Gå till innehåll

Hjälp med Pokerstove


mmiioo

Recommended Posts

Förresten så känner jag igen den där bilden från Dogisheadsup HU-serie på deuces cracked. Bilden är en default 3betvaluerange, stirra dig inte blind på den! För att dra ett extremt exempel: om han du spelar mot foldar 100% mot dina 3bets ska du såklart inte 3betta de där händerna, utan då 3bettar du skithänder istället. Om din motståndare istället synar alla dina 3bets så kan du trebetta fler händer för värde. Gl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De gula händerna är "markerade" och alltså de du ska ha i din 3betrange enligt bilden.

De andra färgerna är bara "suited", "pair", "offsuit" osv. Alltså bara det gula som är intressant för dig.

 

Tack för svaret! Jag trodde att de oliak färgerna avgjorde vad man skulle göra (höja eller syna). Så i den här bilden så ska man antingen syna eller höja med följande gula händer. Bilden är preflop range från BB:

BBStartingHands.jpg

 

 

Förresten så känner jag igen den där bilden från Dogisheadsup HU-serie på deuces cracked. Bilden är en default 3betvaluerange, stirra dig inte blind på den! För att dra ett extremt exempel: om han du spelar mot foldar 100% mot dina 3bets ska du såklart inte 3betta de där händerna, utan då 3bettar du skithänder istället. Om din motståndare istället synar alla dina 3bets så kan du trebetta fler händer för värde. Gl

 

Håller på och lär mig en basstrategi nämligen. Givetvis får jag lära mig att anpassa mig efter motstånd men vill först veta hur man tyder Pokerstove-ranger.

 

 

Tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, när du öppnar pokerstove-rangegrejen så har alla händer färger från början:

ljusgrön = par

Ljusrött = Suited

Mörkrött= suited broadway

ljusgrått(blått?) = offsuite

mörkgrått = offsuite broadway

 

När du markerar en hand så blir den gul oavsett färg den hade innan.

Och i nya bilden du la upp så visar den vilka händer som du ska spela från BB, vissa av dom ska du ju enligt den andra bilden 3betta. De som är kvar synar du med :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...