Gå till innehåll

Microgäng mot eliten


Pokerrr

Recommended Posts

24/10/20

 

Hero ($9.25)

BB ($10.49)

UTG ($10.49)

UTG+1 ($11.10)

CO ($10)

BTN ($15.73)

 

Dealt to Hero J:club: 5:spade:

 

fold, fold, fold, fold, Hero raises to $0.30, BB calls $0.20

 

FLOP ($0.60) 2:club: 7:diamond: 3:diamond:

 

Hero bets $0.30, BB calls $0.30

 

TURN ($1.20) 2:club: 7:diamond: 3:diamond: 6:spade:

 

Hero checks, BB bets $0.60, Hero raises to $1.80, BB folds

 

Hero shows J:club: 5:spade:

 

Hero wins $2.28

 

Här satt jag han på antingen en hand som KQ, QJ, KJ, Q10, J10 (har sett han syna med luft på flopp förut för att sedan försöka ta hem på turn) eller ett stegdrag, färgdrag. Hade själv cbettat mycket, så han tänkte väl syna en gata sen ta hem potten, iallafall vad jag trodde. Spela jag rätt? eller är detta ett idiotiskt spel? Kom gärna med kommentarer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 641
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nu lägger jag ner pokern på ett tag. Måste se över mitt spel...Känns som att alla läser mig så jävla tydligt och jag är så oerhört trött på alla jävla idioter till fiskar. Blir inte en ända jävla pokerhand till innan jag har hittat vad fan jag gör för fel....!!! Blir så jävla arg på detta skit spel och mitt jävla spel som aldrig vill ge nån utdelning!!!!!!:evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu lägger jag ner pokern på ett tag. Måste se över mitt spel...Känns som att alla läser mig så jävla tydligt och jag är så oerhört trött på alla jävla idioter till fiskar. Blir inte en ända jävla pokerhand till innan jag har hittat vad fan jag gör för fel....!!! Blir så jävla arg på detta skit spel och mitt jävla spel som aldrig vill ge nån utdelning!!!!!!:evil:

 

 

Testa på en ny sida. Kanske öka nivån lite? nl4 kan man knappt spela seriöst för folk kan ha vad fan som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa på en ny sida. Kanske öka nivån lite? nl4 kan man knappt spela seriöst för folk kan ha vad fan som helst.

 

Jo men även på NL10. Förut slog jag Nl10 och var en vinnande spelare. Sen tog jag ut cash och börja om. Nu går allt åt helvete. Kommer i situationer där jag är helt ställd som jag för några månader sen skulle spela ganska bra i. Känns som jag tappat grymt mycket. Det som stör mig är också att jag har fan inte koncentration till att "plugga" poker. Ser på videos och läser råd men känns mest som att jag bara tittar och inget fastnar. Kanske inte så konstigt att jag inte vinner några summor heller...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa på en ny sida. Kanske öka nivån lite? nl4 kan man knappt spela seriöst för folk kan ha vad fan som helst.

 

Slår du inte nl4 slår du inte nl10 slår du inte nl25 osv osv. thats a fact.

Hittade 800 pluset idag på någon timmes spel efter jobb. Känns dock som att jag gör massa enkla misstag mellan de stora potterna så ska försöka sätta mig ner och kolla över mitt spel lite snart...

Kommer ett par händer när jag installerat hem på nya datorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojdå, mitt hjärta hoppade fan nästan ut när han körde allin på rivern. jag checkade rivern eftersom folk brukar fan dra ut mig så sjukt.

