Gå till innehåll

Vad gör jag för fel?


Recommended Posts

Stack 23.000. Blinds 2000/4000. 15 kvar i turneringen.

 

Jag sitter i BB och får AKo. UTG som heter Peter11 minihöjer. Jag går allin och han callar? Han har AQ=. Flopp AKx. Här är jag 100% säker att förlora.

 

Givetvis har vi en 10 följt av J (komer inte ihåg ordningen).

 

VAD GÖR JAG FÖR FEL? HUR SPELAR PROFFSEN I DET HÄR LÄGET? SKALL JAG FOLDA PREFLOPP? CALLA HANS MINIRAISE MEN FOLDA PÅ FLOPPEN AKx?

 

SNÄLLA HJÄLP MIG! JAG FATTAR INTE VAD JAG GÖR FEL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 59
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Felet du gör är att att du stirrar dig blind på slutresultatet av handen!

 

Poker är konstellation av skicklighet och slump. Använd din skicklighet för att få så bra odds som möjligt. Tex en 70/30-flip. När du sen losar den handen så skriker du "hora" rakt ut, knäcker tangentbordet över knät, skrattar hysteriskt över alla fina Sklansky-dollar du vann den handen och pluggar in ett nytt tangentbord. Upprepa vid behov.

 

Summa summarum: Du fick in det bra. Acceptera att du kommer få böja dig framåt om och om igen och smaka hård kärlek där det gör som allra ondast med den bästa handen även i framtiden om du vill fortsätta spela poker.

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är inte så smart va?

Vi leker med tanken att dina sjukliga teorier från tidigare trådar stämmer.

 

Med dina kunskaper om fusk och att du är 100% säker på att förlora när du går in som favorit fortsätter du ändå spela på sidan? Du fortsätter även gå in i en hand som favorit när du är 100% säker på att förlora.

 

Vem spelar på en sida där man VET det förekommer mängder med fusk?

Vem stoppar in pengar i en hand man är 100% säker på att inte kunna vinna?

 

Så, hur står det till igentligen?

 

Banna trollet eller lägg in en spärr för nyskapande av trådar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felet du gör är att du blir förbannad. Strunta i utfallet, du fick in pengarna som stor favorit och hade otur, var nöjd med det hur dumt det än kan låta.

 

sedan kan du föra statistik över utfallet av olika allin lägen, ex 80/20 lägen, 70-30 lägen så ser du att du faktiskt vinner fler än du förlorar i längden. Det hjälper mentalt på flera sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stack 23.000. Blinds 2000/4000. 15 kvar i turneringen.

 

Jag sitter i BB och får AKo. UTG som heter Peter11 minihöjer. Jag går allin och han callar? Han har AQ=. Flopp AKx. Här är jag 100% säker att förlora.

 

Givetvis har vi en 10 följt av J (komer inte ihåg ordningen).

 

VAD GÖR JAG FÖR FEL? HUR SPELAR PROFFSEN I DET HÄR LÄGET? SKALL JAG FOLDA PREFLOPP? CALLA HANS MINIRAISE MEN FOLDA PÅ FLOPPEN AKx?

 

SNÄLLA HJÄLP MIG! JAG FATTAR INTE VAD JAG GÖR FEL.

 

Nu har du skrivit sån här skit i typ 2 år, fattar du inte snacket om varians än så bör du lägga ner pokern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det 15 pers kvar i turren med blinds på 2k-4k så har du vunnit några 60%-40%, 70%-30% och säkert nån flip. Du har säkert dragit ut en och en annan gång också..

 

Det sköna är "Jag VET att jag kommer förlora." Du känner så varje hand, och visst, ibland slår det rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riggat såklart.:mrgreen:

 

Jag tror snarare det handlar om fusk. Detta under förutsättningen att han inte skrev sorry i chatten.

 

Om det nämnda maxtidstestet inte får svs och dess riggansvariga att vakna föreslår jag att du reggar på dygnets samtliga turneringar för att sedan lite retsamt avregistrera sekunderna innan varje respektive turnering startar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felet du gör är att du blir förbannad. Strunta i utfallet, du fick in pengarna som stor favorit och hade otur, var nöjd med det hur dumt det än kan låta.

 

Det där får man inte säga till henne, hon tycker att det låter jättedumt:-)

 

Jag frågar också redan ställd fråga, varför spelar du om du är 100% säker på att du kommer förlora? Och hur har du klarat dig till "2 bord kvar" om du 100% alltid förlorar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stack 23.000. Blinds 2000/4000. 15 kvar i turneringen.

