Gå till innehåll

Nl100 TT


SebastianJ_

Recommended Posts

Han spelar 55/38/6.6 fold to 3b:33 4bet:4%

Jag bedömer han som dålig spelare och han gör mycket misstag i 3betad potter.

Hur ska jag spela handen? kom gärna med förslag. Min 3bet blev av misstag för liten.

 

Texas Hold'em No Limit EUR 0.50/1 - Table "Kabul"

 

Players(max 2):

HERO (EUR 137.90 in seat 1)

swedishHRF (EUR 159.10 in seat 2)

 

Dealer: swedishHRF

Big Blind: HERO (1.00)

Small Blind: swedishHRF (0.50)

 

HERO was dealt: Th - Tc

 

swedishHRF Raise (2.50)

HERO Raise (8.00)

swedishHRF Call (6.00)

 

Flop 4c - Kd - 3c

 

HERO Check

swedishHRF Bet (13.50)

HERO Call (13.50)

 

Turn 4c - Kd - 3c - 7c

 

HERO Check

swedishHRF Bet (22.50)

HERO Call (22.50)

 

River 4c - Kd - 3c - 7c - Kh

 

HERO Check

swedishHRF Bet (54.00)

HERO ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe kommer komma med en liten annorlunda approach. Hade bett, bett, bettat. Kan dock tänka mig att bett, bett, c/f är en bättre linje på dessa nivåer. CB för att få värde från Ax mellan pp o dy, tcb för att få värde från 45s, A4s, 67o aktiga händer. Samtidigt för att balansera för alla överkort plus fd händer man barrlar pa turn. För att i sin tur få bort floats. Sen ngt liknande för rcb. Hamnar vid bett, bett på river med massa missade hålpips händer plus överkort o missad färg. Värdebetta TT för att kunna ha hyffsade bred bluffrange. Kabn dock tänka mig att bett, bett, bett är en bättre linje på nl100 än bett, bett, c/f.

 

 

Sjukt o komma med en semiseriös post ibland.

 

*Efter c/s flop hade jag c/s alla gator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut inget fel på 3bet sizen pre heller.

Är väl 3x?

Med tanke på stackarna kanske 4x skulle vara bättre.

 

CB, C/C, C/F som standard men C/C vid vissa tillfällen.
Okej

 

om du går cc på flop och turn vill jag syna här med.
Håller med. Men samtidigt har alla drag gått in. Inte mycket jag slår egentligen, man får gråtsyna.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe kommer komma med en liten annorlunda approach. Hade bett, bett, bettat. Kan dock tänka mig att bett, bett, c/f är en bättre linje på dessa nivåer. CB för att få värde från Ax mellan pp o dy, tcb för att få värde från 45s, A4s, 67o aktiga händer. Samtidigt för att balansera för alla överkort plus fd händer man barrlar pa turn. För att i sin tur få bort floats. Sen ngt liknande för rcb. Hamnar vid bett, bett på river med massa missade hålpips händer plus överkort o missad färg. Värdebetta TT för att kunna ha hyffsade bred bluffrange. Kabn dock tänka mig att bett, bett, bett är en bättre linje på nl100 än bett, bett, c/f.

 

 

Sjukt o komma med en semiseriös post ibland.

 

*Efter c/s flop hade jag c/s alla gator.

 

Mycket bra approach.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe kommer komma med en liten annorlunda approach. Hade bett, bett, bettat. Kan dock tänka mig att bett, bett, c/f är en bättre linje på dessa nivåer. CB för att få värde från Ax mellan pp o dy, tcb för att få värde från 45s, A4s, 67o aktiga händer. Samtidigt för att balansera för alla överkort plus fd händer man barrlar pa turn. För att i sin tur få bort floats. Sen ngt liknande för rcb. Hamnar vid bett, bett på river med massa missade hålpips händer plus överkort o missad färg. Värdebetta TT för att kunna ha hyffsade bred bluffrange. Kabn dock tänka mig att bett, bett, bett är en bättre linje på nl100 än bett, bett, c/f.

 

alldeles för brant imo.

 

Börjar man köra 3 ggr bet med TT får man alldeles för många likvärdiga händer i sin 3gator-bet-value-range som blir för bred.

 

Vidare vill man inte få bort floats på turn genom bet, utan fånga dem med syn.

 

Tycker Thefmans linje är std.

 

Och folk som säger att man måste syna river om man synat turn... plz... Varje gata har sin utvärdering och river action följer inte automatiskt av turn action.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck. Kan du komma med ngt slags motargument än dööööh för brant så disskuterar jag gärna vidare. Alltid glad att lära en fellow pokerspelare oavsett ursprung.

 

tycker inte av det jag sett av dina analyser att du har mkt o lära ut faktiskt. Och orka ta en diskussion med nån som ändå inte är öppen för att se andra vägar än sin egen.

 

känns som dina svar ofta är bet,bet,bet o så hittar du en range som handlingen passar in på och sveper in anledningen i ett "balanssyfte", m a o rätt mkt konstruktioner baserad på antaganden avs fi.s range och handlingar.

 

Här vill du t ex omvandla en hand med helt ok showdownvärde till en bluff, och beta bort fi.s floats (bluffrange) istället för att fånga dem.

 

Och hur hanterar du en turn-push av fi?

 

Det är väl vad "för brant" betyder i det här fallet.

 

Slutligen skriver du först att bet,bet, c/f är bättre på dessa nivåer för att i slutet av analysen säga motsatsen och föredra bet,bet,bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck. Kan du komma med ngt slags motargument än dööööh för brant så disskuterar jag gärna vidare. Alltid glad att lära en fellow pokerspelare oavsett ursprung.

 

Gillar starkt att Poddna är tillbaka inte sett på länge. Kanske inte letat tillräckligt.

 

Har hållt mig härifrån ett tag, men är nu tillbaka :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni spelar obv helt olika, om du läser om butabis inlägg förstår du att hans argument är bra. Spelar man på det sättet och bombar en jävla massa på turn och river kommer man få en hel del hjältesyner osv, (om inte fi vill bli helt överkörd med tanke på att vi kommer ha en hög 3barrelfrekvens)

 

Annars om man tar handen ur ett vakuum och bara ser till att det är NL100 HU vs standardreg funkar antagligen din linje bättre ST, men om man spelar som butabi förespråkar känns hans linje logisk.

 

my 2 cents!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...