Gå till innehåll

Fordie spelar (läs: äger) svs PLO, 7stud och turrar


Fordie

Recommended Posts

Så var det för mig, men jag roterar så jag sitter på samma ställe varje gång för då fungerar huden utan att den flyttar sig. :)

 

Ah, ok. Tack, misstänkte att något sånt skulle funka men orkade inte testa, för jag får inte igång det på 5-max. Får du igång det på 5-max?

Har kollat runt men hittar bara stöd för 4-max eller 6-max.

 

Btw, sitter på NL50 holdem nu. Haha, dom är så jävla roliga.

Sitter och diskuterar värsta strategierna, och en utg la TT på flop.

Flop va K24 eller något, utg check med sina TT, killen efter pushar och CO synar med 88. Så kommer river T och han skriver "Folda TT".

88-snubben skriver "position", TT skriver "jag vet, därför jag la mig"

 

Sen en hand nyss där jag var med. AQh kommer inte ihåg poss, typ mitten (min HH är fortfarande buggad)

Preflop, raise 5bb i oöppnad, tidigare 88-snubben synar.

Flop A33 2st spader. Jag pot, han syn. Turn Qs, jag pot, han stek-syn.

River blank, jag push (potten va över min stack, klart jag pushar liksom), han jättesteker innan han synar.

 

Följande chat utspelar sig sedan, från tidigare två proffs (88 och tt-snubben)

 

TT: A3 (när jag pushade)

TT: inte ens :) (efter showdown och dom sett min AQ)

88: va ju split mot allt utom AK och AQ

TT: Jo men me d bettet kåk eller färg

88: nej det va det ju inte ha ha

TT: de vet jag

TT: men läs vad jag skriver

88: jag hajar men han betta så hårt så jag visste han ej hade kåk el färg (jag hade spelat A3 och färg precis likadant, så där tar mr pro fel som vet exakt hur jag spelar efter att ha spelat 5 händer på samma bord som mig :D)

TT: precis (jaså? vi får väl se när jag får färg eller kåk. :roll:)

 

Tog bort min tilt på 2,5 sekunder gjorde proffsen. Haha, så jävla naiva. :D

88 = lubbelito

TT = andymetal

 

200kr på att dom spelar poker online för första gången eller att dom är under 18. Roliga är dom iaf. :D

 

Edit: Spelade 85 på 8484 exakt likadant. andymetal skrev godnatt och instadrog. :D

<3 äkta fiskar.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 116
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag tog på 6 max och det fungerar för mig iallfall.

 

Ok, ska testa det då. Tack!

 

Nu blir det ryggläge och glo på TV resten av kvällen, tjejen ska jobba och jag orkar inte lägga mig i soffan och spela... :P

 

Kommer nog fortsätta med NLT imorgon, +ade 3 inköp och lämnade så kan prova lite imorgon också.

 

GodnatT!

 

/FordiE

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, ska testa det då. Tack!

 

Nu blir det ryggläge och glo på TV resten av kvällen, tjejen ska jobba och jag orkar inte lägga mig i soffan och spela... :P

 

Kommer nog fortsätta med NLT imorgon, +ade 3 inköp och lämnade så kan prova lite imorgon också.

 

GodnatT!

 

/FordiE

 

Jag är nyfifen som få alltså. Men om du inte har levt på poker, vad jobbar du som annars då? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är nyfifen som få alltså. Men om du inte har levt på poker, vad jobbar du som annars då? :)

 

Jag jobbade på Mälarsanering i Sthlm/Älvsjö, sen hände det lite skit så jag blev långtidssjukskriven och har varit det i drygt två år nu, men är så förbannat less på att gå hemma (gå från heavy work till att bo på soffan sux) så har sagt till min läkare att jag är sjukskriven max ett år till, sen börjar jag jobba oavsett om jag blivit frisk eller ej.

Är jag inte helt ur form blir det tillbaka till Mälarsanering.

Hårt jobb, trevliga chefer och svinbra betalt. Perfekt.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag jobbade på Mälarsanering i Sthlm/Älvsjö, sen hände det lite skit så jag blev långtidssjukskriven och har varit det i drygt två år nu, men är så förbannat less på att gå hemma (gå från heavy work till att bo på soffan sux) så har sagt till min läkare att jag är sjukskriven max ett år till, sen börjar jag jobba oavsett om jag blivit frisk eller ej.

Är jag inte helt ur form blir det tillbaka till Mälarsanering.

Hårt jobb, trevliga chefer och svinbra betalt. Perfekt.

