Gå till innehåll

william thorsson inte längre pokerstars pro?


rilleg

Recommended Posts

  • Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

han stannade hellre hemma på polarns bröllop än EPT, antingen visste han om att han inte skulle bli sponsrad och valde en snygg förklaring på ablaskan eller så boota dem han för att han inte åker på en av de bättre EPT'sen

 

har dock svårt att tänka mig att pstars är så fittiga, dem e väl antagligen klara med honom och nöjda över samarbetet men att det inte tjänar dem att fortsätta sponsra honom då han inte lockar så mycket nya spelare längre, åtminstone inte i önskvärd mängd för sponsring?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det inte bara vara så att nåt har strulat och det är därför har trillat bort. Tycker tillfället att plocka bort han är lite konstigt, nu när han har klonken i Tallinn och en helt OK placering i WSOP ME.

 

Fast iofs kan det ju vara klart sen länge att hans kontrakt bara sträckte sig över WSOP. Nåja den som lever får se.

 

Edit: Kolla precis hans blogg på Aftonbladet där han skrev:

 

"Efter det tar jag en tids timeout från bloggen. Har en del att tänka på framöver. Men först blir det ett par veckor utan poker och pokersnack :)"

 

Så kan ju tyda på att dealen han hade bara gällde över WSOP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon peka på en enda spelare som börjat spela på Stars för att Thorsson spelar där?

 

Någon som satt framför TVn och tänkte, "Shit, den där killen är SVENSK! Och han spelar på Pokerstars! Fan vad awesome, var är kreditkortet och min laptop?"

 

Othello! Välkommen tillbaka! :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker Stars har ju sponsorkontrakt med Mats Sundin nu. Kan ju tänkas att de tycker det räcker med en svensk att sponsra ...

 

Och att Sundin lockar fler nya spelare än Thorsson är en självklarhet. Tror också att man på events som EPT osv har tillräckligt mycket Poker Stars spelare för att synas så man behöver väl knappast någon fler än Sundin då?

 

Kan ju tänkas också att man antingen har signat nytt svenskt pokerpro eller att William helt enkelt vill ha en bättre deal om han ska ha en deal. Nu lär ju spelare som Thorsson inte signa kontrakt med Poker Stars för pengarnas skull. De har ju spelat ihop stora pengar på turneringar och Poker Stars lär väl knappast erbjuda såna pengar med tanke på hur extremt många proffs man har signade ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om någon av er startar ett pokerbolag idag. Finns det någon svensk som ni vill sponsra?

För enskilda tävlingar och specifika kampanjer finns det jättemånga spelare som jag skulle vilja sponsra. Men en sponsring över ett år i "allmänna dyra stora tävlingar" skulel jag bara vilja sponsra Glimne, inte ens mig själv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst finns det en massa svenskar man gladeligen skulle sponsra som pokerföretag, men tror inte det är så mycket värde i halvdana pokerstjärnor som Thorsson och liknande. Även om man då kan få tillbaka en del i vinster. Däremot skulle nog Stars gladeligen kasta pengar över Björn Borg, Zlatan, Carola osv.

 

Jag tror att en kategori som man kanske skulle kunna få bra genomslag för några få turneringsinköp osv är personer med stort förtroende hos allmänheten, som riktar sig till lite äldre och kanske mest mot kvinnor, dvs där inte så många i dagsläget spelar poker. Typ sponsra Lill-Babs, Lasse Berghagen, Claes Elfsberg, Christer Sjögren, Lotta Engberg, Stina Dabrowski osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan finnas värde i att sponsra vem som helst så länge personen aktivt drar in spelare själv. Delar ut bonuskort, spelar bountyturrar online osv osv.

 

Det måste ju dock gå att mäta. Magdas insats går till exempel att mäta, Glimne producerar massor av annat material som ger brand building, Nalle är en jävel på att hitta på koncept och kampanjer osv. Om det sen räcker i varje enskilt fall låter jag vara osagt/vet jag inte.

Klart är iaf att det ger zip och nada att bara sitta med en tröja på sig i en EPT och sedan flyga hem när man bustat. Jag tvivlar på ett ens ett finalbord i WSOP ger så mycket spelare att det täcker inköpet (hade så klart varit annorlunda om den amerikanska marknaden hade varit öppen).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker Stars har ju sponsorkontrakt med Mats Sundin nu. Kan ju tänkas att de tycker det räcker med en svensk att sponsra ...

