Gå till innehåll

Pryltråden


#LOUDmouth#

Recommended Posts

Tänkte att det kunde vara vettigt med en tråd där man tipsar om prylar som kan vara bra att ha för en pokerspelare. Nu tänker jag inte primärt på kortlekar eller elektroniska dealerknappar etc. utan såna saker som man kanske inte tänkt på men som direkt eller indirekt kan vara till någon slags hjälp.

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 69
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Passar på att börja då ..........

 

EDIT: Jävlar vad ni var snabba. Ärligt talat var detta faktiskt en seriös trådstart så kom gärna med seriösa tips

 

Hur ofta har man inte råkat ut för att hotellets wlan strular? Dålig signal etc.

 

High power wlan adapter

 

27963830e8151b5d54f74b6.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Detta är helt enkelt ett externt trådlöst nätverkskort med fan så mycket mer kräm än i princip det mesta som finns på marknaden. Oavsett om det är ett kort integrerat på moderkortet i din stationära dator, inbyggt i laptopen eller ett standard usb-nätverkskort som kostar några hundralappar i butik.

 

Varför dessa inte finns att få tag på i Sverige ska jag låta vara osagt, kanske det beror på för hög effekt som stör annan utrustning men jag vet ärligt talat inte.

 

Som ett exempel kan nämnas att jag bor i ett betonghetto och med laptopens inbyggda kort hittar jag mellan 5 och 10 trådlösa nät varav ett par stycken oskyddade. Alla dock med på tok för låg signal för att vara användbara. Med detta externa kort så hittas 35-40 nät varav ca. hälften med tillräckligt bra signal för att vara användbara. Med en billig riktantenn på balkongen stiger siffran till 50-60 nät varav ca. 5 st. oskyddade med bra signal. Ett exempel är att jag med detta kort kommer åt det stabila/snabba trådlösa nätet på bibblan ett par-tre hundra meter härifrån.

 

Gissa om jag (och många fler) hade velat ha ett sånt här nätverkskort när vi försökte spela online på sunkhotellet Kenzi Farah i höstas. Efter att ha hängt mycket på div. nördforum så vet jag dessutom att ett återkommande problem är att folk som bor i villa kan ha svårt kan ha svårt att få det trådlösa nätet att räcka över hela bostaden. Då kan ett sånt här nätverkskort förmodligen vara en bra ide då det förutom att vara mycket starkare även med lätthet kan konfigureras att agera router och således hjälpa till att utöka räckvidden i ett trådlöst nät. Nätverkskorten är ungefär lika stora som ett cigarettpaket exkl. antennen och får lätt plats i datorväskan. Kombinera med en lång usbkabel för flexibilitet.

 

Korten kostar ca. 30-40$ och finns att köpa lite överallt på nätet. Mitt kort är ett High Powered 800mW 802.11b/g 54Mbps USB 2.0 Wireless Network Dongle från Dealextreme.com som har seg (3-5veckor) leverans men inkluderad frakt i priset. Om ni är nojjiga för tull och inte beredda att photoshoppa kvitton så finns det även ett marginellt bättre nätverkskort av fabrikatet Alfa att köpa från t.ex. http://www.data-alliance.net/ som skickar från UK. Det alla dessa nätverkskort verkar ha gemensamt är att dom bygger på ett chip från Realtek, RTL8187L.

 

Hur som helst, detta nätverkskort är mitt absolut bästa köp på länge och får:

 

:Ah: :Ah: :Ah: :Ah: :Ah: :Ah: :Ah: :Ah: :Ah: / 10

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde inte Jellos uppenbara hån mot appleälskarna få mer uppmärksamhet?

 

Den var ungefär lika genomskinlig som när folk klistrar in mongobilder som svar när någon skriver något ologiskt.

 

Jag menar, har vi inte bevittnat en av de fränare händelserna på pf? Sjukt gjort att först med näbbar och klor framhäva PC som oövervinnligt och sen reppa applefanatiker.

 

Jag tycker att det här förtjänar mer rampljus. Mycket mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle den fungera på olika sätt för olika program? Vad är det som inte funkar?

 

Jag menade på att det buggar ibland när man ska skriva in summan på borden i boss, antagligen inte prylens fel :)

 

Tappar dock kontakten skrämmande ofta, vet inte om detta beror på att jag har en trådlös mus precis bredvid eller vad, men riktigt irriterande iaf..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken är det på bilden?

Nespresso Lattissima F321 CH Metall

 

Jag menade på att det buggar ibland när man ska skriva in summan på borden i boss, antagligen inte prylens fel :)

 

Tappar dock kontakten skrämmande ofta, vet inte om detta beror på att jag har en trådlös mus precis bredvid eller vad, men riktigt irriterande iaf..

Ok, för mig funkar en bra iaf :)

 

Det var ett tag sedan jag spelade på Boss, men då var jag tvungen att dubbelklicka på rutan där man skriver in hur mycket man ska satsa. Väldigt irriterande. Det var iaf HEMs HUD som buggade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hoho, fick pm om öronpropparna :)

 

Bättre än fingerdojorna?

 

njä, men de är extremt marginellt pokerrelaterade...

 

Vad är special med öronpropparna heltok?

 

de är dels bekväma och lätta att stoppa in och dels är de linjärt dämpade. läs på mer här:

http://www.bellman.se/web/page.php?catid=175

kolla under återförsäljare om du är intresserad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...