Gå till innehåll

Löjligt jobbig downswing, eller hur variansen slog ner mig och fortsätter sparka.


taktfast

Recommended Posts

För några veckor sedan var jag på the top of my game, jag rusade fram löjligt bra och slutade varje session med monsterplus. Ska erkänna att jag sprang som en gud med bra händer som ofta träffade, och skulle jag ligga efter när pengarna åkte in så löste det sig på turn eller river. Jag rusade upp min bankrulle från $2 till $200 på 5NL Rush och tyckte mig vara löjligt bra.

 

Spelade några turneringar under den här tiden också, framför allt 1-dollars donkaments, och till slut kom semiklonken. 4:a i Daily dollar med 6 000 deltagare. $807 till kontot och fantastiskt nöjd över att jag lyckats nå mitt mål för sommaren på $1 000 i bankrulle.

 

Kände mig riktigt nöjd med mitt spel (även om jag hade tomtetur i vissa potter i turneringen), men bestämde mig för att ta det lugnt. Hade redan innan turneringsklonken börjat röra mig till NL10, så jag fortsatte där och planen var att spela NL10 tills jag krossade nivån.

 

Sen kom mitt sämsta beslut någonsin: jag tog ut pengar från bankrullen för att unna mig ett par shorts och lite öl för att fira sommaren och turneringssemiklonken. Uttagsriggen kom omedelbart (yepp, jag är nästan jätteseriös). Efter det har min bankrulle droppat som en sten och nu är har jag börjat bli så sjukt frustrerad.

 

Tappade några inköp på NL10 och bestämde mig för att grinda NL5 igen tills jag fick tillbaka självförtroendet, känslan, whatever.

 

Doomswitch on [x]

 

Efter min nedgång har ingenting gått rätt. Nu ligger jag mer än 20 inköp under EV över 17k händer och de potter där jag faktiskt tappat mest har varit rejäla coolers. Jag har verkligen försökt analysera mitt spel, men det har bara gått utför.

 

badrun.jpg[/img]

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Grafen ovan visar resultatet inklusive EV över de sessioner jag spelat sen jag allt började gå åt skogen. Jag ska väl erkänna att jag stundom tiltat och sökt efter drag som jag vet varit EV-, men det är verkligen inte hela historien (och med rb har jag hållit mig någorlunda flytande i alla fall).

 

Just nu är jag bara så frustrerad. Jag vet inte vad jag ska göra riktigt. Självförtroendet har fått sig en törn. Ibland vill man bara få in markerna medans man har någon equity åtminstone, för annars kommer det sånna här händer

 

Full Tilt Poker $0.02/$0.05 No Limit Hold'em - 9 players - View hand 785377

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

UTG+1: $11.08

UTG+2: $2.27

MP1: $3.86

MP2: $4.47

CO: $4.95

BTN: $4.89

SB: $5.83

Hero (BB): $5.07

UTG: $7.46

 

Pre Flop: ($0.07) Hero is BB with A :spade: K :spade:

7 folds, SB raises to $0.15, Hero raises to $0.45, SB calls $0.30

 

Flop: ($0.90) Q :spade: A :heart: 3 :spade:(2 players)

SB checks, Hero bets $0.80, SB calls $0.80

 

Turn: ($2.50) Q :heart:(2 players)

SB checks, Hero bets $2, SB calls $2

 

River: ($6.50) K :club:(2 players)

SB bets $2.58 all in, Hero calls $1.82 all in

 

Final Pot: $10.14

SB shows J :spade: T :spade: (a straight, Ace high)

Hero mucks A :spade: K :spade:

SB wins $9.47

(Rake: $0.67)

 

Yeah, jag vet, isolerade händer säger ingenting, men det känns som jag spelade rätt, och det har varit så i så många händer, men fi tar en alltid i slutet. Sjukast hitills har varit handen med 97% equity och fi drar ut.

 

Så, nu har jag fått ut mitt whine ur kroppen, lite i alla fall.

 

Närmsta framtiden blir lite sweat med en kompis imorgon, annars ska jag hålla mig lååååångt ifrån att spela poker och försöka studera lite instruktionsfilmer på cardrunners istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni gör det jävligt svårt att få sympatipoäng :) Min långa historia var mer ett sätt att få ur mig gnäll. Klart jag klippt och klistrat och tagit enbart de senaste sessionerna för att få en så nattsvart bild som möjligt.

 

Jag sitter inte och säger att min situation är unik, eller att den ens är anmärkningsvärd. Det här var ett försök att få ut lite frustration med en väldigt lång historia, så jag hoppas ingen tolkar det som "Det är så fantastiskt synd om mig, jag är världens bästa och borde gå upp i nivå så de respekterar mina bets, jag håller på att tilta sönder på den här nivån".

