Gå till innehåll

PLT - QQ UTG


Nidson

Recommended Posts

Hej hopp och tack för ett trevligt forum. :D

 

Postar här en hand som fick mig att må lite småilla. Inte minst för att det var den sista handen jag tänkt spela för dagen, så självklart gick det åt skogen. Jag var troligen alldeles för försiktig i den här handen, förmodligen beroende på att jag några minuter tidigare förlorat en stor pott på ett annat bord med QQ då jag sprang in i en rackare som floppade ett lågt set. Dock räddade det mig förmodligen från att förlora ännu mer pengar just den här gången :) Frågan är dock om jag borde spela likadant om jag kommer i en liknande situation igen.. svaret är nog ett rungande nej.

 

Övrig info: Nicotto var väldigt lös, och JFF85 inte mycket sämre, han hade just spelat K8o som om de vore pocketess. Både jag och JFF85 hade rätt stora stackar, drygt två ggr maximum buy-in, Nicotto hade en betydligt mindre stack vilket gjorde att jag inte kom att bry mig så mycket om hans spel i denna hand.

 

*** Export for: Nidson Game: Texas Holdem Game number: 83045905 ***

Date: 7/25/2004 5:00:33 PM

Game: 83045905: Table: Ghost Busters

Normal Table Pot Limit 0.10/0.20

Rake: 0.25

Seat: 1 Greiner

Seat: 2 Icculus52079

Seat: 3 lynchy

Seat: 4 Sekhmet

Seat: 5 suprskunk

Seat: 7 JFF85 (Dealer)

Seat: 8 nicotto

Seat: 9 Billnj

Seat: 10 Nidson [ Q:spade:, Q:diamond: ]

 

------------------

OpeningBetRound

------------------

nicotto : Posts small blind 0.05

Billnj : Posts big blind 0.10

Nidson : Raises for 0.35

Greiner : Folds

Icculus52079 : Folds

lynchy : Folds

Sekhmet : Folds

suprskunk : Folds

JFF85 : Raises for 0.60

nicotto : Calls for 0.55

Billnj : Folds

Nidson : Calls for 0.25

 

Total pot $ 1.90

------------------

 

Hmm, jag borde förstås ha re-raisat tillbaks (med facit i hand), speciellt med tanke på att de båda var rejält lösa. Dock var jag lite rädd för JFF85:s stora stack och skulle trots allt ha haft väldigt svårt att veta vad jag skulle göra om han re-raisat ännu en gång, hade jag haft KK hade jag förmodligen re-raisat.. tror jag. :roll:

 

 

Flop - 5:spade: 6:diamond: 8:diamond:

------------------

nicotto : Checks

Nidson : Bets 1.00

JFF85 : Raises for 2.00

nicotto : Went all-in 0.96

Nidson : Calls for 1.00

 

Total pot $ 6.86

------------------

 

Jahapp, provade betta halva potten för att se var jag stod, kanske var för lite? Hade svårt att tolka JFF85:s raise, är inte säker på att han skulle slowplaya ett set eller tvåpar vilket gjorde att jag inte vågade re-raisa här heller, hade dessutom heller inte uteslutit att han satt på AA och KK. Resonerar dessutom som så att om han semibluffar med färg eller möjligtvis stegdrag borde hans raise varit större eftersom jag knappast lägger mig mot detta raise.

 

Turn - 5:spade: 6:diamond: 8:diamond: 4:spade:

------------------

Nidson : Checks

JFF85 : Bets 0.20

Nidson : Calls for 0.20

 

Total pot $ 7.26

------------------

 

Känner nu att jag har noll koll på vad JFF85 sitter på i detta läge, kan han ha en sjua? Checkar och hoppas på att han ska göra det med. Hans min-bet här känns väldigt skumt, som att han ber om att blir re-raisad. Eller är det så enkelt att han inte har nån speciellt stark hand, men varför då inte bara checka? Nä, här vågar jag definitivt inte höja utan synar bara och hoppas på att allt ska lösa sig på nåt magiskt sätt, trots att jag mycket väl kan vara död redan.

 

 

River - 5:spade: 6:diamond: 8:diamond: 4:spade: 7:diamond:

------------------

Nidson : Checks

JFF85 : Bets 0.80

Nidson : Calls for 0.80

JFF85 : Shows cards

nicotto : Shows cards

 

Total pot $ 8.86

------------------

 

Oops, där kom stegen, men även en tredje ruter. Nåväl, i det här läget tror jag att det kommer bli en split pot, så jag checkar och callar sedan hans lilla bet utan några större betänkligheter.

