Gå till innehåll

Uttag på William Hill


bananuz

Recommended Posts

Har satt in pengar på William Hill. Spelat lite, vunnit lite, klienten och allt verkar ok. So far so good.

 

Sen ska jag undersöka uttagsmetoder. Tydligen måste man "verifiera sitt konto" för att försäkra William Hill om att man inte är underårig. Spela och sätta in pengar går tydligen hur bra som helst, bara inte ta ut pengarna som redan sitter på William Hill.

 

För att verifiera mitt konto finns ett antal alternativ. gemensamt för dem alla är att de är så krångliga och udda att jag tror att jag satt in pengar på en illegal rysk sida.

 

Man får välja mellan olika varianter av att scanna in körkort, räkningar, pass och faxa till William Hill. Alternativet att ringa in finns också. Det provade jag. Jag fick prata med någon som inte verkade kunna engelska, eller faktiskt inte verkade kunna något språk överhuvudtaget, för vad jag än sade så förstod hon inte och ville att jag skulle upprepa varpå hon bokstaverade allt så långsamt att jag trodde att det var ett skämt. Tillslut lade jag på, lite orolig för minuttaxan på samtalet.

 

Så, William Hill, jag kan sätta in pengar på en sekund, men att ta ut dem verkar kräva ungefär en halv dags kontorsarbete. Hur gör jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har satt in pengar på William Hill. Spelat lite, vunnit lite, klienten och allt verkar ok. So far so good.

 

Sen ska jag undersöka uttagsmetoder. Tydligen måste man "verifiera sitt konto" för att försäkra William Hill om att man inte är underårig. Spela och sätta in pengar går tydligen hur bra som helst, bara inte ta ut pengarna som redan sitter på William Hill.

 

För att verifiera mitt konto finns ett antal alternativ. gemensamt för dem alla är att de är så krångliga och udda att jag tror att jag satt in pengar på en illegal rysk sida.

 

Man får välja mellan olika varianter av att scanna in körkort, räkningar, pass och faxa till William Hill. Alternativet att ringa in finns också. Det provade jag. Jag fick prata med någon som inte verkade kunna engelska, eller faktiskt inte verkade kunna något språk överhuvudtaget, för vad jag än sade så förstod hon inte och ville att jag skulle upprepa varpå hon bokstaverade allt så långsamt att jag trodde att det var ett skämt. Tillslut lade jag på, lite orolig för minuttaxan på samtalet.

 

Så, William Hill, jag kan sätta in pengar på en sekund, men att ta ut dem verkar kräva ungefär en halv dags kontorsarbete. Hur gör jag?

 

Första gången i ditt liv du gör ett uttag? Allt det där är standard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Råkade ut för samma "bekymmer" på en annan sida.

När man går in på cash out så kommer det fram exakt samma sak "verifiera konto". Men om man ändrar metod till creditcard, vilket man gör genom att välja, så går det bort och upp kommer ditt kort nummer sen är det bara att casha ut till den.

 

Hoppas det hjälpte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första gången i ditt liv du gör ett uttag? Allt det där är standard.
Jag har spelat på en jävla massa siter genom åren och det är första gången jag råkar ut för ngt liknande. Det är fan inte standard, förutsatt man inte har en fabless för privata skuggsiter, östeuropeiska siter eller liknande.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lirat rätt många år på William Hill och aldrig haft några problem med uttag osv. Däremot är det väll ganska standard inom Ipoker nu för tiden att man får skicka in kopia på körtkort och räkning för att verifiera sig.

 

Det stämmer.

 

Det är helt enkelt en policy som vi måste följa innan vi kan skicka pengar till en spelare.

 

Man får gärna skicka in de uppgifter som krävs innan man börjar spela.

 

Mvh,

Reppen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men lol vilken tomte du är! Helt obegripligt hur fan du kan ha spelat poker i flera år utan att veta om att många pokerbolag har dessa regler. 1600 inlägg och 4 år som medlem och en sån här trådstart :mrgreen:

 

Såna här trådar på div. forum brukar oftast startas av carding_bogdan eller fjortis_filip med postcount 1 och regdate i morgon.

