Gå till innehåll

Vad bör man se som sin BR


GoodGame

Recommended Posts

Hej har funderat på hur ni som spelar på heltid alltså har en större bankrulle och vad ser ni som er bankrulle?

 

Antar att ni inte har alla pengar på poker sidan/ sidorna utan har pengar i fonder/aktier eller liknande.

 

Vi har ett mål att att klättra i nivåer vi säger att vi har 20 inköp på sidan och 80 st inköp i fonder/aktier. Vi behöver 100st för nästa nivå är vi redo?

 

Vi utgår också från att vi har pengarna i "säkra" aktier/ fonder som inte har så jätte stora svängningar.

 

diskutera:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varierar nog en hel del från person till person, men att ha hela sin BR på nätet känns inte så vettigt om man nu spelar på heltid. Sen att bara ha 20 bi på siten och resten i aktier är nog lite drygt så man utan problem swingar 10bi+ vissa dagar och att inte ha säg 20 bi lätttillgängligt kan nog vara rätt frustrerande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kvalificerar jag mig inte riktigt som adressat till frågan, då jag varken spelar på heltid eller har en större bankrulle. Men jag tänker som jello. Var pengarna ligger är oväsentligt. Din BR är de pengar som du satt åt sidan för poker eller på annat sätt håller öppet att riskera på pokerspel. Spelar du ett annat spel också (tex sports betting) eller sysslar med aktiehandel så behöver du inte ha en egen BR för respektive spel.

 

Vi utgår också från att vi har pengarna i "säkra" aktier/ fonder som inte har så jätte stora svängningar.

 

Huruvida aktierna/fonderna är "säkra" eller inte är rätt irrelevant. Låt säga att du har hälften av din BR i högriskaktier, och de en dag droppar med 20%. Ja, då är din BR 10% mindre än dagen innan, helt enkelt. På samma sätt som din BR blir mindre om du förlorar i pokern, så blir den mindre om du tappar på börsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kvalificerar jag mig inte riktigt som adressat till frågan, då jag varken spelar på heltid eller har en större bankrulle. Men jag tänker som jello. Var pengarna ligger är oväsentligt. Din BR är de pengar som du satt åt sidan för poker eller på annat sätt håller öppet att riskera på pokerspel. Spelar du ett annat spel också (tex sports betting) eller sysslar med aktiehandel så behöver du inte ha en egen BR för respektive spel.

 

 

 

Huruvida aktierna/fonderna är "säkra" eller inte är rätt irrelevant. Låt säga att du har hälften av din BR i högriskaktier, och de en dag droppar med 20%. Ja, då är din BR 10% mindre än dagen innan, helt enkelt. På samma sätt som din BR blir mindre om du förlorar i pokern, så blir den mindre om du tappar på börsen.

 

Grejen är bara den att jag som det är nu tjänar mer på pokern än börsen därför vill jag ha en lägre risk så jag.

 

1. Inte behöver gå ner i nivå bara för att aktierna går ner. kan vara jobbigt psykologiskt att behöva göra det.

 

2. Tid desto högre risk man har desto mer koll bör man ha på aktien.

 

 

Men om man har pengarna I fonder aktier så kan det ju bli så att dom går dåligt och man måste gå ner i nivå för det.

 

Men det jag undrar är väl mer ska jag se alla pengar som jag har som min bankrulle fonder/aktier och pengar på pokersidorna?

 

Anledningen till att jag frågar allt det här är att jag ibland kan ha svårt att se om jag ska gå upp / ner i nivå för att jag inte riktigt vet vad jag ska definiera som min bankrulle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen är bara den att jag som det är nu tjänar mer på pokern än börsen därför vill jag ha en lägre risk så jag.

 

1. Inte behöver gå ner i nivå bara för att aktierna går ner. kan vara jobbigt psykologiskt att behöva göra det.

 

2. Tid desto högre risk man har desto mer koll bör man ha på aktien.

 

 

Men om man har pengarna I fonder aktier så kan det ju bli så att dom går dåligt och man måste gå ner i nivå för det.

 

Men det jag undrar är väl mer ska jag se alla pengar som jag har som min bankrulle fonder/aktier och pengar på pokersidorna?

 

Anledningen till att jag frågar allt det här är att jag ibland kan ha svårt att se om jag ska gå upp / ner i nivå för att jag inte riktigt vet vad jag ska definiera som min bankrulle.

 

Det du säger leder mig bara till slutsatsen att du bör ha högre BR-krav för "spel" på börsen.

 

Om du känner att du har tillräckligt med kapital för att klara av svängar för nivån över och att du redan slår nivån du spelar på så kan du väll gå upp i nivå?

????

 

Detta.

 

Så här: Tjänar du pengar på börsen, så leder det till att du känner att du har mer utrymme att spela högre på både börsen och i pokern - helt enkelt därför att du är rikare. Samma sak med vinster från pokern, och omvänt med förluster. Var pengarna rent fysiskt befinner sig är irrelevant eftersom de kan förflyttas med ett par knapptryckningar. Var de kommer ifrån är lika irrelevant eftersom de är lika mycket pengar oavsett hur du vunnit dem.

 

Det enda som är relevant är övervägandet "jag har si mycket pengar, och det gör att jag är bekväm med att ta stora risker". Oavsett var de ligger och vad de kommer ifrån. Alla pengar som du är beredd att riskera för en långsiktig profit är din BR. Du kan till och med räkna in nästa månads lön, om du vet att du har råd att förlora den.

 

Eftersom det inte är så noga med BR-regler (alla har sina egna mer eller mindre godtyckliga regler) så är det heller inte så noga med vad du anser ingår i din BR.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alla pengar du kan tänka dig att förlora

 

+1

Svaret är ju väldigt enkelt, men och andra sidan väldigt individuellt. Personligen så har jag tillgångar på både banken och i aktieportföljen utöver de rullarna som är utspridda på flera nätverk som jag skulle vara redo att lösa in. Svaret är förmodligen inte detsamma om jag väl står där gul och redo att gräva i aktieportföljen, jag tror personligen att jag i antingen skulle söka stejk eller bara lägga ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...