 

/Fordie

 

Ah okej, Perfekt om man kan få lite extra pengar från pokern när du är sjukskriven. Gött att du har jobb iallfall för det är inte många som har det :P

Lite detsamma som min tjej då, hon blev sjukskriven 2 år direkt efter studenten och hon är så trött på att vara hemma. Hon är riktigt driven och social så det är synd att det ska vara så. Fast sen hade hon inte orkat jobba pyskiskt nu men det kommer väl efter hon har fått den vård hon behöver. Men sveriges pyskvård är ju inte så jävla bra direkt så det tar ju tid :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill inte sabba något här men dålig självinsikt kan vara en väldigt stor fiende om man ska utvecklas på något.. har du några stora samples där du visar dig vinnande på PLO? Eftersom det är sådan extrem varians i PLO är det ju mycket möjligt att du bara sprungit bra över några tusen händer och nu kommer vändningen. Lycka till med spelet iallafall!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill inte sabba något här men dålig självinsikt kan vara en väldigt stor fiende om man ska utvecklas på något.. har du några stora samples där du visar dig vinnande på PLO? Eftersom det är sådan extrem varians i PLO är det ju mycket möjligt att du bara sprungit bra över några tusen händer och nu kommer vändningen. Lycka till med spelet iallafall!

 

Kan skicka _ALLA_ mina händer från pokerstars om du vill, där var jag vinnande på $2/4 både plo och plo8 över drygt 400k händer på plo och 200k på plo8

 

Tog mig drygt en dag att få in allt i pto så orkar inte göra om det själv, annars hade jag gjort det.

 

Kan lägga upp min HM-graf här när jag når 100k händer, det är inte mycket neråt trots att jag förlorat vissa dagar, men det är inte plo/plo8 jag förlorat pengarna på. Är lotter, bingo, fotboll osv..

 

Men jag tror ju inte att jag är någon gud i omaha direkt.

Är ju uppenbarligen något som är fel när jag inte kan byta från plo till plo8 en dag och sen byta tillbaka utan att gå breakeven eller t.o.m. backa.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GUL?? updates!

 

Kan säga att det var bra jävla nära ett tag.. Var nere på 169kr ett tag. Men nu är jagback in buisness och på g uppåt, även cashat ut mer än halva rullen så har inte jättemycket att spela för just nu och har "börjat om" på PLO 0.25/0.50, då jag inte pallar med swingsen i PLO8 just nu. Har torskat drygt 1000kr idag när jag varit 80-90% favorit. I en hand kändes det som att en person slog mig i magen så jag tappade andan, sjukt läskig upplevelse.

 

Dåliga udates har det varit pga att jag mått dåligt, kommer väl dock uppdatera bättre nu.

 

Denna hand och chatt var rolig.

 

Svenska Spel, $0.25/0.50 Pot limit Omaha Cash Games, 5 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

Sk1llz (CO): $203.83

Pantamera (Button): $17.73

Fordie (SB): $76.17

ebaumzor (BB): $67.20

polofsson (UTG): $7.76

 

Dealt to Fordie J:club: T:club: 8:diamond: 9:heart:

 

Pre-flop:

polofsson calls $.50, (2 folds), Fordie raises to $2, ebaumzor calls $2, polofsson calls $2

 

Flop: ($6.50) 5:club: K:diamond: A:heart: (3 Players)

Fordie bets $6, ebaumzor calls $6, (1 folds)

 

Turn: ($18.50) 8:spade: (2 Players)

Fordie bets $18, (1 folds)

 

Results:

Fordie wins $17.56

 

Chatten innan han foldar och fortsättning:

"55 nice aces"

Visar min hand och:

ebaumzor: lollll

sk1llz: haha

ebaumzor: hur kunde du inte ha aces :(

 

Reads är bra ibland i guess.

(Skulle iofs kunna kalla det reversed table image, det skulle nog vara mer rätt. Typ.)

 

Uppdateringar på resultat kommer på framsidan.

Men är inte så kul att uppdatera med "idag torska jag 1000kr"

"Idag skulle jag betta på xxx och att xxx gör mål, men drog iväg med en polare. när jag kom hem insåg jag att jag hade vunnit 5k på det bettat. why oh why åkte jag hemifrån?"

eller "uppehåll idag. orkar inte ens sitta vid datorn" :)

 

Nåja, ska skärpa till mig!

 

Måste få ihop 2k att dega ut tills på onsdag så nu blir det seriöslir på riktigt.

