Gå till innehåll

NLT - TT mot trolig AA preflopp


$najdarn

Recommended Posts

PokerStars Game #1847603419: Hold'em No Limit ($0.50/$1.00) - 2005/06/06 - 21:49:54 (ET)

Table 'Nuwa' Seat #3 is the button

Seat 1: Hitman19 ($39 in chips)

Seat 2: Rancidpunk ($362.65 in chips) <- jag

Seat 3: frostyc ($116.65 in chips)

Seat 4: wilsonsdada ($170.95 in chips)

Seat 5: Pehro ($228.80 in chips)

Seat 6: isis9811 ($20.35 in chips)

wilsonsdada: posts small blind $0.50

Pehro: posts big blind $1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Rancidpunk [T :spade: T :heart: ]

isis9811: folds

Hitman19: folds

Rancidpunk: raises $3 to $4 <- gör en liten raise.

frostyc: raises $14 to $18 <- sätter honon på AA / KK.

wilsonsdada: folds

Pehro: folds

Rancidpunk: calls $14 <- synar för att se om jag träffar set.

*** FLOP *** [9 :diamond: 8 :club: T :club: ]

Rancidpunk: checks

frostyc: bets $11

Rancidpunk: raises $41 to $52 <- en bra spelare hade väl fattat att jag träffat på den raisen??

frostyc: raises $41 to $93 <- får en re-raise.

Rancidpunk: raises $251.65 to $344.65 and is all-in <- PANG!

frostyc: calls $5.65 and is all-in

*** TURN *** [9 :diamond: 8 :club: T :club: ] [T :diamond: ]

*** RIVER *** [9 :diamond: 8 :club: T :club: T :diamond: ] [5 :club: ]

*** SHOW DOWN ***

Rancidpunk: shows [T :spade: T :heart: ] (four of a kind, Tens)

frostyc mucked: [A :diamond: A :club: ]

Rancidpunk collected $231.80 from pot

wilsonsdada said, "wow nice hand"

*** SUMMARY ***

 

 

 

 

Lite synpunkter.. dum syn pre-flop när jag förstår att han har overpair? (satt ju med rätt mkt pengar vid det här laget). Synade det mesta.

 

För stor raise när jag träffade setet?

 

Ja, alla åsikter är välkomna! /

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att det är en dålig syn preflop, men du har "lite" tur på floppen. Hans syn efter floppen är ju inte heller speciellt bra men många har svårt att släppa AA.

 

Ditt svar på hans höjning tycker jag iaf är helt rätt.

 

Men jag kan ha fel och någon får gärna rätta mig isf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att det är en dålig syn preflop, men du har "lite" tur på floppen. Hans syn efter floppen är ju inte heller speciellt bra men många har svårt att släppa AA.

Han har fått in mer än 10% av sin stack preflopp, han ska ha jäkligt svårt att släppa AA. Han kan gå all-in på alla floppar och ändå tjäna pengar eftersom hans motståndare betalat för mycket för att se floppen oavsett vilken hand han har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror jag lagt mig mot hans preflop bet då han tämligen skriker ut att han sitter på AA eller KK. Men sedan postflop spelet hade jag spelat likadant. Din reraise på hans mesbet på floppen är helt rätt, lite mer än pott och kan liknas vid en steal. Efterssom han sitter på AA så trycker han in och det blir enkel syn för dig då ingen av hans förmodade händer som han höjer så mkt med preflopp som du sätter honom på passar in på floppen.

 

Tycker möjligtvis han borde lagt sig med sina ess när du raisar honom då floppen är ganska läskig för honom. Många syn händer som passar in där.

 

Sen sitter ju alltid tian på turn fint :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur djup bör fis (ser roligare ut utan kolon....) stack vara för att en syn preflop ska anses motiverad?

Man träffar ju setet 1:8 och det innebär ju att du i snitt ska vinna 8 gånger pengarna när du träffar. I den siffran så måste du räkna med de situationer där du träffar och din motståndare drar ut (kommer hända runt 10% av tiden när degen åker in mot ett överpar), där du träffar och din motståndare foldar utan att dega in allt, där du träffar och din motståndare träffar ännu hårdare. Så det beror ju väldigt mycket på hur benägen motståndaren är att lägga in mycket pengar med bara ett överpar, men i storleksordningen 15-20 gånger betet som ska synas behövs det nog om motståndaren tydligt har AA/KK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...