Gå till innehåll

Multitabla?


Pokerrr

Recommended Posts

Hejsan, har spelat poker ett tag så är ingen komplett nybörjare men skulle ändå vilja ha ett svar av er.

 

Nu är de så att jag spelar nl10 på 4 bord. Men jag funderar att utöka detta till ungefär 7-8 bord istället. Det som talar för detta är att jag får in mer händer/timmen som gör att jag får sätta mig själv i många situationer och kunna reparera dom och spela annorlunda nästa gång.

 

Det som talar emot är att det blir mindre betänketid vid varje beslut och jag kanske inte "läser av" händerna så bra och bara spelar på automatiskt. Vill inte vinna pengar på nl10 och inte utvecklat mitt spel så pass att jag inte kan spela nl25 när de är dags.

 

Så om jag spelar fler bord/timmen och om jag är en vinnande på nl10 så lär ju jag tjäna mer men samtidigt så lär ja ju inte utvecklas lika mycket som spelare utan mest sitta som en robot och trycka. Har jag rätt i detta? Och skulle ni råda en nl10 spelare att spela 4 bord nu och lära sig mer av det eller att kanske spela 7-8 bord om man kan hantera det och att på nl25 kanske spela 4 bord i början och analysera spelet mer där?

 

vet att detta blev lite rörigt skrivet men hoppas ni förstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirar upp emot 16 tables, och ja det blir en tendens att bli lite robotspel. Det blir lite abc-poker och det åker mest in på standardhänder. Men på din nivå är dom nog på tok för dåliga för att ens se något mönster i det hela.

 

Personligen går jag igenom PT efter varje session, kollar på mina största vinst/förlustpotter för att checka vad som gick snett eller bra. Samt försöka få notes på vissa reggs :P

Winraten bör ju öka om du är en vinnande spelare iaf, och bäst av allt du får ju massor, massor mer rakeback. Så därför skulle jag starkt rekommendera att du spelar mer bord.

 

Det är väl några av mina få tips jag har att dela med mig av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

angående gå upp i nivå, testa och känn lite på nivån. Du behöver ju inte dunka upp 8 bord om det är det du ska spela som max. Ta en 4-5st å känn lite på nivån, och öka sedan eftersom :D

 

GL

 

hur gör du med borden när du 16 tablar? Överlappas dem eller spelar du på flera skärmar?

 

Var inte meningen att citera detta meddelande :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...