Gå till innehåll

HJÄLP TILL! Riktvärde för EV-graf på svenska spel!


PokerLeffe

Recommended Posts

Lifetime svs

 

aiev.jpg

 

detta året då jag aldrig satte någon ai utan bara synade ai (blir ändå fel i 3vägs potter)

 

aiev2.jpg

Du har ju 83% 620k händer. Det verkar ju någorlunda rimligt med tanke på SvS felmarginal. Så såg min graf ut innan också, de gick liksom med varandra uppåt dock så var AI-grefen lite brantare. Nu sista tiden så har dock AI-grafen bara stuckit iväg från vinst grafen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte vad det inte är ni inte greppar.

Är inget vi inte greppar; din graf ser dum ut.

Men det är antagligen för att du, som du just nämnde, spelar omaha och forumdelen är för holdem så vi trodde det var en holdem-graf. Är ju inte omöjligt att det ser väldigt olika ut. Plus att du bara har 75k händer vilket kan generera en vansinnig varians i Omaha.

 

diazos lifetime-graf ser mer normal ut enligt alla svs-grafer (holdem) jag någonsin sett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inget vi inte greppar; din graf ser dum ut.

Men det är antagligen för att du, som du just nämnde, spelar omaha och forumdelen är för holdem så vi trodde det var en holdem-graf. Är ju inte omöjligt att det ser väldigt olika ut. Plus att du bara har 75k händer vilket kan generera en vansinnig varians i Omaha.

 

diazos lifetime-graf ser mer normal ut enligt alla svs-grafer (holdem) jag någonsin sett.

 

eh...jag kan säga att min ser mkt värre ut...560k händer med 55%(62% i bbs...nivåturare...NOT) av mitt EV som faktiska vinster...helt ärligt så har jag fan inte sett nån lifetimegraf på SvS där nån legat så nära sitt (SvS-)EV som Heroin gör(skillnaden när han han började mixtra med allin situationerna är ju inte jättestor imo).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här e mina grafer. Min brukade se som Diazos men sedan årskiftet har ngt skett. Jag vet inte om det beror på att jag gått ut ur kyrkan eller inte men jag har enligt ev grafen sprungit extremt mycket sämre. Jag har ju inte ändrat spelstil så fruktansvärt mycket på en vecka. mina "siffror" ser ungefär likadana ut som innan...

 

Och precis som Diazo försöker jag sällan pusha in själv utan lämnar alltid pyttelite så att FI blir den som pushar och jag synar så jag får se hans kort.

 

Här e iaf hösten 2009

2009gr.jpg

 

Ser ut som diazos ungefär.

 

Och sedan årskiftet... inte lika kul längre... en kinesisk arbetare tjänar ju mer...

 

2010cz.jpg

 

Jag vet seriöst inte vad som skett... har inte ändrat spelstil ngt "märkvärt",

Kan det vara 80k händer där jag haft mer oflyt bara? Det känns ju sannerligen så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt EV är 4463 kr på 3400 händer 10/20 på SvS denna månad, men resultatet är -11619kr. Hur många procent är det? Skönt att jag är bra plus på andra nivåer iaf, men det säger nåt om hur intetsägande denna ratio är.

Och du spelar Holdem eller Omaha?

 

Sedan är ju inte 3400 så speciellt stort sample. Det intressante vore ju hur det sett ut över det 10 dubbla minst.

 

Sedan så är det inte intet sägande. Det beror på spelstil. Är man alltid uberaggo och oftast pushar så blir ju felet större. Men om man som jag i regel försöker få FI att "pusha" antingen genom att checka och locka fram pushen från FI eller betta precis under vad han/hon har så att FI sedan pushar sista kronan och man synar. så blir ju felet betydligt mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och du spelar Holdem eller Omaha?

 

Sedan är ju inte 3400 så speciellt stort sample. Det intressante vore ju hur det sett ut över det 10 dubbla minst.

 

Sedan så är det inte intet sägande. Det beror på spelstil. Är man alltid uberaggo och oftast pushar så blir ju felet större. Men om man som jag i regel försöker få FI att "pusha" antingen genom att checka och locka fram pushen från FI eller betta precis under vad han/hon har så att FI sedan pushar sista kronan och man synar. så blir ju felet betydligt mindre.

 

Jo, men det jag ville säga är ju att ration tex har att göra med hur mycket vinnande man är. Exemplet jag tog upp var bara för att tydliggöra det, har ju redan skrivit ett större sample tidigare i tråden. Ta en spelare som är break even över en miljon händer, du kommer ju aldrig få ut någon slags givande procentsats eller ratio då hans EV kommer ligga en bra bit över 0 men resultatet är 0, dvs 0%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

och i 25 i % kommer inte ev grafen påverkas alls. Du vinner men får inte se FI's hand såvida han inte känner sig "bad beatad" och väljer att visa en förlorarande hand där du drog ut.

 

Du glömmer bort att så länge inte motståndaren drar dött så är ditt resultat bättre än EV varje gång du vinner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...