 

Och att Sundin lockar fler nya spelare än Thorsson är en självklarhet. Tror också att man på events som EPT osv har tillräckligt mycket Poker Stars spelare för att synas så man behöver väl knappast någon fler än Sundin då?

 

Kan ju tänkas också att man antingen har signat nytt svenskt pokerpro eller att William helt enkelt vill ha en bättre deal om han ska ha en deal. Nu lär ju spelare som Thorsson inte signa kontrakt med Poker Stars för pengarnas skull. De har ju spelat ihop stora pengar på turneringar och Poker Stars lär väl knappast erbjuda såna pengar med tanke på hur extremt många proffs man har signade ...

Tror att du har fel på många punkter här.

 

Sundin går under Stars benämning Sportstar medan Thorson gick under Pro. Det är två skilda saker. Sen tror jag att Thorson gör det för pengarnas och trygghetens skull. De som har Pro, bl.a. William har väldigt fördelaktiga kontrakt, inte alls den typen av kontrakt som spelare på andra bolag (med undantag för bl.a. FTP) har.

Tror inte att det är omöjligt att Svenska Pokerstars signar någon ny. Kanske Thorsson aka. Sumpas. En annan som kan tänkas ligga nära (om Stars känner att dom vill ha ett svenskt Pro) är nog Wigg. I övrigt finns det nog ingen Svensk som "platsar" och som inte har sign från annan (läs: Tureniec).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att du har fel på många punkter här.

 

Sundin går under Stars benämning Sportstar medan Thorson gick under Pro. Det är två skilda saker. Sen tror jag att Thorson gör det för pengarnas och trygghetens skull. De som har Pro, bl.a. William har väldigt fördelaktiga kontrakt, inte alls den typen av kontrakt som spelare på andra bolag (med undantag för bl.a. FTP) har.

Tror inte att det är omöjligt att Svenska Pokerstars signar någon ny. Kanske Thorsson aka. Sumpas. En annan som kan tänkas ligga nära (om Stars känner att dom vill ha ett svenskt Pro) är nog Wigg. I övrigt finns det nog ingen Svensk som "platsar" och som inte har sign från annan (läs: Tureniec).

Givetvis går inte Sundin och Thorsson att jämföra pga poker skills. Men nu handlar resonemanget om vilka som är lönsamma för Poker Stars och inget annat. Vill man locka nya spelare så är dragningskraften från Sundin mycket större. När man gör reklam och visar Thorsson på TV tror jag det är ytterst få som kommer börja hos Poker Stars pga att Thorsson är med. Man skulle då kunna ha Kalle Persson som jobbar på ICA Maxi lika gärna som Thorsson. Jag tror att det skulle sälja mycket bättre om man hade en spelare som vunnit poker-SM än Thorsson om man vill göra reklam för pokerskillsen. Vinnare av senaste poker-SM har självklart sämre pokermeriter än Thorsson men för nybörjaren är det ändå hetare än att ha slutat topp 30 i WSOP eller vunnit sidoevent i EPT. Möjligen kan man locka nya spelare genom att ange Thorssons inspelade prispengar men inte hans meritlista då endast de mer insatta förstår hur bra den är.

 

Det finns förstås ytterligare ytterligare aspekter som måste räknas in gällande värdet för sponsring av spelare. Det finns ett värde av att ha dem närvarande vid stora tävlingar och även vara inblandad i jippon. Precis som nämnts i denna tråden är det också viktigt att spelaren kan locka över mer erfarna spelare som rakar stora summor till nätverket. Då givetvis viktigast att det inte är vinnande spelare eftersom de plockar ut pengar ur systemet.

 

När det gäller närvaron vid stora tävlingar så har väl Poker Stars redan många pros så frågan är hur många man verkligen behöver för att fortsätta övertyga omvärlden om hur bra man är för att bibehålla sin position. Behöver man verkligen sponsra en duktig svensk pokerspelare? Räcker det inte med att ha en kändis att sponsra? Är väl rimligen så man resonerar när man väljer att lägga pengar på William Thorsson osv.