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Boss

SB ($211)

BB ($292)

Hero ($222)

CO ($301)

BTN ($211)

 

Dealt to Hero T:heart: T:spade:

 

Hero raises to $3.50, CO calls $3.50, BTN calls $3.50, SB calls $3, fold

 

FLOP ($15) 4:heart: T:club: 6:heart:

 

SB checks, Hero bets $15, CO folds, BTN calls $15, SB folds

 

TURN ($45) 4:heart: T:club: 6:heart: A:spade:

 

Hero bets $45, BTN calls $45

 

RIVER ($135) 4:heart: T:club: 6:heart: A:spade: J:club:

 

Hero checks, BTN bets $148 (AI), Hero calls $148

 

BTN shows A:diamond: 6:diamond:

(Pre 32%, Flop 0.4%, Turn 4.5%)

 

Hero shows T:heart: T:spade:

(Pre 68%, Flop 99.6%, Turn 95.5%)

 

Hero wins $421

 

varför bettar du pot? är han fisk eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ganska svårt att bestämma mig om jag gillar denna handen eller inte.

Möter två spelare som spelar alldeles för många händer för sitt eget bästa och drar obv. ut dom(så på så sätt gillar jag handen), men frågan är hur ofta jag får syn av en hand jag slår när jag höjer till 150. Spelade fel redan pre kanske? E ju omöjligt att folda för 30 när jag redan stoppat in 60, men borde kanske skippat 3 betten?

 

Boss $500.00 No Limit Hold'em - 10 players - View hand 838870

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

SB: $628.57

BB: $161.62

UTG: $93.08

UTG+1: $350.41

UTG+2: $1055.85

MP1: $928.50

MP2: $305.24

Hero (MP3): $700.83

CO: $2329.71

BTN: $152.20

 

Pre Flop: ($7.50) Hero is MP3 with Q :spade: Q :club:

UTG calls $2.50, 3 folds, MP2 raises to $22.50, Hero raises to $60, 4 folds, UTG raises to $90.58, MP2 calls $68.08, Hero calls $30.58

 

Flop: ($279.24) 5 :club: 7 :diamond: 6 :spade:(3 players)

MP2 checks, Hero bets $150.00, MP2 raises to $212.16, Hero calls $62.16

 

Turn: ($703.56) 6 :club:(3 players)

 

River: ($703.56) Q :heart:(3 players)

 

Final Pot: $703.56

MP2 shows 9 :club: 8 :club:

Hero shows Q :spade: Q :club:

Hero wins $693.29

(Rake: $10.27)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojdå, mitt hjärta hoppade fan nästan ut när han körde allin på rivern. jag checkade rivern eftersom folk brukar fan dra ut mig så sjukt.

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Boss

SB ($211)

BB ($292)

Hero ($222)

CO ($301)

BTN ($211)

 

Dealt to Hero T:heart: T:spade:

 

Hero raises to $3.50, CO calls $3.50, BTN calls $3.50, SB calls $3, fold

 

FLOP ($15) 4:heart: T:club: 6:heart:

 

SB checks, Hero bets $15, CO folds, BTN calls $15, SB folds

 

TURN ($45) 4:heart: T:club: 6:heart: A:spade:

 

Hero bets $45, BTN calls $45

 

RIVER ($135) 4:heart: T:club: 6:heart: A:spade: J:club:

 

Hero checks, BTN bets $148 (AI), Hero calls $148

 

BTN shows A:diamond: 6:diamond:

(Pre 32%, Flop 0.4%, Turn 4.5%)

 

Hero shows T:heart: T:spade:

(Pre 68%, Flop 99.6%, Turn 95.5%)

 

Hero wins $421

 

Wp imo! Std check så river. Ganska ofta bluffar fi sina missade drag samt att han tvingas värdebeta typ alla "färdiga" händer som han synar turn med. Hoppas inte du checka för att du inte ville spela om stack här. Du vill alltid få in det här mot i princip vem som helst på 0.5/1.

 

Så jag tänkte, perfekt att bluffachecka här då mitt "färgdrag" missade typ. Trodde iallfall han skulle visa upp minst typ QQ,KK eller något sådant. Fast då hade han ju höjt preflop.

Klart jag var nervös men jag hade inte bangat på att få in degen. Första gången jag spelade på nl100 och hade precis vunnit så hade 200kr och är van att spela om typ 50kr osvosv, så största potten :D Kommer bli lättare och lättare att dega också.

