Gå till innehåll

Rekommenderar ni att man spelar freerolls?


avalancher

Recommended Posts

Hej! Jag är väldigt ny på poker, har spelat lite på EP, först gick det bra, sen sämre. Så istället för att förlora mina sista pengar, tänkte jag pröva en gratis turnering, ingen risk att förlora, och kanske ger det nyttig erfarenhet innan jag går vidare. Just nu spelar jag uselt för jag känner mig så pressad att tappa resten av pengarna. Är en turnering att rekommendera? Tar det många timmar att spela en sån turnering? Kan vara svårt att avsätta många timmar i sträck. Ville bara höra efter om det är svårt/lätt, tar lång tid.

 

Linda

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

freerolls tenderar att gå betydligt mycket snabbare än vanliga turneringar den saken är säker.

 

Du har inget att förlora på att spela freerolls och att försöka bli en bättre spelare, du blir bättre genom att spela mer poker och få mer erfarenhet (så ös på bara). Kan du sen kamma in lite kosing på det så är det aldrig fel

 

lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bör man spela säkert (som jag brukar försöka göra), eller aggressivt i en turnering? Poängen är väl att tjäna ihop flest pengar, och spelar man för säkert går det ju sakta, eller? Ska man chansa mera?

 

Linda

 

I freerolls spelar folk som halshuggna höns i början. Det kommer att handla om all-ins och tokbet hela tiden. Så när du väl får bra kort så kommer du väldigt ofta kunna dubbla upp.

Sen efter ett tag har många av pantskallarna åkt ut och man kan börja spela något som liknar poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spela som om det var en vanlig turnering. Som de skrivit går många All in i början men efter ett tag blir det lite mer vanligt turneringsspel. Dock är de flesta mer riskbenägna även i senare delen av turneringen. Jag har gått hyfsat efter en träningsperiod på Freerolls (efter att jag tyckte jag spelade kasst i ett antal turneringar i rad). Nu har jag även kommit till den insikten som de flesta spelare kommer till, att det är dags att läsa lite teori för att nöta in positionsspel etc...

 

MVH Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försökte spela en Freeroll turnering inatt på Royal Vegas poker, det var en Special, där man kunde kvalificera sig till en $100.000 Freeroll turnering. Först verkade det gå bra att regga sig, men sen fick jag nåt meddelande om att man måste vara inbjuden??

 

Vad hände, kan nån förklara?

 

Linda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spela som om det var en vanlig turnering. Som de skrivit går många All in i början men efter ett tag blir det lite mer vanligt turneringsspel. Dock är de flesta mer riskbenägna även i senare delen av turneringen. Jag har gått hyfsat efter en träningsperiod på Freerolls (efter att jag tyckte jag spelade kasst i ett antal turneringar i rad). Nu har jag även kommit till den insikten som de flesta spelare kommer till, att det är dags att läsa lite teori för att nöta in positionsspel etc...

 

MVH Anders

 

Jag trodde jag sett fel vid registreringen men sen när jag skulle hänga på turneringen så var jag utesluten. Det var runt 340 st när jag reggade mig, sen var det bara runt 240 när jag inte kom in. Frågade supporten men dom sa att man måste ha kvalat in i sateliten som var innan.

 

Tycker att dom kunde bjudit på det eftersom dom lurat folk. Jag var uppe till långt efter midnatt för att spela och sen kom man inte med helt plötsligt!! blev skitsne!!! Många blev snea kan jag lova. Dom kan väl bjuda på $10 i töstprisutanför pallen!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försökte spela en Freeroll turnering inatt på Royal Vegas poker, det var en Special, där man kunde kvalificera sig till en $100.000 Freeroll turnering. Först verkade det gå bra att regga sig, men sen fick jag nåt meddelande om att man måste vara inbjuden??

 

Vad hände, kan nån förklara?

 

Linda

 

Sorry, ovanstående inlägg gäller för avalancher

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar spela en del freeroles på ladbrokes och expekt. Mycket mer lärorikt än att spela med playmoney iaf, om du inte känner att du vill lira med pengar.

 

Som någon skrev, ta det lugnt i början, vänta på bra händer och så kan du dubbla upp ett par gånger med lite flax. Har åkt en del gånger på att överspelat mina kort lite, men försöker att ta det lugnare i början nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...