Gå till innehåll

För jag har tagit studenten!


HouseDoG

Recommended Posts

Hallå där!

 

Tänkte bara medela att jag just har tagit studenten. Det här känns som en väldigt stor stund, när jag sitter här ganska bra påverkad och skriver. Nu är jag kanske på väg ut i arbetslivet!

 

Jag vet inte, men det känns som att åka på traktorflaket var ett av de roligaste minnena jag har gjort under min studenttid! Fan va grymt det var! Alla människor vi vinkade åt vinkade glatt tillbaka och man kände sig som en riktig kändis!

 

Fan va grymt allting är! Ett eventuellt problem är att jag inte har något jobb i sommar eftersom jag har sagt upp mig från McDonald's, men samtidigt vann jag en turra för några dagar sedan som gav mig 840 pund = 11000 kr som jag cashade ut idag. Det är faktiskt ungefär samma som jag hade tjänat på hela sommaren om jag verkligen jobbat stenhårt på McD och fått jätteont i kroppen. Det här betyder att jag i stort sett kan slappa hela sommaren och försöka tjäna lite pengar på pokern!

 

Jag vet inte vad jag egentligen vill säga med den här tråden, men jag har så mycket och många känslor i mig just nu så jag skriver det här ändå. Skål allihopa - jag hoppas att du också minns din student och de känslor du kände när du gick upp på scenen. Det känns som att jag äger världen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis!

Nu börjar allvaret!

 

Jag och några kompisar gick samman och köpte lite presenter till en nybliven pokerspelande student. Det blev en repstege och en trädgårdstomte.

Vi funderade på att köpa en flyväst men kom fram till att han faktiskt skulle kunna ha praktiskt användning av den.

Jag kan tillägga att studenten blev lyrisk av presenterna :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis!! (FÖR JAG HAR MED TAGIT STUDEEENTEEEN!!!)

 

Jajamän, fixades igår eftermiddag och dagen avslutade jag 900 kronor fattigare och med ett numera förträngt minne av att ha blivit utslängd från två olika nattklubbar samt ruinerat matlusten för nattgäster på BK. Men det var det värt. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

grattis välkommen ut i verkligheten! ;)

 

kom själv ihåg när man tog studenten och hur glad man var, jag kommer även ihåg året efter hur bra man hade det i plugget och man hade nog kunnat stanna där livet ut om man haft möjligheten med hus och mat betalt ;)

 

välkommen till ekorrhjulet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte ge er en liten resumé av studentdagen:

 

07.00

Vaknar bakis som fan på grund av att balen var i torsdags. Jag gick och la mig vid 03, ganska bra tankad. Äter en macka som inte är speciellt god, duschar, tar på mig min vackra kavaj och beger mig till stadsparken där champagnefrukost väntar.

 

08.00

Jag öppnar min flaska rysk champagne och känner den vidriga smaken av alkohol. Jag träffar en polare som redan har druckit halva flaskan och är lite på fyllan. Jag följer hans råd och klunkar ganska snabbt i mig resten.

 

09.00

Vi fotograferas och sån shit, allting var dock roligt för man började bli salongsberusad, och bakfyllan var ett minne blått.

 

10.00

Vi är i skolan och lyssnar på tal. En polare bjuder laget runt från en plunta. Jätteroligt.

 

11.00

Vi har gått ut för trappan och sagt hej till släkt och vänner, varpå vi äntligen får åka på flaket! Det var ungefär det roligaste jag har gjort, vilken underbar stämning!

 

12.00

Det börjar bära av hemåt och återigen är det dags att vara social med släkt och vänner. Man får sig några glas vin, men lyckas hålla berusningen på ett moget stadium.

 

13.00

Jag besöker min dator där jag tar några minuters vila och skriver ett inlägg här i den här tråden.

 

14-18

Fortsatt socialt liv med familj

 

20.00

Klassfesten börjar. Jag dricker Mintu och vin, fan va gött. Blir lite fullare, men inte för full.

 

23.00

Krogen öppnar och vi börjar dra oss dit där det är ett jävla drag. Alla är glada, och alla grattar en till studenten! Jag går On Tilt i baren och finner dagen efter ca 10 res. köp på kortet.

 

04.00

Jag och mina 4 närmaste vänner går hem från krogen, vilket resulterar i att en polare badare i en fontän.

 

05.00

Jag däckar i sängen.

 

13.00 Dagen Efter

Jaaa va roligt, bakisheten är värre än någonsin. Nu börjar ett nytt liv och det här är första dagen.

 

Det är dock först idag söndag som jag känner mig nöjd. Nu mår jag ganska bra, och om några veckor ska jag och ett gäng polare åka till Bulgarien. Vad jag ska göra resten av livet är dock en gåta. Så länge livet är en fest så är det dock inga problem, synd bara att man inte tar studenten varje dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...