 

Jag sitter i BB och får AKo. UTG som heter Peter11 minihöjer. Jag går allin och han callar? Han har AQ=. Flopp AKx. Här är jag 100% säker att förlora.

 

Givetvis har vi en 10 följt av J (komer inte ihåg ordningen).

 

VAD GÖR JAG FÖR FEL? HUR SPELAR PROFFSEN I DET HÄR LÄGET? SKALL JAG FOLDA PREFLOPP? CALLA HANS MINIRAISE MEN FOLDA PÅ FLOPPEN AKx?

 

SNÄLLA HJÄLP MIG! JAG FATTAR INTE VAD JAG GÖR FEL.

 

Är du dum i huvudet eller vad är det frågan om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är inte så smart va?

Vi leker med tanken att dina sjukliga teorier från tidigare trådar stämmer.

 

Med dina kunskaper om fusk och att du är 100% säker på att förlora när du går in som favorit fortsätter du ändå spela på sidan? Du fortsätter även gå in i en hand som favorit när du är 100% säker på att förlora.

 

Vem spelar på en sida där man VET det förekommer mängder med fusk?

Vem stoppar in pengar i en hand man är 100% säker på att inte kunna vinna?

 

Så, hur står det till igentligen?

 

Banna trollet eller lägg in en spärr för nyskapande av trådar.

 

Jag försöker att hitta en förklaring till att dom spelar som dom gör. Jag räknar och räknar. Jag kör in de olika rangerna (vad heter range i pluralis?) i PokerStove. Jag försöker att sätta mig in i hur de uppfattar min spelstil (måste vara tight-weak). Och jag fattar ingenting.

 

När jag ber dom förklara möts jag av tystnad. När jag erbjuder dom 1.000-10.000 kr om dom förklarar hur dom får ihop handen matematiskt så får jag inget svar. Själv skulle jag gladeligen berätta gratis hur jag har tänkt hela handen.

 

Jag försöker att hitta förklaringar men jag gör det inte. Jag har bett om hjälp på en massa forum men det ända jag får höra är hur ususel jag är och hur utspelad jag är i varje pott. Jag känner mig desperat.

 

Jag har tagit ut alla mina pokerpengar och bara lämnat kvar 100 dollar på Everest och 1000 kr på Svenska Spel. Tanken var att jag skulle låta dom vara i tio år och se vad jag får ihop. Min tanke var att verkligen ta det hela seriöst och ta en steg upp till 0.5/1.0 kr Cashgame när jag hade klarat 0.25/0.50 kr-nivån. Men jag inser att det tamefan inte går.

 

På forumen kan man inte få hjälp utan det är bara lol och anklagelse om trollning och fan och hans moster.

 

Böcker skulle jag vilja hitta något bra men dom säger alla samma sak och förklarar inte varför jga inte kan förstå händerna.

 

Träningsiter förklarar inte heller något men fördelen med dom är att forumen oftast är vänligare.

 

PT3 har jag börjat med en ny databas. Har nu drygt 4.000 händer i den på Svs 0.25/0.50-nivån. Statistiken är följande:

 

Hands: 4.292

Hands won 238 (5.55%)

BB/100: 9.56

VPIP: 20.11

PFR: 0.75

WWSF: 20.73

AF: 0.72

AFq: 14.67

3 bet 1.33

Fold 3b: 78.43

Att to Steal: 0.93

Fold BB to Steal: 66.67

Fold SB to Steal: 80.00

 

Startkort:

Par: 2.20 BB/Hand

Suited Connctor: 0.59 BB/Hand

Suited: 0.06 BB/100

Connector: -0.08 BB/100

 

Jag håller på att lära mig datastrukturen i PT3 för att via ODBC använda en analysapplikation för att djupare förstå och kunna analysera. Men det verkar inte hjälpa. Jag fattar tamefan inte hur ni gör.

 

En hand som visar hur fel jag tänker:

 

Jag har KJo i sen postion. Det limpas så att det blir en 6 styck i potten.

 

Flopp Kxx.

 

Det checkas fram till mig och eftersom det är en realtiv ofarlig flopp. Inga connectors, inget färgdrag så bettar jag pott. J-kicker är väl inget jag jublar över men här kommer några av dom dra vid träff på andra eller tredjeparet samt ess. Får jag någon av de mer tighta spelarna som callare så kan jag börja misstänka att dom lurar med ett set men det är väldigt beroende av vem som callar. Så det är ungefär 3 kr i potten och jag bettar 3 kr och får en callare som har spelat många händer och callat på det mesta. Så frågan är nu om han sitter på ett två par.

