Gå till innehåll

Den stora tråden om Fotbolls-VM


tamtaram

Recommended Posts

Dagens matcher slutade bägge oavgjort, inte speciellt oväntat. Tycker att Mexico borde kunnat tagit ledningen i första halvlek men Bafana Bafana spelade upp sig i andra så 1-1 kändes helt ok. Vackert mål av Tshabalala. Uruguay och Frankrike var ett riktigt sömnpiller. Har en känsla av att Uruguay är rätt tighta defensivt men samtidigt såg ju Fransoserna riktigt impotenta ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har väl varit lite smånervösa matcher hittills, sydkoreanerna imponerade dock med sin enorma snabbhet. Grekerna såg ut som att de ställt upp med ett lag bestående av statyer.

 

Tycker annars att målvakterna varit i blickfånget. Greens dundertabbe och Kingsons kanonräddningar minns jag som några av höjdpunkterna så här långt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste ge en eloge till domarna. Få misstag hittills och de assisterande domarna har i synnerhet hållt en hög nivå.

 

Spontant känns grupp E som den som blir roligast att följa. Jag vet inte riktigt om Hollands försvar håller, men deras matcher brukar vara sevärda. Ska bli intressant att se Japan också. Jag är rätt förtjust i den fotboll som de asiatiska lagen visat upp i de senaste mästerskapen.

 

I övrigt tror jag stenhårt på Spanien. De är starka i varje lagdel och imponerade stort i genrepet mot Polen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste ge en eloge till domarna. Få misstag hittills och de assisterande domarna har i synnerhet hållt en hög nivå.

 

Spontant känns grupp E som den som blir roligast att följa. Jag vet inte riktigt om Hollands försvar håller, men deras matcher brukar vara sevärda. Ska bli intressant att se Japan också. Jag är rätt förtjust i den fotboll som de asiatiska lagen visat upp i de senaste mästerskapen.

 

I övrigt tror jag stenhårt på Spanien. De är starka i varje lagdel och imponerade stort i genrepet mot Polen.

 

Domarna har varit bra men så har vi ju inte fått se några av de Svenska stjärndomarna än.

 

Besviken på fegspelet hittills, det kan bara bli bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det här var bästa VM-dagen, såg inte matchen mellan Chile-Honduras, men Spanien-Schweiz var finfin fotboll och Schweiz imponerade storligen samtidigt som Spanien kan höja sig mycket men ändå inte var dåliga. Forlans första mål är VM's finaste tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det här var bästa VM-dagen, såg inte matchen mellan Chile-Honduras, men Spanien-Schweiz var finfin fotboll och Schweiz imponerade storligen samtidigt som Spanien kan höja sig mycket men ändå inte var dåliga. Forlans första mål är VM's finaste tycker jag.

 

Chile - Honduras va näjs me

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det tappar lite när det touchar försvararen. Jag minns Figos stänkare i EM-slutspelet 2004, det var också touch och jag minns att jag inte till fullo kunde ta det till mitt hjärta då heller.

 

Visst är det så, men konkurrensen är inte så stor än. Maicons mål var snyggt men lider lite av samma brist genom att keepern inte tog "sin stolpe".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...