Gå till innehåll

Förslagslåda förbättringar på Everest


Kåkfararen

Recommended Posts

Hej

Innan jag överväger att lämna Everest för gott tänkte jag ge lite förslag på förbättringar hos Everest som sitereppen kan fundera över. Tänkte den här tråden kan bli en förslagslåda med förbättringar.

 

1. Inför möjligheten att på allin händer köra brädan 3 gånger. Fy fan vad less jag är på Everest slumptalsgenerator. Åkte precis ur en turnering där jag för sjunde gången på raken sen igår fick in hela stacken med AA preflop och förlorade (denna gång mot AKo). :-P

 

Det var samma skit på cashgameborden innan jag gav upp för gott. Inte en j-vla hand stod sig där jag fick in stacken med överpar mot underpar eller floppad triss.

Så Everest...kör brädan 3 gånger vid allins så den bästa handen (förhoppningsvis) får stå sig majoriteten av gångerna.

 

2. Cashgameborden var ju för ett tag sen helt förstörda av SSS-spelare som köpte in sig minimalt och sen stack så fort de dubblat upp. 5-7 SSS-spelare satt vid varje bord och förstörde spelet totalt. Är det 10 dollarbord ska det vara inköp på tio dollar...inte 2 dollar skit.

Era bigstackbord var ju inte mycket bättre. Maxinköp på 25-30 dollar och miniinköp på patetiska 5 dollar. Sätt minimum på 15-20 dollar.

 

3. Inför antade cashgamebord. Var ju rena skämtet när snittprocenten titt som tätt var 10% på majoriteten av borden. Såg ett flertal gånger cashbord med 1% eller 3% :-P Alltså vad gör folk...väntar på AA och KK? Borden var överfulla med SSS-töntar eller multitablande pocketnissar som bara väntade på att floppa en triss och inte spelade. Inför variabel ante...om procenten går ner under 20% så antas bordet...under 10% antas det hårdare. På det viset måste spelarna som bara sitter och väntar betala hela tiden.

 

Ok Everest det var lite förslag...möjligtvis svammel...möjligtvis vettiga förslag, det får ni avgöra själv. Men det jag önskar mest är möjligheten att köra brädan 3 gånger så man slipper alla horribla utdragningar vid allins mot 2 outare. (när jag floppade triss över triss drog den andre snubben in enoutaren :-) ).

Som det är nu är det stående skämtet hos Everest spelare "2-out is enough!" 8-)

 

Fyll gärna på den här tråden med egna förslag på förbättringar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mer spelare! Själv kör jag sit n go:s på Everest och ibland kan man få vänta 20 minuter innan matchen drar igång på låg buy-in så som 5-10$

 

Sen tycker jag man skulle kunna ge ut mer summit-points per hur mycket man spelar. Min personliga upplevelse av supporten har i alla fall varit väldigt bra, fick hjälp snabbt och smidigt. Betydligt bättre än om jag jämför med några andra pokersidor jag spelat på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör king of the hill system på headsup borden så att det värsta bumhuntersarna försvinner och det blir spel mellan reggs. Det tjänar både siten som får mer rake och reggsen som vill ha action på, den enda förloraren är den kasse 1-2$ spelaren som sitter och väntar fisk på 10-20$ och spelar 2 matcher i månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...