Gå till innehåll

FLT - A-hög med triss på bordet, är jag för feg?


thorn

Recommended Posts

Sitter och funderar över denna hand, den är ganska intressant tycker jag.

 

***** Hand History for Game 2185016890 *****

$0.5/$1 Hold'em - Friday, June 10, 11:10:33 EDT 2005

Table Table 13959 (Real Money)

Seat 9 is the button

Total number of players : 9

Seat 1: Shappka ( $18.75 )

Seat 3: Amy604 ( $46.5 )

Seat 5: Flasher19 ( $50.5 )

Seat 6: spollen ( $26 )

Seat 7: hassebula ( $42.64 )

Seat 9: vannelle ( $77.88 )

Seat 10: scottferrell ( $28.87 )

Seat 4: rsngren ( $24.25 )

Seat 8: pool9ball ( $22 )

 

scottferrell posts small blind [$0.25].

Shappka posts big blind [$0.5].

pool9ball posts big blind [$0.5].

 

 

** Dealing down cards **

Dealt to rsngren [ Ac 8c ]

Amy604 folds.

rsngren calls [$0.5].

Flasher19 folds.

spollen folds.

hassebula folds.

pool9ball checks.

vannelle raises [$1].

scottferrell folds.

Shappka calls [$0.5].

PatsBeatCats has joined the table.

rsngren calls [$0.5].

pool9ball calls [$0.5].

 

** Dealing Flop ** [ 4c, Jc, 7h ] <- ganska skön flop tycker jag, färgdrag och kanske ett mycket litet extra out för äss. bedömer att jag kan syna här i alla fall.

Shappka bets [$0.5].

rsngren calls [$0.5].

pool9ball folds.

vannelle calls [$0.5].

 

** Dealing Turn ** [ Js ] <- Sitter han på AJ eller dylikt här blir det fina pengar på rivern om jag sätter flushen. Jag tror mig ha odds för att se river med också.

Shappka bets [$1].

rsngren calls [$1].

vannelle folds.

 

** Dealing River ** [ Jd ] <- Nu blir det knepigt. Fyrtal är en möjlighet, om även liten... A med bättre kicker tar mig också.

Shappka bets [$1].

rsngren folds.

Shappka does not show cards.

Shappka wins $8.25

 

A-hög är ju inte jättetokigt här, att jag fegar ut beror nog en del på att jag blivit avskräckt från tidigare sessions (som gått dåligt ett bra tag) och vill "spara" varje liten dollar. Samt att det stor med stora svara bokstäver på blocket bredvid mig 'Var inte så nyfiken, våga folda på river'.

 

Jag skulle vilja ha lite tips på spelet här, över huvud taget. Är väldigt tacksam för att kritik som kan hjälpa mig täppa till hål i spelet. Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I denna situationen hade jag raisat på floppen för att bluffa styrka och antingen få ett gratis riverkort eller vinna handen direkt. Om han 3-bettar får du ändå pott-odds för att syna ner. Som du spelade handen sätter han nog dig på färgdrag och du får betala för att se kort men raisar du är det möjligt att han checkar ner eller t.o.m. slänger den bästa handen.

Raise är oftast bättre än call och i en så stor pott tycker jag att det helt klart är det bästa.

 

/Tjorven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jessica, du har rätt, jag gick mot mina egna principer här, jag brukar syna med A9s-A7s i detta läget om jag haft en caller innan mig.

 

Tjorven, det låter rimligt. Jag brukar inte raisa färgdrag, men checkas det till mig blir det en bet i alla fall. Att jag inte bet/raisar här gör ju att jag inte har någon som helst information på rivern.

 

Jag spelar ju väldigt passivt i handen, och det är just sådana här händer jag "lärt mig" spela passivt. Kan det verkligen vara bra att betta ut med A8s osv i detta läget (bordet var löst och ganska passivt, även om det fanns två killar som raisade nästan allt de fick och inte spelade speciellt bra).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att en syn preflop är mer än ok. speciellt om bordet är löst, passivt.

 

Jag tycker att du borde ha fått in en checkraise här någonstans. Själv hade jag kört redan på floppen men när knekten kommer på turn så är det ett perfekt tillfälle om du missade när det första tåget gick. Huruvida du ska syna ner eller ej beror enbart på oddsen du får och hur du ser på just den spelaren. Det är omöjligt att ge ett meningsfullt svar utan någon spelarbeskrivning.

 

skulle jag gissa så hade han Kc Qc. hehe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...