 

Först checkar du för att du brukar bli utdragen, sen skriver pistol någonting och då var det nog igentligen så du tänkte? Eller hur tänkte du nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först checkar du för att du brukar bli utdragen, sen skriver pistol någonting och då var det nog igentligen så du tänkte? Eller hur tänkte du nu?

 

jo, det var väl delvis att jag var rädd att han hade AA eller JJ typ men jag lägger ju aldrig den handen. Så även om han hade checkat hade jag väl varit ganska nöjd. Och när han körde allin hade han ju antingen visat set A eller inget som han gjorde.

 

 

Ja, han var ganska fiskig därför min pottbet. Och jag körde pottbet för det ligger färgdrag och för att han synade alla händer typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slår du inte nl4 slår du inte nl10 slår du inte nl25 osv osv. thats a fact.

Hittade 800 pluset idag på någon timmes spel efter jobb. Känns dock som att jag gör massa enkla misstag mellan de stora potterna så ska försöka sätta mig ner och kolla över mitt spel lite snart...

Kommer ett par händer när jag installerat hem på nya datorn

 

Klart att spelet är tuffare på nl25, men på nl4 kan man mer "kasta" pengarna runt än på nl25, på nl25 måste man ju lägga mer tanke i spelet och därför tror jag att det kanske kan vara lite lättare om man har pengar att spela på minst nl10 iallfall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart att spelet är tuffare på nl25, men på nl4 kan man mer "kasta" pengarna runt än på nl25, på nl25 måste man ju lägga mer tanke i spelet och därför tror jag att det kanske kan vara lite lättare om man har pengar att spela på minst nl10 iallfall.

 

Jag har precis gått den vägen. Det blir inte mer lätt spelat ju högre du kommer, du måste krossa nivån under för att krossa nivån över. Prova själv hoppa ner en nivå sen och se hur de känns...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra betsize eller anus?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Boss

SB ($97.76)

BB ($199)

Hero ($131)

CO ($200)

BTN ($324)

 

Dealt to Hero Q:diamond: J:spade:

 

Hero raises to $3.50, fold, BTN calls $3.50, SB calls $3, fold

 

FLOP ($11.50) 6:diamond: Q:club: Q:spade:

 

SB checks, Hero bets $5.75, BTN calls $5.75, SB folds

 

TURN ($23) 6:diamond: Q:club: Q:spade: 9:heart:

 

Hero bets $23, BTN calls $23

 

RIVER ($69) 6:diamond: Q:club: Q:spade: 9:heart: 9:diamond:

 

Hero bets $69, BTN calls $69

 

Hero shows Q:diamond: J:spade:

 

Hero wins $201

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra betsize eller anus?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Boss

SB ($97.76)

BB ($199)

Hero ($131)

CO ($200)

BTN ($324)

 

Dealt to Hero Q:diamond: J:spade:

 

Hero raises to $3.50, fold, BTN calls $3.50, SB calls $3, fold

 

FLOP ($11.50) 6:diamond: Q:club: Q:spade:

 

SB checks, Hero bets $5.75, BTN calls $5.75, SB folds

 

TURN ($23) 6:diamond: Q:club: Q:spade: 9:heart:

 

Hero bets $23, BTN calls $23

 

RIVER ($69) 6:diamond: Q:club: Q:spade: 9:heart: 9:diamond:

 

Hero bets $69, BTN calls $69

 

Hero shows Q:diamond: J:spade:

 

Hero wins $201

Jag själv gillar inte alls att potbeta varken som bluff eller som värde. 2/3 av pott föredrar jag. vilket blir typ runt 16$ på turn, och kanske 35-40$ på river. Tycker du ska undgå att betta pot, kanske betta över potten någon gång på river, men lägg av med potbets enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra betsize eller anus?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Boss

SB ($97.76)

BB ($199)

Hero ($131)

CO ($200)

BTN ($324)

 

Dealt to Hero Q:diamond: J:spade:

 

Hero raises to $3.50, fold, BTN calls $3.50, SB calls $3, fold

 

FLOP ($11.50) 6:diamond: Q:club: Q:spade:

 