 

Turn: J

Pott: Ca 3+3+3=9

 

Nu har jag två par. Så det enda jag jag ligger under emot är ett set på xx. Har han set så grattis. Snyggt spelat. Jag bettar nu 15 kr i potten på 9 kr. Han callar.

 

River: 10

Förändrar ingenting. Han kan inte ha 1010, AQ, Q9 eftersom han aldrig har haft odds med tanke på mina stats och spelstil. Men vad händer nu? Han går allin. Okey. Han hade ett set trots allt. Lurigt spelat. Jag har inte många händer på honom så det är bara att calla. Även om jag är slagen så lär jag mig hans spelstil för framtida bruk.

 

Han viker upp AQ för runner runner stege.

 

Var har jag tänkt fel i potten? Jag har bettat på floppen för att tala om att jag har K-par godkänd kicker, tvåpar eller triss. Han callar då med AQ. Om han träffar ett A så stänger jag ner potten mer eller mindre såvida jag inte har AK eller AA, KK eller set i xx. Så hur mycket kan han vinna på träffa på ett A? Jag har inte gjort matematiken men jag betalar inte av några större summor till hans A-par.

 

På turn överbettar jag potten. 15 kr i en pott på 9 kr. Hela min pottsize indikerar fin hand som jag vill ha betalt på. Det är knappast bara en vanlig kung med hyffsad kicker. Bettet skriker enligt mig just KJ. Bluff? Jag hittar ingen större bluffrekvens i mina siffror. Han callar nu 15 kr med 4 st outs? Jag tror att effektiv stack är runt 40 kr.

 

Om vi förenklar matematiken och ger honom 10%. 15 kr måste du ge en vinst på 150 kr. Effektiv stack är på 40 kr. Och vi är HU efter floppen. Hur hittar man callen? Jag gör det inte men så kan jag inte komma vidare.

 

Nu vet jag inte om alla siffror blev rätt men så här upplever jag potten efteråt från minnet. Jag kan kolla i PT3 exakt hur den gick till. Kan vara kul att se hur jag eventuellt förvränger verkligheten.

 

Dagens spel slutade 1.5 BI plus men då hade jag 2 ITM av 4 turneringar. Så cashgamet slutade svagt uppåt trots att jag råkade ut för en standard 1-outer. Jag hade QQ på en Q87-flopp och jag behöver väl inte berätta att jag var uppe emot 88 och att den fjärde åttan dök upp. Som den jävla idiot jag var så stackade jag av med nötkåken trots att jag anade att han hade 88. Det är sådana händer jag har svårt att lägga. Men jag fattar inte hur ni undviker det. Han betlar antagligen av med Q8, Q7, 77. Hur vet man att han har just 88 i detta fall. Nu kändes det som jag var slagen men jag vet inte.

 

Det fins väl en klassisk hand där Daniel N har nötkåken mot Gus Hansens fyrtal. Han foldar inte men så betraktas han er som en urusel spelare. Nu tror jag dom är djupare än våra 100xBB men om man foldar med nötkåken QQ på en Q887x-bräda blir man inte väldigt lättbluffad då?

 

Skulle vara kul om någon seriöst kunde berätta vad ni går på när ni foldar en sådan hand. Är det en kombination av bettningsmönster, motspelarens statistik, timetells osv. Hur vet ni att han inte har 77 och en kåk som 88777? Är det tidigare händert som ni har spelat mot honom? Och vad gör ni om han är en ny spelare? Är folden default tills ni vet mer om honom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har du skrivit sån här skit i typ 2 år, fattar du inte snacket om varians än så bör du lägga ner pokern.

 

Men varför drabbas inte ni proffs av det? Det är det jag vill förstå. Jag har spekulerat om att det är FE som är nyckeln men det säger ni är fel. När ni hand efter hand bara vinner. Hur fan gör ni. Det skulle vara så kul att se en graf,se er spela eller en handhistory i ett knepigt läge. Men jag förstår att det är känsligt eftersom motståndarna kan lära sig av det.

