. Men då förstår jag inte varför han lägger sig på turn? Han borde ju ha samma förväntade odds att kunna syna ända till river då om han tagit beslutet att tänka så???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

usch, phil gordon!

 

nej du har helt rätt, du kan inte multiplicera dina outs med 4 om Fi kan betta bort dig på turn.

han nämner inte implicita odds och implicita odds är inte garanterat på den brädan. även med implicita odds på turn är det fold... det finns ju en risk att Fi inte betalar av det sista eller att du får stege o Fi flush.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

usch, phil gordon!

 

nej du har helt rätt, du kan inte multiplicera dina outs med 4 om Fi kan betta bort dig på turn.

han nämner inte implicita odds och implicita odds är inte garanterat på den brädan. även med implicita odds på turn är det fold... det finns ju en risk att Fi inte betalar av det sista eller att du får stege o Fi flush.

 

Ok Tack! Då behöver jag inte riva upp mitt spel och tänka om då :-) Konstigt att de lägger ut en sån här film för nybörjare dock.... eller bra kanske om man ska vara cynisk och girig :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...