 

Men men, till saken. Jag tycker snarare att brist på dylika rutiner andas oseriositet.

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men lol vilken tomte du är! Helt obegripligt hur fan du kan ha spelat poker i flera år utan att veta om att många pokerbolag har dessa regler. 1600 inlägg och 4 år som medlem och en sån här trådstart :mrgreen:

 

Såna här trådar på div. forum brukar oftast startas av carding_bogdan eller fjortis_filip med postcount 1 och regdate i morgon.

 

Men men, till saken. Jag tycker snarare att brist på dylika rutiner andas oseriositet.

 

/#LOUDmouth#

carding_bogdan, hur fan visste du det?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men var tusan är det standard nånstans då, ipoker och var mer? På senare år har jag mest spelat på FullTilt och SvenskaSpel, tidigare på NordicBet, 24h, Unibet, bet365, säkert ngt mer. Har aldrig blivit ombedd att skicka in passuppgifter bara för att kunna aktivera uttagsmöjligheter eller för att ta ut pengar. Är inte säkla pigg på att skicka in passbilder och annat till nåt finnigt jävla ägg som jobbar på en pokersajt. Särskilt inte när den enda person jag pratar med, telefonsupporten, verkar helt bisarr/hjärnskadad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men var tusan är det standard nånstans då, ipoker och var mer? På senare år har jag mest spelat på FullTilt och SvenskaSpel, tidigare på NordicBet, 24h, Unibet, bet365, säkert ngt mer. Har aldrig blivit ombedd att skicka in passuppgifter bara för att kunna aktivera uttagsmöjligheter eller för att ta ut pengar. Är inte säkla pigg på att skicka in passbilder och annat till nåt finnigt jävla ägg som jobbar på en pokersajt. Särskilt inte när den enda person jag pratar med, telefonsupporten, verkar helt bisarr/hjärnskadad.

Aldrig varit med om att man ska ange eller scanna pass. Körkort brukar räcka. Men har man inte körkort kanske det är enda vettiga alternativ om man inte vill skaffa sig annat ID-kort.

 

Håller med loudmouth om att det andas oseriöst att inte kräva verifiering av identitet.

 

Vad jag tycker är mycket underligt däremot är att man kräver identifiering vid uttag men inte vid insättning. Argumentet att undvika pengatvätt tycker jag är svagt för att stärka att man enbart kräver vid uttag. Däremot skulle det förstås för bolagen vara en hopplös situation om man krävde dessa handlingar vid första insättning för då skulle i princip enbart de som inte har något konto överhuvudtaget sätta in pengar ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Det behöver inte vara pass. Körkort eller annan godkänd ID handling skall fungera lika bra.

 

Håller med om att det är underligt att det krävs först vid uttag men man får gärna skicka in dessa handlingar innan man börjar spela så att man enkelt och snabbt kan ta ut sina vinster när man känner för det.

 

Ni kan känna er trygga att lämna in uppgifter till William Hill. Det är ett börsnoterat företag som måste visa ansvar till alla spelare och skulle aldrig lämna ut dessa uppgifter till tredje part.

 

Mvh

Reppen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men var tusan är det standard nånstans då, ipoker och var mer? På senare år har jag mest spelat på FullTilt och SvenskaSpel, tidigare på NordicBet, 24h, Unibet, bet365, säkert ngt mer. Har aldrig blivit ombedd att skicka in passuppgifter bara för att kunna aktivera uttagsmöjligheter eller för att ta ut pengar. Är inte säkla pigg på att skicka in passbilder och annat till nåt finnigt jävla ägg som jobbar på en pokersajt. Särskilt inte när den enda person jag pratar med, telefonsupporten, verkar helt bisarr/hjärnskadad.

 

Sajter som är registrerade på Malta måste begära verifiering (annars får man mkt skit av LGA) innan de kan godkänna uttag som totalt överstiger €2,300. Tror det finns nått liknande system på Gibraltar, men det är som sagt väldigt standard. Tror man råkar ut för det oftare om man använder visakort.