SB checks, Hero bets $5.75, BTN calls $5.75, SB folds

 

TURN ($23) 6:diamond: Q:club: Q:spade: 9:heart:

 

Hero bets $23, BTN calls $23

 

RIVER ($69) 6:diamond: Q:club: Q:spade: 9:heart: 9:diamond:

 

Hero bets $69, BTN calls $69

 

Hero shows Q:diamond: J:spade:

 

Hero wins $201

 

Att först raisa halvpott och sen potta den två gator luktar monster tycker jag. Men du möter fiskar och dom tänker inte mer så långt, så varför inte. Det gäller att få in degen med dina monster helt enkelt. Är verkligen QJo en bra hand äns i 5max förresten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

illa du kan inte potta när du har nötterna, du blir så lättläst

 

 

Att först raisa halvpott och sen potta den två gator luktar monster tycker jag. Men du möter fiskar och dom tänker inte mer så långt, så varför inte. Det gäller att få in degen med dina monster helt enkelt. Är verkligen QJo en bra hand äns i 5max förresten?

 

nej den ska inte höjas ifrån UTG, knappen ok, cut off om du kan sno knappen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

illa du kan inte potta när du har nötterna, du blir så lättläst

 

Hur skulle jag spelat för att den skulle varit maximalt spelad?

 

 

nej den ska inte höjas ifrån UTG, knappen ok, cut off om du kan sno knappen

 

Det gäller att variera sig och jag testar lite nya saker så som köra lite mer aggro därav min raise preflop med QJ, ganska skön hand att floppa med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

åh herregud det är som att försöka hjälpa en döv att sjunga

 

 

ger fan upp

 

Jag pottar de flesta potterna och även ibland när jag missar, beror ju på hur spelaren har spelat innan och han stats osv. Pottade ju inte ens? halva potten på floppen. Men som sagt det beror helt på hur fiskig spelaren jag möter är, och de som jag har pottat på som jag lagt upp har haft vpip på minst 50%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag pottar de flesta potterna och även ibland när jag missar, beror ju på hur spelaren har spelat innan och han stats osv. Pottade ju inte ens? halva potten på floppen. Men som sagt det beror helt på hur fiskig spelaren jag möter är, och de som jag har pottat på som jag lagt upp har haft vpip på minst 50%

 

Fast någonstans måste du sträva att bli en bättre spelare också.

Att pottbeta är inte bra, att först beta halva potten och sen potta turn o river är verkligen inte bra. Att utg öppna QJo är absolut inte bra.

Visst är det bra att testa sig fram, men du behöver ju inte göra det trotts att folk berättar för dig att det är direkt uselt.

Jag tror inte heller på att du har så bra reads på alla dina motståndare att du klarar göra beslut utefter dom varje gång.

Hur hade du spelat den nämnda handen om motståndaren varit okänd? Hur hade du spelat om det varit en du visste var duktig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart jag strävar efter att bli bättre, det är därför jag frågar vad jag skulle gjort istället? Får bara skit tillbaks så det är ju knappt lönt.

 

Alla spelar väl olika och om jag höjer med QJ någongång ibland för att variera mig så anser jag att det är bra ibland. Har inte hunnit hamna i en sån situation än mot en utan reads. Jag försöker att beta halvpot eller 3/4 istället för att se hur det går nu istället. Ska man bara höja premium händer hela tiden blir man mer läst än av att potta direkt isåfall. Jag tar till mig allt som ni säger äen om jag ibland spelar lite efter mig själv och efter spelaren. Men jag ska försöka sluta potta och försöka köra 3/4 istället

 

Jag må vara dum men, att potta ibland mot fiskar måste ju vara det perfekta? oftast tror ju dom att man bluffar och kan därför raise mig? Ska man köra 3/4 även om det är en stor dragbräda? Om jag tror han sitter på drag måste jag väl potta för att få in så mycket pengar som möjligt

 

Vissa säger att jag betsizr bättre nu och vissa sämre. hm, inte direkt lätt att veta men man ska lyssna på :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...