 

Det var helt enkelt ett försök att förklara min objektiva syn på det som hänt senaste 11 dagarna och hur det stundom har känts.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni gör det jävligt svårt att få sympatipoäng :) Min långa historia var mer ett sätt att få ur mig gnäll. Klart jag klippt och klistrat och tagit enbart de senaste sessionerna för att få en så nattsvart bild som möjligt.

 

Jag sitter inte och säger att min situation är unik, eller att den ens är anmärkningsvärd. Det här var ett försök att få ut lite frustration med en väldigt lång historia, så jag hoppas ingen tolkar det som "Det är så fantastiskt synd om mig, jag är världens bästa och borde gå upp i nivå så de respekterar mina bets, jag håller på att tilta sönder på den här nivån".

 

Det var helt enkelt ett försök att förklara min objektiva syn på det som hänt senaste 11 dagarna och hur det stundom har känts.

 

Alla älskar bara o käfta emot. Du får en internetkram från mig iaf och utan o veta hur du ska vända på det kan jag bara state the obvious o säga att det är svårt o vinna när man känner att man vill vinna tbx pengarna asap, inte sagt det är så för dig, men kan vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[x] cheeseburger stakes

 

[x] loving it

 

 

Ty :D

 

För den som fortfarande tycker jag är fånig så kan jag meddela att det här helt enkelt är en resultatrapportering för mina senaste veckor och att jag uppenbart la ner för mycket tid och för få ironiska smilies över hur "synd" det är om mig.

 

Rubriken som jag satte var ett försök att förmedla humorn i inlägget över min domedagssyn på pokerspelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vet att du sprang typ $805 över ev i den där turneringen va ;)

Men visst, 20 inköp under ev på på 18k händer skulle vara jobbigt för vem som helst. Sånt som händer alla då och då, bara å bita ihop å grinda på.

 

Hehe, jag vet, det var därför det var så kul när jag två dagar efter nästan gjorde en back to back med en 34:e-plats ;)

 

Testa spela på en annan sajt kanske?

Mmm, kan ju va värt under en stund i alla fall. Gillar rush men när det väl börjar gå åt skogen så kan det gå väldigt snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

.....

 

Full Tilt Poker $0.02/$0.05 No Limit Hold'em

 

......

 

... studera lite instruktionsfilmer på cardrunners istället.

 

 

 

Arrgghh..... saknar tiden då microstakeshajar var de som visste att färg slog stege.

 

Nästa år balanserad range och pokerstovning av händer på playmoneyborden?

 

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arrgghh..... saknar tiden då microstakeshajar var de som visste att färg slog stege.

 

Nästa år balanserad range och pokerstovning av händer på playmoneyborden?

 

;)

 

Förstår inte. Handen var inte ett exempel på utdragning utan snarare ett exempel på där jag börjar tokfundera på mitt eget spel, den har väl egentligen inget där att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte. Handen var inte ett exempel på utdragning utan snarare ett exempel på där jag börjar tokfundera på mitt eget spel, den har väl egentligen inget där att göra.

Jag tror du missförstod han. JAG TROR han mer vill påpeka att det förr inte behövdes titta på instruktionsfilmer för att vara en vinnande spelare på lowstakes...

 

Stor skillnad från förr och nu. Även om jag bara lirat i 5 år.

 

Testa att bara lira turneringar för ett tag då? Verkar som du gillar den formen av poker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag ser dig, du upplever förmodligen en av dina första riktiga downswings med seriös bankroll management. Styrkan framöver sitter i att inte hoppa nivåer och jaga tillbaka resultatet och att inte tappa självförtroendet för ditt spel.

 

Gör du detta så kommer resultaten tillbaka, inget mer än så.... ride it out. Det var en god tanke att vända dig till det här forumet och "skriva av dig". Jag har gjort det, såsom de flesta andra dock är pf.nu stendött numera på sympati, alla vettiga postare har slutat posta, kvar är 2+2 wannabes([ ] etc.) och diverse oneliner troll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror du missförstod han. JAG TROR han mer vill påpeka att det förr inte behövdes titta på instruktionsfilmer för att vara en vinnande spelare på lowstakes...

 

Du tror helt rätt

Var en ironisk OT-kommentar avseende hur spelet har förändrats/utvecklats.

 

Ironi gör sig inte alltid så bra i text.

 

___________________________________________________

 

 

Lycka till med spelet OP, vänder alltid

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...