Gå till innehåll

Blir onlinepoker fortfarande svårare?


Aeis

Recommended Posts

Jag tror inte onlinepokern nått botten än, men så länge bots inte blir nån allvarlig fara kommer det alltid att finnas spel. Den största faran förutom bots är imo politisk.

Däremot tror och hoppas jag att pokern får en andra revolution i livegames.

 

Yes bots och lagstiftning är det enda hot jag ser, kommer alltid finnas folk som är dåliga på poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om bots blir ett stort problem lär ju siterna installera mer kontrollfunktioner mot bots.

Dels att de kan se vilka program som körs om de inte redan kan det men även att man måste skriva in en kod liknande som när man reggar sig på ett forum t.ex..

Politisk inblandning med lagstiftning kan döda pokern, absolut.

Men jag tänkte mer på spelet. Kommer spelet bli svårare eller lättare att slå än det är idag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om bots blir ett stort problem lär ju siterna installera mer kontrollfunktioner mot bots.

Dels att de kan se vilka program som körs om de inte redan kan det men även att man måste skriva in en kod liknande som när man reggar sig på ett forum t.ex..

Politisk inblandning med lagstiftning kan döda pokern, absolut.

Men jag tänkte mer på spelet. Kommer spelet bli svårare eller lättare att slå än det är idag?

 

LOL.

Du tror inte det är en vanlig människa som skapar bottarna och sätter upp kontot åt botten eller?

Förmodligen är det väl "människan" som väljer vilka bord och lite sådant den ska spela också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LOL.

Du tror inte det är en vanlig människa som skapar bottarna och sätter upp kontot åt botten eller?

Förmodligen är det väl "människan" som väljer vilka bord och lite sådant den ska spela också!

 

Som kommer upp medans man spelar obv, tror stars har det redan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Titta själv på Pokerscout, JohahH. Trenden de senaste sex månaderna är att det går stadigt nedåt för i stort sett all nätverk/siter.

 

Visst är spelarutveckling, tekniska hjälpmedel och massiv multitabling anledningar till att det blir om inte svårare så åtminstone tightare spel generellt, men det är inte det direkta hotet mot online pokern.

 

Problemet är att det måste in nya spelare och därmed nya pengar då bara spelmissbrukare kommer fortsätta förlora under en lång tid.

 

En del kanske säger att folk alltid kommer att spela för nöjes skull och/eller för spänning, men dels är poker inte inne längre dels hur roligt är det att spela mot folk som timar ut, spelar vråltight (eller bara bra), aldrig chattar (eller när det gör det förolämpar eller hotar de sämre spelarna).

 

De gamla live cash game rävarna förstod att fisken åtminstone måste ha roligt då de förlorar sina pengar. "You got to give action to get action".

 

Tror många hade gillat om de flesta spelen hade varit en rotation av mixade games, men "tyvärr" passar ju NLH bäst för TV och därför är det (med visst undantag för PLO) nästan bara det som spelas (lättast att multitabla holdem också).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmmm jag har för mig jag läste på poker.se att ftp blivit ännu större i år men kan ha fel. sen var det ju näst största main event någonsin. hur som helst, pokerboomar kommer och går vi hade en i slutet av 90-talet i usa som sedan sakta spred sig över europa och innan det så var det en på 80-talet osv. det går upp och ner som allt annat. man får bara hoppas att internetpoker inte är förbjudet nästa gång det händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Problemet är att det måste in nya spelare och därmed nya pengar då bara spelmissbrukare kommer fortsätta förlora under en lång tid.

 

En del kanske säger att folk alltid kommer att spela för nöjes skull och/eller för spänning, men dels är poker inte inne längre dels hur roligt är det att spela mot folk som timar ut, spelar vråltight (eller bara bra), aldrig chattar (eller när det gör det förolämpar eller hotar de sämre spelarna).

 

De gamla live cash game rävarna förstod att fisken åtminstone måste ha roligt då de förlorar sina pengar. "You got to give action to get action".

 

QUOTE]

precis, det är nog inte för kul att sätta sig idag på ett bord som nybörjare. Finns roligare spel att bränna pengar på

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...