Gå till innehåll

AQ i pressat läge


Chip-And-a-Chair

Recommended Posts

Hej allihopa jag är ny här,

 

Tänkte börja med att fråga kring en hand jag nyss spelade (jag spelar 1-bords sit 'n go:s med 10 spelare).

 

Jag hade 1300 i marker, blindsen var 100/200 och 6 spelare kvar. Jag var under the gun med AQ off suit. Hade blindsen gått igenom mig 1 gång hade jag bara haft 1000 (5 big blinds) kvar. Så det kändes som jag behövde pusha och handen var helt ok. Så jag gick all-in. Blev callad av två spelare en med 99 och en med K4 off suit. 9 : orna tog hem hela potten och jag åkte ut. Vad tycker ni om detta? Rätt eller fel att gå all-in?

 

Det är ofta här jag får problem när jag har 1300-900 chips kvar och blindsen börjar bli högre. En raise gör ju en i princip pot-commited skulle jag raiseat upp det till 400 skulle jag ha 900 kvar och i princip nästan var tvungen att gå all-in. Hur spelar ni när ni hamnar i det läget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är väl en klar all-in blindsen är så höga. I ditt läge kör jag med en del sämre händer som A10+ dom flesta par och KD, kanske KJ , QJ , K10. Det blir svårare om blindsen är 75/150 eller 50/100. Du borde väl få lite respekt om du ställer UTG också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är väl en klar all-in blindsen är så höga. I ditt läge kör jag med en del sämre händer som A10+ dom flesta par och KD, kanske KJ , QJ , K10. Det blir svårare om blindsen är 75/150 eller 50/100. Du borde väl få lite respekt om du ställer UTG också.

Chip-and-a-chair, du gjorde helt rätt som ställde med AQ.

petla, min preferens är att skala bort A10, KJ, K10 och lägger hellre till låga suited connectors istället p.g.a. att de mer sällan är dominerade av motståndarens synrange förutom pocket par

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...