Gå till innehåll

Scamförsök


Mazak14

Recommended Posts

Det är någon som uppger sig för att vara mig (igen). Han använder ett förfalskat körkort för att identifiera sig, och vill komma åt msn-adresser osv. Jag kommer aldrig att fråga någon om pengar över internet eller be om att bli tillagd på MSN. Jag kommer även göra en polisanmälan (igen), men se upp så att ni inte trampar i fällan och blir hackade/skickar pengar till honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråden från i natt finns arkiverad, gör du en polisanmälan så kan PF säkert ge ut IP-numret som det postades ifrån (fast det var nog proxy så det hjälper inte).

 

Nattens scamförsök var förvisso så barnsligt uppenbart så den som går på det förtjänar att bli skiljd från sina pengar. Hoppas du får tag på honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter själv i liknande sits, fick mitt gmail och moneybookers konto kapat. Lyckades lösa allting, allting såg ut att vara lugnt. 5 månader senare blir jag kallad på förhör, då är det någon som sålt varor över internet och öppnat konton i mitt namn, genom att använda en pass kopia som fans på mitt gmail konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter själv i liknande sits, fick mitt gmail och moneybookers konto kapat. Lyckades lösa allting, allting såg ut att vara lugnt. 5 månader senare blir jag kallad på förhör, då är det någon som sålt varor över internet och öppnat konton i mitt namn, genom att använda en pass kopia som fans på mitt gmail konto.

 

Ännu ett bevis på att passkopior är värdelösa i ID sammanhang. Undrar när jänkarna ska fatta det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråden från i natt finns arkiverad, gör du en polisanmälan så kan PF säkert ge ut IP-numret som det postades ifrån (fast det var nog proxy så det hjälper inte).

 

Nattens scamförsök var förvisso så barnsligt uppenbart så den som går på det förtjänar att bli skiljd från sina pengar. Hoppas du får tag på honom.

 

Jag syftade inte så mycket till den tråden han skapade här. Han har däremot skapat massa konton på entraction i mitt namn och använders om sagt ett förfalskat körkort för att visa att han är jag, och har försökt låna pengar i mitt namn förut.

 

Han har som sagt försökt göra det en gång förut oxå, och då gjorde polisen inte så mycket åt saken, men jag gör väl ett nytt försök

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...