Inget skottande, inget onödigt bluffande, ENDAST spela mitt A-game med riktiga valuebets och stenhårda reads!

 

hare götttttt peoplez

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kommer det sig att det alltid är jag som är dålig när jag stackar av första <insert donkname, i detta fall dessutom en som sitter med DMmästerskapsvinnare-sverigeflaggan>, så är jag helt värdelöst och sämt osv.

Sen när jag stackar av honom 3-4 gånger till så blir det knäpptyst och personen drar, oftast med 2-3 till anhängare.

 

Önskar så jävla hårt att jag hade disciplin att sitta och nöta 0.25/0.50.

Satte mig nu, spelade 13 händer och lämnade bordet med 260kr.

Det är dessutom inte ens "rungood", snarare standard.

 

Någon som kan skänka mig lite fisknivådisciplin mot 20% av vinsterna? ;)

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Önskar så jävla hårt att jag hade disciplin att sitta och nöta 0.25/0.50.

Satte mig nu, spelade 13 händer och lämnade bordet med 260kr.

Det är dessutom inte ens "rungood", snarare standard.

 

 

 

/Fordie

 

Jävlar vad bra du lär vara

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenska Spel, $0.25/0.50 Pot limit Omaha Cash Games, 3 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

Fordie (SB): $112.17

Pantamera (CO): $141.49

Ekberg- (Button): $106.87

 

Dealt to Fordie J:diamond: J:spade: 2:spade: T:heart:

 

Pre-flop:

Ekberg- raises to $1, Fordie raises to $3.50, (1 folds), Ekberg- calls $3.50

 

Flop: ($7.50) 9:spade: A:heart: J:club: (2 Players)

Fordie checks, Ekberg- checks

 

Turn: ($7.50) A:spade: (2 Players)

Fordie bets $7.50, Ekberg- calls $7.50

 

River: ($22.50) A:club: (2 Players)

Fordie bets $22.50, Ekberg- raises to $90, Fordie calls $90

 

Results:

Fordie Showed J:diamond: J:spade: 2:spade: T:heart:

Ekberg- wins $197.44

Ekberg- Showed 5:diamond: Q:club: Q:spade: A:diamond:

 

Här har vi ett ypperligt exempel på hur mina händer brukar se ut. Dock åker alltid degen in flop och turn.

Varför jag inte viker på river har jag ingen aning om, är slagen av QQ, KK och Ax (trodde dock inte han hade Ax när turn landade, river så var jag bombsäker på att han hade mig dock.

Ren jävla tiltsyn, fattar inte vad jag håller på med.

 

Men för att ge exempel på hur det brukar vara, så är det typ sådär, fast han har A9, vi går all in flop och t/r är precis som i denna hand.

 

Nåja.. + för inatt, orkar inte spela mer, börjar bli för väck av mina sömnmediciner (nyligen bytt till stilnoct och ja.. bokstäver ramlar från skärmen, avatarer pratar med mig osv, haha. ni som får det på recept och skitit i att sova efter intag vet vad jag talar om :mrgreen: )

 

Natti!

 

+331kr på 27 minuter. Hade inte den där handen kommit och jag lämnat hade det varit 431kr.. Nåja. En dubbling av "rullen" är väl aldrig fel.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du är bra vinnande på $2/4, som du påstår över 400k händer, lär du inte få problem med att fixa stake.

 

Grejen är att det lär inte vara många som vill stejka någon som "spelar när den orkar".

Tolka mig rätt, jag spelar ju i princip varje dag.

vill jag så tar jag uppehåll på en vecka, månad eller år för att inte gula rullen.

Sen skulle det bli massa strul att bli stejkad.

Massa press på sig, förväntas göra bra ifrån sig hela tiden osv.

Jag kan inte göra nånting när jag får prestationsångest.

 

Blev stejkad för PLO€50 en gång, gick jävligt bra i början, men sen när jag fick en downswing på typ 10 inköp så sa jag att jag inte orkar pressen och gav alla pengar till killen och behöll rakebacken själv (sjuk förlustaffär för mig, han ville dela 50/50 + jag fick behålla rb. men trots att jag vunnit massa kände jag skam.)

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu inbillar du dig allt. Jag suger. Har bara tur hela tiden.

 

Btw, kör upp ironin där solen inte lyser.

 

/Fordie

 

Ja, klart jag vet att du suger men trodde åtminstone du fattade vad varians är för något. Eller just ja du sprang inte bra när du vann 500bb på 12 händer eller vad du skrev, nm osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...