 

Showdown

------------------

JFF85 [ 9H, 8D, 7D, 6D, 5S - Straight ]

nicotto [ 10D, 9C, 8D, 7D, 6D - Straight ]

Nidson [ 8D, 7D, 6D, 5S, 4S - Straight ]

 

------------------

Result

------------------

nicotto Showed Cards (Winning) 4.53

Billnj Mucked Cards

Nidson Showed Cards

Greiner Mucked Cards

Icculus52079 Mucked Cards

lynchy Mucked Cards

Sekhmet Mucked Cards

suprskunk Mucked Cards

JFF85 Showed Cards (Winning) 4.08

 

------------------

Community Cards

------------------

[ 5S, 6D, 8D, 4S, 7D ]

 

------------------

Players Cards

------------------

nicotto [ 9:club:, 10 :diamond: ]

Billnj [ -, - ]

Nidson [ Q:spade:, Q:diamond: ]

Greiner [ -, - ]

Icculus52079 [ -, - ]

lynchy [ -, - ]

Sekhmet [ -, - ]

suprskunk [ -, - ]

JFF85 [ 9:heart:, 7:heart: ]

 

Jahapp, JFF85 satt med både en sjua och en nia, floppade alltså nötstegen, SUCK! Nåväl, han lyckades inte lura mig att raisa när han hade en kalashand. Dock så borde jag satt betydligt mer press på honom innan floppen, men samtidigt blir man lite fundersam när någon re-raisar en UTG-höjare. Dock borde jag litat mer på min "read" på honom och reraisat. Sen kan man ju diskutera vad mina två motståndare pysslade med innan floppen, men det är en annan femma. ;)

 

En av sensmoralerna är nog att jag inte borde låta flyt eller oflyt på tidigare händer ändra mitt spel, har hänt fler gånger än denna tyvärr.. :oops: Med facit i hand var det dock positivt i detta fall i och med att jag tog det lugnt på floppen. En annan sensmoral är att jag borde börja spela högre stakes så jag slipper en del av alla oberäkneliga tomtar som kan sitta på vilka händer som helst. :)

 

Ok, nog svamlat, synpunkter på mitt spel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du SKULLE ha re-raisat, dels för att du har en stark hand, dels för att tala om för din motståndare att du har det. Tror nog att han hade kunna gett sig innan floppen med den handen han satt på. Sen att floppen blev som den blev var ju skit men du hade kunnat köpt potten pre-flop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen tycker jag att det är besvärligt att bli re-raisad från någon som har position på mig när jag har QQ. Normalt hade jag nog spelat handen långsamt efter den höjningen. Men, pga din read, kanske man skulle vända med pot-bet. Har du tur lägger sig tomten, om inte kommer det att bli dyrt (i det här fallet). Vad ska man göra på hans ordentliga raise efter floppen? Det kommer vara jobbigt att lägga sig även om det förmodligen är rätt.

 

Den här typen av situationer är svåra att komma ur eftersom det i princip omöjligt att veta vad re-raisaren har på handen. I det här fallet är det förödande. Jag tycker att du kom undan ganska billigt, hans bet på slutet var ganska snäll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JFF85 : Bets 0.20

 

Var det jag reagerade mest på.

 

 

Man bettar inte 0.20 in i en pot på 8$.

 

De gångerna jag sett folk göra på detta (på längre nivåer) vis är när de missat sitt drag och inte vill få ett högt bet, och försöker därför själa lägga ett på miniminivå. Här vore det lämpligt att lägga ett bet på kanske 4 för att se vart han verkligen ligger, ofta lägger han sig om han har en svag hand som bara kan bli komplett på rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JFF85 : Bets 0.20

 

Var det jag reagerade mest på.

 

 

Man bettar inte 0.20 in i en pot på 8$.

 

De gångerna jag sett folk göra på detta (på längre nivåer) vis är när de missat sitt drag och inte vill få ett högt bet, och försöker därför själa lägga ett på miniminivå. Här vore det lämpligt att lägga ett bet på kanske 4 för att se vart han verkligen ligger, ofta lägger han sig om han har en svag hand som bara kan bli komplett på rivern.

 

Jag hade nog gjort det också om jag agerat efter honom, men som det var nu checkade jag ju innan och i det läget borde han också checkat ifall han haft en ofärdig hand för att få se rivern gratis. Men precis som du säger så indikerar annars låga bets på svaga händer när man spelar på låga nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De gångerna jag sett folk göra på detta (på längre nivåer) vis är när de missat sitt drag och inte vill få ett högt bet, och försöker därför själa lägga ett på miniminivå. Här vore det lämpligt att lägga ett bet på kanske 4 för att se vart han verkligen ligger, ofta lägger han sig om han har en svag hand som bara kan bli komplett på rivern.

 

Jag tror det är vanligt att folk spelar som om det är FL, tex om jag bettar 5 vid ett 0.25/0.50 bord så trycker fi bara på "raise" dvs 10. Om jag sedan checkar på turn så bettar fi minimum. En del tänker inte på (vet inte?) att man kan betta mer. Händer hela tiden tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...