Gå till innehåll

Skänk 1% av din månadsvinst till Barncancerfonden!


KungKroon

Recommended Posts

Inspirerad av Klykas välgörenhetsjippo (http://pokerforum.nu/forum/off-topic/62078-100-till-baesta-vaelgoeraren.html) valde jag att återuppliva en idé jag fick för ett par år sedan.

 

Tanken är att vi på PF varje månad ska skänka 1% av våra vinster till barncancerfonden. Emop1 (och alla andra som inte plussar) behöver inte skänka någonting. Allt ni behöver göra är att klicka på länken och betala. Det tar inte ens fem minuter!

http://www.barncancerfonden.se/7225

 

Om detta visar sig gå bra, så tänker jag än en gång skicka ett mail till Svenska Spel och be dem installera en funktion som gör att 1% av månadsvinsten skänks automatiskt (man får klicka i en box eller nåt för att deltaga).

 

Många här på PF är för fattiga för sitt eget bästa, men ändå grisigt rika i pöbelns ögon. 1% av månadslönen är ingenting. Se det som skatt eller nåt.

Ett relativt meckfritt sätt att göra något för andra. Jag vet att många vill, men inte riktigt orkar pga meck. Gör som Paulo och bara KÖR!!!

 

Skriv "Jag är med" eller nåt liknande i denna tråden om ni vill deltaga. Jag ska prata med lite mods och se om man inte kan länka till insamligen (eller denna tråden) i månadsresultat-trådarna. Kanske man tom kan klistra tråden nånstans.

 

Jag kommer obv att skänka Klykas $100 till insamlingen om jag nu skulle "vinna".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 111
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jag satte in 1% nu av mitt patetiska månadsplus. Bättre än inget och vill hålla mig till 1% oavsett månadsresultat. Fonden känns lite misslyckad med tanke på att gänget på PF bör kunna göra bättre än 1k på 3 månader. Synd att inte fler tog detta seriöst, jag gillade upplägget.

 

Kroon, när kommer din enprocentare, du som madplussat? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag satte in 1% nu av mitt patetiska månadsplus. Bättre än inget och vill hålla mig till 1% oavsett månadsresultat. Fonden känns lite misslyckad med tanke på att gänget på PF bör kunna göra bättre än 1k på 3 månader. Synd att inte fler tog detta seriöst, jag gillade upplägget.

 

Kroon, när kommer din enprocentare, du som madplussat? :rolleyes:

 

wp och håller med fullständigt!

Min procent kommer om ca 1h, men det blir inte någon jättesumma trots alla fina turrevinster. Hade massa makeup på turrestejken, så mitt faktiska månadsplus blir inte särskilt extremt. Efter att jag har översatt till sek kommer nog 1% blir ca 800-900kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...