Gå till innehåll

NLT - Trn, 25/7, Online, post-game snack!


QoS

Recommended Posts

Inte mycket att säga.

 

Fick väldigt lite bra kort, hankade mig fram, till slut gjorde jag ett katastrofalt felbeslut och åkte, fattar inte vad fan jag tänkte.

 

Har (A) Q, bettar pott som bringin, får omslag av (x) T, tänker att nu kör jag, har han TT så får jag väl dra ut. Snubben bakom mig med (x) Q går allin, jag får hjärnsläpp och synar. Uppe mot QQ och TT alltså, inget räddande ess och han med TT vinner på tvåpar.

 

Kul som fan tycker jag, dock klantigt att gå allin där, men men.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här var då riktigt roligt!

 

Första gången jag spelar onlineturnering mot folk som jag i vart fall har en liten hum om vilka dom är.

Och att det var första gången för sökö behöver jag knappast påpeka ;)

 

Vi var 28 spelare, 6 första platserna ger stålar. Hade först tänkt att final table var en bra målsättning, men när payoutschemat blir klart så ändras så klart målsättningen till en sjätte plats. Det är ju inte helt fel att gå plus medan man har roligt liksom ;)

Nåväl, kommer till sista bordet som smallest stack, men det dröjer tills vi är sju spelare kvar och jag har näst minsta stack 5,5k eller nåt mor Orkans 3k. Så här i efterhand kanske det hade varit bäst att fegspela tills han eventuellt åkt ut, innan jag börjar spela, men samtidgt...hur kul är det?

Nåväl, höjer på (.8.) 8, blir höjd av (?) K, tror av nån anledning att det är bluff och gör en all-in syn.

 

Det hela slutar med en snöplig sjunde plats =P

 

O just det ja...att spela turneringspoker med ante var en ny och obehaglig upplevelse ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. JohanHjort

2. drc

3. mte

4. TheFlyhalf

5. m3lini

6. Orkan

7. eurythmech

8. MarreMan

9. ac-dc

10. candolim

11. Avsaknad

12. aztaroth

13. wanduz

14. GLIQ

15. MrZero

16. andkan

17. emilio_bar

18. Stusse

19. Hickmott

20. mewdy

21. worfen

22. FingerFox

23. Fysikern

24. Ector

25. QoS

26. Nephtyz

27. Perkan

28. Nette

 

//Hickmott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis grattis.

 

Mycket kul att det blev så pass stor uppslutning som det ändå blev trots att vi inte spelade vanlig Texas NL. Ser redan fram emot nästa "members choice" oavsett vad det nu blir :D

Jag föreslår omaha hi/lo utan kvalificerare med tre brädor, två turnar och en river. Naturligtvis spelat 1/3 potlimit.

 

Sa jag förresten att sökö var jättekul? Helt klart den mest skicklighetskrävande av alla pokerformer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt kul spel, men jag hade svårt att vänja mig vid ante istället för mörkar.

 

Dessutom spelade jag extremt idiotiskt på slutet, satt och foldade för att klättra en placering, när skillnad mellan 5 och 6 endast var 2 dollar (20$ mot 22$).

 

Överlag är jag väl nöjd, bortsett från att Hjort fick AA back to back minst 2 gånger.. ;).

 

/ m3lini

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...