Gå till innehåll

VM - Bettingtråden


Recommended Posts

Eftersom hela forumet verkar krylla av sportsbettingfiskar, inkl mig, så här under VM tänkte jag att vi kunde ha en tråd där vi lägger in spel eller tankar om spel under fotbolls-VM. Många har ju dagböcker där dom kan lägga in sånt men vore kul om vi kunde samla tipsen lite, och framförallt så kan vi som inte har nån dagbok slänga in våra spel nånstans.

 

Jag hyser inga större förhoppningar om att vi ska hitta rekar tillsammans som gör oss plussande (blir väl lite som när fiskarna sitter och hetsar varann i chatten i pokerklienten), men vi kan ju iaf försöka. Själv började jag det här mästerskapet ganska svagt men igår hittade jag storformen och satte 5 av 5 spel. Så kan jag ju inte ha det och startar därför en sån här tråd, känns ju som garanterad jinx.

 

Dagens första spel lagt iaf.

Argentina - Sydkorea, över 2,5 mål @ 2,37 hos bet365

Kanske idioti att lira ett överspel i detta VM men båda lagen har en snabb rörlig offensiv och borde kunna slappna av lite efter segrar i premiären. Jag tyckte Sydkorea såg rätt vassa och roliga ut, men det kan ju ha varit tråk-grekerna som fick dom att se bra ut. Argentina stod för en härlig offensiv mot Nigeria men fick inte till målen, kommer (vänta...klyscha....) ketchupeffekten nu kanske?

 

I dagens senare matcher ser underspel troligt ut, men har inte kikat på oddsen än. Ofta tycker jag "ej mål före x-minuten" kan va bra spel i spända matcher mellan lag som inte vill förlora.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe bra iniativ! Lirat friskt sofar o gått kallt trots jag lirat mkt på målsnåla matcher, Serbien hålla nollan, under 1.5 i italien, 0an på spanien o Slovakien. Känns som man sprungit riktigt kallt.

 

Har oxo lirat över 2.5 i Argentina, dock till 2.5 på betfair. Gogo :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Argentina ser bra ut, kul match so far. Skönt å redan kunna slappna av och njuta av andra halvlek.

 

Spelar rushen och lägger ett bet på

Grekland - Nigeria 2 @ 2,10

Som andra skrivit så ser Grekland riktigt dåliga ut. Tycker inte Nigeria ser bra ut men är det minst dåliga av dessa lag. Är inne på 1-0 till Nigeria, kanske kör en minislant på det. Tycker inte oddsen på få mål ser så roliga ut vad jag hittat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela VM-rullen på Nigeria nu.. Ser inte hur de ska kunna tappa poäng mot ett riktigt mediokert Grekland.. Att Charisteas och Karagounis fortfarande rankas som några av landets största stjärnor bevisar ju vilket dåligt lag de faktiskt har. Vägra generationsväxling???

 

Nigeria tycker jag har gjort det bra, och visade helt klart indikationer på kvalité mot Argentina. Idag är det vinna eller försvinna.. Något annan än vinst finns inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om jag inte hade bettat på matchen hade jag verkligen hoppats att Nigeria kör ut Grekland ur detta vm nu...

 

Grekland ställer upp med ett defensivt 5-3-2 i en match där det handlar om att vinna eller försvinna... "-Vi har ingen Messi eller Ronaldo. Vi spelar defensivt för att det är vår stil, och vi har ju kommit rätt långt med det, säger Rehhagel."

 

I den första matchen mot Sydkorea gick man in med inställningen att förstaprioretingen var att inte släppa in några mål... Usch... Finns det något tråkigare lag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skippar underspelen på Grekland - Nigeria. Tror/hoppas att det är en trend att lagen släpper loss mer nu när de avverkat en match, vänjer sig vid bollen och vuvuzelorna, och kanske i större mån måste/vill gå för tre poäng. Sen om ett spel känns marginellt så avstår jag hellre när det innebär att hålla på få mål. Man vill ju se bra spel och mycket mål liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om jag inte hade bettat på matchen hade jag verkligen hoppats att Nigeria kör ut Grekland ur detta vm nu...

 

Grekland ställer upp med ett defensivt 5-3-2 i en match där det handlar om att vinna eller försvinna... "-Vi har ingen Messi eller Ronaldo. Vi spelar defensivt för att det är vår stil, och vi har ju kommit rätt långt med det, säger Rehhagel."

 

I den första matchen mot Sydkorea gick man in med inställningen att förstaprioretingen var att inte släppa in några mål... Usch... Finns det något tråkigare lag?

Grekerna hymlar ju inte med sin inställning iaf. Värre med slovenerna som försöker måla upp en bild av att man står för gladfotboll när man i själva verket tillhör VM:s top3 tråkigaste lag.

 

Citat från deras förbundskapten inför Algeriet-matchen: "– Vad mig beträffar kan vi förlora alla tre gruppspelsmatcher så länge vi spelar underhållande fotboll som glädjer publiken och får dem att resa sig i förväntan. Vi vill inte vinna sympati som underdogs, utan vi vill vinna hjärtan genom att spela attraktiv fotboll. Det svåraste i fotboll är att vinna genom ett iögonfallande spel, men det är det vi kommer att försöka göra. Att spela destruktivt med tio man bakom bollen är inte min filosofi."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte nån gå in och säga vad man ska spela på i Mex - Fra och motivera det? Tittar man på matcherna och resultaten i första omgången och jämför hur Uruguay-Sydafrika såg ut så ska ju Frankrike vinna med 3-0 eller nåt.

