Gå till innehåll

JJ på flopp 222 (djupt)


wizzo

Recommended Posts

Måndagslaxen på krukan, det är första perioden så vi spelar 400 bb djupt (stackar 20k, blinds 25/50). Ingen direkt historik på fi men får anta att han vet lite vad han sysslar med iaf. Om han känner igen mig sen förut så har vi nog tight image, men ska nog inte lägga alltför stor vikt vid image.

 

Jag slår upp 200 med JJ i tidig pos och får syn av båda blindsen. Floppen kommer 222, det checkas till mig som betar 500, får syn av bb. Turn 3 och han checksynar 1000, river 4 och han betar 2500. Vad gör vi här?

 

Fold känns jättefel, men syn tar fan emot det också. Mitt dilemma beror förmodligen på att jag aldrig hade tagit hans linje med NÅGON hand, men alla spelar ju inte på samma sätt såklart...

 

Handen kan tyckas simpel men jag tycker den är intressant, tacksam om någon har lust att analysera lite djupare vilka händer han kan spela så och hur ofta han värdebetar/bluffar här? Som jag skrev tidigare hade jag aldrig tagit hans linje med NÅGON hand, rätt eller fel? Kan hans spel vara bra?

 

Tyck gärna till om min linje i övrigt, kan check på flopp vara att föredra? Jag återkommer med lite djupare resonemang från min sida senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan förstå att du är förbryllad, svårt förstå vad han kan tänkas ha förutom stål, å andra sidan har väl han någon mer eller mindre skum ide om din hand, själv skulle jag ta synen utan större fundering med såpass som JJ.

 

Måste vi anta att han är balanserad/har koll?

Ser han dig som tight och/eller agressiv gillar han väl bluffläget?

 

Edit: har för mig att jag sett mer än en kommentar om att livespelarna på CC älskar att göra om sina mellan pockets till bluffar (antagligen i ren tristess :) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte helt tänka mig in i spel-linjen FI tagit. Men känner igen det.

 

Så här kommer min tanke.

 

Spelar fi 55-TT(ja du har ju JJ så, och QQ+ utesluter jag då vi kan förmoda att han slått om på tidigare gator, ev pre med)

 

Han är ur poss och synar flopp, turn känns ofarlig och han checksynar även där. På river vet han att om han checkar bettar du väl troligen mer än 2500, vilket i mina ögon gör hans bett till ett försök att skära ner sina förluster. Han är kanske medveten om att han har svårt att hitta folden med ett par högre än korten utöver flopp. Men raisar du kan han vara kapabel till fold.

 

Men ja, det är de enda händerna jag kan finna en rimlig förklaring till. Och hur rimlig den var vetefan. Jag har i var fall sett linjen hos en del halvusla live-spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blixtsyn, dock kan man 99% utesluta AA,KK och QQ, så möjligtvis 2x, 33, 44 eller 55-88 typ. Beroende på hans slaskighet kan man höja eller bara syna om det är någon reko/tight spelare.

 

Känns dock också dåligt att han inte vill bygga pott tidigare om han har dig slagen. Kanske turade river eller vill bara value/blockbeta med medelpar. Spontant känns det som A3-A4 eller 55-77 med tanke på hur live spelare spelar, stackdjup och handhistoriken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

solklar syn, solklar ickeraise.. lite för tidigt i turneringen att börja levla dig själv till att RR'a för o få skriksyn av A hög och att få för dig att han ska ha en trea i sin range. Har han inte pockets har han två highcards då han fortsatte flop, i bästa fall om 3an hade varit typ T så hade jag kunnat se argumentet att han donkbetar med T-kåken för att få betalt av händer som hade checkat bakom annars som diverse Ax.

 

Bara o tacka o ta emot, och vara glad över att han spelade 2an så dåligt om så är fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

solklar syn, solklar ickeraise.. lite för tidigt i turneringen att börja levla dig själv till att RR'a för o få skriksyn av A hög och att få för dig att han ska ha en trea i sin range har han inte pockets har han två highcards då han fortsatte flop.

 

Bara o tacka o ta emot, och vara glad över att han spelade 2an så dåligt om så är fallet.

 

jo mot live åsnor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...