 

Säg att du har en motsåndare som sätter sig ner och går allin varje hand 100xBB. Händer ibland på mina bord. Hur skal lman spela? Säg att man får KK. Skall man calla? Säg att du ligger på ca 80% i genomsnitt. Du har därmed fått en risk att förlora. Vad gör ni i ett sånt läge? Byter bord? Om svaret är ja vad är skälet till det? Är det för att ni spelar ut dom på flopp, turn och river och att ni med allin prelopp-poker får en förlustrisk. Och hur gör ni när ni spelar ut dom? Bygger inte det på FE? Ni säger att det inte är pga av FE men vad är det annars? Säg att dom callar oavsett hand men aldrg höjer. För att vara säker på att vinna måste ni ha nöten på rivern. Men det finns andra personer i potten som bettar. Så jag får tamefan inte ihop det.

 

Skulle vara kul med ett seriöst svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vara kul om någon seriöst kunde berätta vad ni går på när ni foldar en sådan hand. Är det en kombination av bettningsmönster, motspelarens statistik, timetells osv. Hur vet ni att han inte har 77 och en kåk som 88777? Är det tidigare händert som ni har spelat mot honom? Och vad gör ni om han är en ny spelare? Är folden default tills ni vet mer om honom?

 

Jag är ju inte heltidsproffs, men jag gör iallafall så att jag betalar av honom med allt jag kan och sedan köper jag in mer marker om det behövs. Inget att gråta över...

 

På det hela taget så spelar du micronivå (jag med 2,5/5kr), det är inte heltidsproffs du möter. Att du har sådan koll på alla siffror är helt facinerande tycker jag, jag tror knappast dina motståndare har ens i närheten av lika mycket koll. Många av dem skiter nog i siffror och tillber pokergudarna istället... De spottar tre gånger över vänster axel och sedan 4 över höger och sätter därefter hålpipan helt utan en tanke på pottodds och implacida odds.

 

Men du ska all heder för att du livar upp det här forumet :) Kram!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg att du har en motsåndare som sätter sig ner och går allin varje hand 100xBB. Händer ibland på mina bord. Hur skal lman spela? Säg att man får KK. Skall man calla? Säg att du ligger på ca 80% i genomsnitt. Du har därmed fått en risk att förlora. Vad gör ni i ett sånt läge? Byter bord? Om svaret är ja vad är skälet till det? Är det för att ni spelar ut dom på flopp, turn och river och att ni med allin prelopp-poker får en förlustrisk. Och hur gör ni när ni spelar ut dom? Bygger inte det på FE? Ni säger att det inte är pga av FE men vad är det annars? Säg att dom callar oavsett hand men aldrg höjer. För att vara säker på att vinna måste ni ha nöten på rivern. Men det finns andra personer i potten som bettar. Så jag får tamefan inte ihop det.

 

Skulle vara kul med ett seriöst svar.

 

Varför har du fått för dig att proffs inte förlorar en enda hand? Skickar du in markerna som favorit och förlorar så är det ändå en seger. Det är bara att fortsätta med det och så kommer du vinna i slutänden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om jag vill krama dig eller döda dig, men vid det senare alternativet skulle det helt klart bli en långsam och utdragen process.

 

Ett par saker du skulle må bra av att fatta:

 

1) Det allra mest uppenbara först: Du är totalt jävla hjärndöd. Kanske den mest urblåsta personen som någonsin skrivit på detta forum, och det säger en hel del.

Kort sagt: du är inte tillräckligt intelligent för att bli en framgångsrik pokerspelare.

 

2) Du tror dig ha otur, men i själva verket har du inte den blekaste aning om vad det innebär att ha otur i det här spelet. Och punkt 1) gör att du inte ens i din vildaste fantasi kan föreställa dig det. Ändå bölar du ögonen ur led och tjatar om fusk och gud vet allt. Vad är det som får dig att tro att du ska få sympatier av folk som har varit med om hundrafaldigt värre scenarion? Skulle du sitta och beklaga dig över ett nageltrång i en diskussion med en tortyrskadad?

Kort sagt: Du har inte tillräckligt starkt psyke för att bli en framgångsrik pokerspelare.

 

3) Precis allt du skriver om ditt spel och dina resonemang etc är H E L T uppåt väggarna. Det skulle inte kunna bli mer tossigt ens om man försökte. Dina stats gör att jag tvivlar på om jag kan sova utan mardrömmar i natt, också dom visar på hur urusel du är på detta spel.

Kort sagt: Det går inte att vara mer malplacerad här i livet än vad du är vid ett pokerbord. Du ska inte spela poker, du ska göra vad som helst förutom att spela poker.

 

Ge upp, för din egen skull.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...