 

Men fan, jag hatar stillastående, diviga, pisstråkiga, snorkiga Domenec-Frankrike och hoppas egentligen att dom gör ett lika dåligt VM som 2002. Tycker dom har spelat en sanslöst tråkig stillastående fotboll hela 2000-talet, när dom ska gå till anfall så springer inte en enda gubbe framåt utan alla stannar upp och vill va bollförande vid mittlinjen. Sorry för OT, skippar nog denna matchen helt om jag inte får nån känsla och livebettar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte nån gå in och säga vad man ska spela på i Mex - Fra och motivera det? Tittar man på matcherna och resultaten i första omgången och jämför hur Uruguay-Sydafrika såg ut så ska ju Frankrike vinna med 3-0 eller nåt.

 

Det här förstår jag inte. Mexico var riktigt bra i första matchen, Frankrike bleka. Jag har för övrigt 0-0 sen tidigare men tror inte det håller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här förstår jag inte. Mexico var riktigt bra i första matchen, Frankrike bleka. Jag har för övrigt 0-0 sen tidigare men tror inte det håller.

 

Syftade mest på den rena matematiken att Mexiko kryssade mot ett lag som fick pisk med 3-0 av ett lag som Frankrike kryssade mot. Well well, känns som en rätt öppen match, håller tummarna för Mexiko dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt intressanta matcher idag. Tyskland spöar nog Serbien även om dom blivit något överhypade efter segern mot Australien, kommer säkert bli en ganska tight match ändå, då Serbien måste ta poäng här...

 

USA-matchen tycker jag ser väldigt öppen ut. Slovenien kan helt klart bättre än vad dom presterade mot Algeriet, medans USA gjorde det bra mot England. Tror på en målsnål match där underspelet ligger närmast till hands. Annars kryss till 3.40 i odds...

 

Sen är det dagens sista match där jag tror England kommer gå får för brakseger efter fiaskot mot USA. Algeriet är verkligen ingen bra fotbollsnation, och turneringen verkar öppna upp sig lite nu i andra omgången med fler mål.

 

England Hcp -1: 1.74

England Hcp -2: 3.18

 

Vad är era spel & tankar för dagen? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt intressanta matcher idag. Tyskland spöar nog Serbien även om dom blivit något överhypade efter segern mot Australien, kommer säkert bli en ganska tight match ändå, då Serbien måste ta poäng här...

 

USA-matchen tycker jag ser väldigt öppen ut. Slovenien kan helt klart bättre än vad dom presterade mot Algeriet, medans USA gjorde det bra mot England. Tror på en målsnål match där underspelet ligger närmast till hands. Annars kryss till 3.40 i odds...

 

Sen är det dagens sista match där jag tror England kommer gå får för brakseger efter fiaskot mot USA. Algeriet är verkligen ingen bra fotbollsnation, och turneringen verkar öppna upp sig lite nu i andra omgången med fler mål.

 

England Hcp -1: 1.74

England Hcp -2: 3.18

 

Vad är era spel & tankar för dagen? :)

 

Har lagt tre spel på TYS - SER. Tror det blir en tuff match med högt tempo och fysiskt spel. Om det är mållöst första halvtimmen så känns det som att det kan bli ställningskrig och mållöst i 90 min. Men gör Tyskland ett hyfsat tidigt mål tror jag att det blir en rolig match när Serbien tvingas anfalla. Såklart bara vilda gissningar från en bettingfisk som vill ha lite extra krydda men här e iaf mina tre spel.

 

Tyskland @ 1,61

Över 2,5 mål @ 2,00

Över 4,5 kort @ 1,83

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyskland @ 1,61

Över 2,5 mål @ 2,00

Över 4,5 kort @ 1,83

 

Tiltar sönder totalt på den där matchen. Att inte över 2,5 mål går in är ju bara för jävla bisarrt. Två ribbträffar, en stolpträff, flera frilägen och en missad straff, herrejävlagud alltså. Spanske domaren som inte har förstått att man får gå in i närkamper i fotboll blåste in mina kort snabbt men han var ju en ren katastrof. Kloses andra gula är ju ett stort skämt, och skulle det finnas nån rättvisa mellan lagen så får han ju ge Vidic rött för handsen. Och sen att Podolski tar straffen efter flera missade lägen precis innan kändes ju sådär redan innan man såg straffen.

 

1/3 bets gick in och hade bara en liten peng på över 2,5 mål men är helt mongotiltad, kanske för att jag håller på Tyskland. Tyskland såg ut som ett helt överlägset fotbollslag med 11 man och Özil, Klose och Müller på plan, Serbien kunde ju knappt ta sig till Tysklands straffområde innan utvisningen.

 

Edit: Tiltade in två livebets i första halvlek av SLO - USA, över 9 hörnor @ 2,20 och över 2,5 mål @ 2,10. Jobba händelserik andra halvlek nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...