 

Rimligtvis borde man ju begära verifiering vid insättning redan, men fisken skulle (i många fall) bli rädd och skita i sin spontaninsättning. De vill ju inte minska antalet insättningar genom att försvåra processen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Jag har tänkt börja spela på William Hill eller Betmost (som också ägs av WH (?)) men har börjat tveka om jag ska göra det pga denna verifiering då jag inte har någon räkning att visa upp. Jag lever med föräldrarna och betalar inga räkningar.

 

Hur fan ska jag göra om jag väljer att börja spela här? Roligt att de inte tänker på det utan vill göra det så svårt som möjligt att ta ut men att sätta in pengar är det inga problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tänkt börja spela på William Hill eller Betmost (som också ägs av WH (?)) men har börjat tveka om jag ska göra det pga denna verifiering då jag inte har någon räkning att visa upp. Jag lever med föräldrarna och betalar inga räkningar.

 

Hur fan ska jag göra om jag väljer att börja spela här? Roligt att de inte tänker på det utan vill göra det så svårt som möjligt att ta ut men att sätta in pengar är det inga problem.

 

Tror inte det behöver vara en räkning. Du kan testa med att använda ett brev som styrker din address.

 

Jag fattar att känns lite stökigt med detta men det är i långa loppet en säkerhet för dig som spelare hos oss.

 

Jag skulle vara mer orolig att trycka in mina pengar på en site som inte kräver verifiering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte det behöver vara en räkning. Du kan testa med att använda ett brev som styrker din address.

 

Jag fattar att känns lite stökigt med detta men det är i långa loppet en säkerhet för dig som spelare hos oss.

 

Jag skulle vara mer orolig att trycka in mina pengar på en site som inte kräver verifiering.

 

Skulle uppskattas om du kunde kolla upp det och inte gissa för jag är inte alltför sugen att mina pengar fastnar hos er utan att jag har möjligheten att ta ut.

 

Jag tror inte jag håller med då jag tror att risken är större att det finns personer som mig som inte har några räkningar att visa upp än att pokersidor snor pengar pga att de inte har sådan här verifiering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle uppskattas om du kunde kolla upp det och inte gissa för jag är inte alltför sugen att mina pengar fastnar hos er utan att jag har möjligheten att ta ut.

 

Jag tror inte jag håller med då jag tror att risken är större att det finns personer som mig som inte har några räkningar att visa upp än att pokersidor snor pengar pga att de inte har sådan här verifiering.

 

Beställ ett personbevis från skatteverket och använd det för verifiering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte det behöver vara en räkning. Du kan testa med att använda ett brev som styrker din address.

 

Jag fattar att känns lite stökigt med detta men det är i långa loppet en säkerhet för dig som spelare hos oss.

 

Jag skulle vara mer orolig att trycka in mina pengar på en site som inte kräver verifiering.

 

Fan så korkad inställning.Hur svårt kan det vara och förfalska en räkning? :evil: :evil: -Det är ju som att ha ett foto som körkort.

Tank om och tänk rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det om man vill ta ut pengarna till något annat sätt än att sätta in dem på samma kredit kort som man satte in dem det blir problem?

 

Som jag skrev tidigare så när jag gjorde ett uttag var det inga som hellst problem eller krav på verifieringar när jag tog ut pengarna till samma visa (swebank genererat e-kort).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag har problem att sätta in pengar på William Hill. Mitt Mastercard är inte tillåtet står det och Mitt mastercard via Paypal fungerar inte heller. Jag vill helst inte använda neteller etc eftersom framtida uttag då kommer till dessa och att Skatteverket kan tycka det är skumt då dom inte kan se om det e skattepliktig sida eller inte. Har någon nåt tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har problem att sätta in pengar på William Hill. Mitt Mastercard är inte tillåtet står det och Mitt mastercard via Paypal fungerar inte heller. Jag vill helst inte använda neteller etc eftersom framtida uttag då kommer till dessa och att Skatteverket kan tycka det är skumt då dom inte kan se om det e skattepliktig sida eller inte. Har någon nåt tips?

 

Dessa pengar borde du väl kunna föra över i så fall. Jag har kört med VISA genom att skapa ett e-kort på swebank. Har inte varit några problem att sätta in eller ta ut till det kortet sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...