 

Jag kan självklart inte uttala mig om orsaken till att Poker Stars och Thorsson slutar samarbeta. Den känner jag inte till men spekulera kan man alltid tillåtas att göra och vara nyfiken på hur siterna tänker när man ersätter redan välbärgade spelare. Att Daniel Negreanu spelar för Full Tilt kan ju knappast vara för pengarnas skull för det har han rimligen redan mer än väl av. Exemplen kan förstås fortsätta att ges. Jag har i alla fall fått intrycket att merparten av turneringsspelarna har kontrakt med någon sponsor och detta borde de väl inte av enbart ekonomiska skäl ha behov av, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att du har fel på många punkter här.

 

Sundin går under Stars benämning Sportstar medan Thorson gick under Pro. Det är två skilda saker. Sen tror jag att Thorson gör det för pengarnas och trygghetens skull. De som har Pro, bl.a. William har väldigt fördelaktiga kontrakt, inte alls den typen av kontrakt som spelare på andra bolag (med undantag för bl.a. FTP) har.

Tror inte att det är omöjligt att Svenska Pokerstars signar någon ny. Kanske Thorsson aka. Sumpas. En annan som kan tänkas ligga nära (om Stars känner att dom vill ha ett svenskt Pro) är nog Wigg. I övrigt finns det nog ingen Svensk som "platsar" och som inte har sign från annan (läs: Tureniec).

Men kan ju mycket väl vara att så att jag underskattar inspelade pengar hos de sponsrade spelarna och att Poker Stars och Full Tilt verkligen kan ge så mycket pengar bara för att ha dessa spelare hos sig så att det är en bra lösning för bägge parter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker Stars har ju sponsorkontrakt med Mats Sundin nu. Kan ju tänkas att de tycker det räcker med en svensk att sponsra ...

 

Och att Sundin lockar fler nya spelare än Thorsson är en självklarhet. Tror också att man på events som EPT osv har tillräckligt mycket Poker Stars spelare för att synas så man behöver väl knappast någon fler än Sundin då?

 

Kan ju tänkas också att man antingen har signat nytt svenskt pokerpro eller att William helt enkelt vill ha en bättre deal om han ska ha en deal. Nu lär ju spelare som Thorsson inte signa kontrakt med Poker Stars för pengarnas skull. De har ju spelat ihop stora pengar på turneringar och Poker Stars lär väl knappast erbjuda såna pengar med tanke på hur extremt många proffs man har signade ...

 

I min värld så lockar William mer än Sudden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men kan ju mycket väl vara att så att jag underskattar inspelade pengar hos de sponsrade spelarna och att Poker Stars och Full Tilt verkligen kan ge så mycket pengar bara för att ha dessa spelare hos sig så att det är en bra lösning för bägge parter.

Full Tilt har en helt annan ersättningsmodell än Stars, där får spelarna i princip inte ett öre om de inte syns. De flesta spelarna betalar själva sina inköp i tävlingarna, men får bra betalt för tidningsartiklar, tv-bord, finalbord, bloggar, 100% rb, timlön när de nätgrindar osv. Jag fick (mer eller mindre skämtsamt) det förslaget men tackade nej pga den stora osäkerheten i skattesituationen på FTP.

 

Ett sådant sponsorskap garanterar att sajten får valuta för pengarna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I min värld så lockar William mer än Sudden.

Frågan är ju då om din värld är den man ska fokusera på eller den värld där Sudden föredras? Jag tror att man lockar mer folk genom Sudden även om han i bästa fall är en dålig pokerspelare (då jämfört med de han ska jämföras med och det är inte hobbyspelaren). Sen omsätter kanske inte dessa speciellt mycket på poker men samtidigt är de nya kunderna man lockar tack vare en icke-poker spelare antagligen såna som förlorar en del pengar och det är ju dessa pokersiterna älskar och inte highrollers som plockar ut mer pengar än de sätter in.

 

Av detta skäl tror jag att Sudden är en mycket bättre reklampelare. Och jag tycker tveklöst det är superfånigt när kändisar som Sudden gör reklam och får det till att verka som att det är märkvärdigt att plocka marker av Sudden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...