Gå till innehåll

Cyntax bryter med Svenska Pokerförbundet.


Recommended Posts

På Svenska Pokerförbundets hemsida kan man läsa en "Skattefrågor ABC" som jag skrivit för många år sedan. Samma "FAQ" finns här på forumet. Man kan lätt få intrycket att jag och Svenska Pokerförbundet har ett samarbete rörande poker och skattejuridiken. Så är det iaf inte längre.

 

12/5 skickade jag ett mejl till info@svenskapokerforbundet.se:

--------

Hej

Då jag inte längre har någon möjlighet att hjälpa pokerspelare med skatteärenden vill jag att ni tar bort mitt namn och telefonnummer från hemsidan.

 

Frågorna och svaren är heller inte uppdaterade och vissa av dem stämmer inte heller. Därför önskar jag att ni helt tog bort alla frågor och svar också.

 

Jag kan tänka mig att skriva en ny ABC och ha mitt namn på sidan i framtiden. Men just nu är det inte lämpligt.

 

Mvh

Cyntax

---------

 

Jag fick inget svar. Så 28/5 skickade jag samma mejl till ordförande själv murat.sahan@pokermagazine.se

 

Idag är det 1'a juli och jag har ännu inte fått något svar. Allt ligger kvar på Svenska Pokerförbundet hemsida också.

 

Jag har inte något sug att hjälpa pokerspelare med liknande frågor längre. Intresse saknas helt. Ni kan sluta skicka PM, mejl och ringa mig. Det finns bättre vägar att gå.

 

Men här på forumet finns tusentals användare och jag vet iaf en handfull personer som är kompetenta att hjälpa er.

 

Lycka till.

/C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv bad jag en av de tre deltagarna på årsmötet att framföra att jag ville bli bortplockad under "Externa resurser". Då jag inte är 100% på det klara om det framfördes eller ej så ber jag härmed om detta en gång till.

 

Det finns flera skäl till denna önskan. Huvudskälet är att jag numera är fast anställd på en sajt och därmed anser mig själv som jävig (har jag ansett andra i liknande situation som jäviga tidigare så måste jag vara konsekvent).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist att verksamheten verkar skötas så oseriöst. Klarar de inte av att svara på mail undrar jag om de klarar av de något svårare uppgifterna som också ingår i deras verksamhet. Ser i skrivande stund att Ola Brandborn, mot sin vilja, står kvar som en extern resurs dessutom. Känns allmänt trist tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt finns kvar och nu har det nästan gått 1 vecka sedan tråden startades.

Förvisso är det sommar, sol, semester- och WSOP-tider... men ett svar på mejlen eller iaf ett pip i tråden är väl inte för mycket begärt? Eller? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt finns kvar och nu har det nästan gått 1 vecka sedan tråden startades.

Förvisso är det sommar, sol, semester- och WSOP-tider... men ett svar på mejlen eller iaf ett pip i tråden är väl inte för mycket begärt? Eller? :roll:

 

Håller med om att det är dåligt att du inte fått svar på mailen. Men just det faktum att det gått en vecka sedan denna tråd startades, eller det över huvud tagna faktum att denna tråd finns, förändrar inte läget, iom att vi inte vet om och inte kan kräva att de ser alla trådar på just detta forum. bedömningen hade varit en annan om förbundets forumavdelning hade funnits kvar och du postat där. Då skulle man kunna kräva en viss regelbundenhet i svarsfrekvensen.

 

Naturligtvis är det fortfarande precis lika illa att du inte fått svar på ditt mail. Precis lika illa som det hade varit även om du inte hade postat denna tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har folket i styrelsen för nicks på forumet?

Man kan se när de senast loggade in.

 

Oavsett när de senast loggade in så kan du inte se om de råkat snubbla över denna tråd eller inte. De kanske bara använder forumet till att läsa några polares dagböcker eller whatever, vilket är fine, eftersom det inte ingår i deras uppgifter att läsa alla trådar på PF.

 

Ditt första inlägg i denna tråd var berättigat och av intresse. De senare saknar dock relevans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Angående mailen kan jag inte svara på varför du inte fått svar. Jag har själv inte tillgång till info-lådan. Men det är beklagligt att det är så.

 

Nu är sidan "Skattefrågor ABC" bortplockad i alla fall.

 

Olas namn är också bortplockat från sidan med externa resurser.

 

/Aaron, styrelseledamot Svenska Pokerförbundet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...