Gå till innehåll

Kortavgifter?


T_B_A_

Recommended Posts

.

 

Kanonfin edit där...

Hoppas inte någon gick på ditt trollande.

 

Nej, alla tillägsavgifter för kort är numera förbjudna för företag som vänder sig till svenska kunder, dvs om informationen på hemsidan finns på svenska.

 

För att tex Unibet ska sluta med kortavgifterna krävs det dock att det kommer in anmälningar till konsumentverket först.

 

 

Hur har Unibets avgift på 2,5% fungerat egentligen?

Har det varit totalt 2,5% eller Visas avgift på 1,75%+unibets 2,5%?

Rena rånet i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På de flesta spelsidor gör man varken köpet/insättningen i kronor eller spelar i den valutan...

 

Aha, framgick inte att du syftade på växlingsavgift. Själv har jag mitt Unibetkonto i SEK och har alltså aldrig berörts av den, men det verkar väl troligt att avgifterna har summerats i de fallen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, framgick inte att du syftade på växlingsavgift. Själv har jag mitt Unibetkonto i SEK och har alltså aldrig berörts av den, men det verkar väl troligt att avgifterna har summerats i de fallen.

 

Du kommer inte undan växlingsavgifterna för det. Unibet tar 0,7% varenda gång du flyttar pengar till spelkontot och lika mycket när du flyttar tillbaka pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Nej, alla tillägsavgifter för kort är numera förbjudna för företag som vänder sig till svenska kunder, dvs om informationen på hemsidan finns på svenska.

 

Stämmer verkligen detta för jag tyckte jag läste i en nättidning igår att svenska myndigheter inte kunde stoppa Ryanair från att ta ut kortavgift då de inte var baserade i Sverige?

 

(Sedan är ju den nya lagstiftningen väldigt udda att kortbolagen får ta ut vilka avgifter de vill men mellanhanden får inte ta ut någon. Man kan ju tro att lagen är ett beställningsjobb från banker/kortföretag)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...