Gå till innehåll

FLT - JJ på halvtaskig bräda.


Gyre

Recommended Posts

Partypoker 1/2 FL, halvlöst bord med ca 30% flopp-seen. Ingen read på spelarna.

 

***** Hand History for Game 2168716802 *****

1/2 TexasHTGameTable (Limit) - Tue Jun 07 04:19:15 EDT 2005

Table Table 32991 (Real Money) -- Seat 10 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: drgreens ( $58.51)

Seat 2: Micloren ( $80.98)

Seat 3: GyreGrus ( $48)

Seat 4: kringo_30 ( $68)

Seat 5: hyan100 ( $239.38)

Seat 6: LLCoolRS ( $101)

Seat 7: Necro99 ( $155.88)

Seat 8: vilvon ( $33.87)

Seat 9: ntrhieu ( $78.25)

Seat 10: louie2pr ( $50)

drgreens posts small blind (0.5)

Micloren posts big blind (1)

** Dealing down cards **

Dealt to GyreGrus [ Jh, Jc ]

 

Plockar upp JJ UTG, given rais enligt mig.

 

 

GyreGrus raises (2) to 2

kringo_30 calls (2)

hyan100 folds.

LLCoolRS folds.

Necro99 folds.

vilvon calls (2)

ntrhieu folds.

louie2pr folds.

drgreens folds.

Micloren calls (1)

 

3 som synar känns lite väl mycket, sitter i dålig position, hoppas på låg flopp eller en J.

 

 

** Dealing Flop ** : [ 6h, 8d, Th ]

[8.5 SB]

 

En hyffsad flopp för mig utan överkort, men den är ruggit kordinerad med en möjlig stege och färgdrag, svårt att se någon som synar 2 bets kallt med 97 även på party så jag bestämmer mig för att trycka på så mycket jag kan.

 

 

Micloren checks.

GyreGrus bets (1)

kringo_30 calls (1)

vilvon raises (2) to 2

Micloren folds.

GyreGrus raises (2) to 3

kringo_30 calls (2)

vilvon calls (1)

 

När han höjer mig så höjer jag tillbaks, dels för att få info och för att försöka knuffa ut folk med halvtaskiga drag som jag inte vill ha kvar nu när potten börjar bli stor samt inte låta vilvon dra billigt till sin färg om han försöker köpa frikort.

 

 

** Dealing Turn ** : [ 9s ]

[8.75 BB]

GyreGrus bets (2)

kringo_30 calls (2)

vilvon calls (2)

 

Turn är väl inget guldkort direkt, nu räcker det med en 7:a för att ha stegen, dock får jag själv öppet stegdrag och eftersom jag sitter med 2 st J hoppas jag att ingen annan har en. Tycker det är givet att betta här för att inte låta nån med färgdrag eller skumt sucker-drag köpa ut graits.

 

 

** Dealing River ** : [ 8c ]

[11.75 BB]

GyreGrus bets (2)

kringo_30 calls (2)

vilvon calls (2)

 

River parar brädan och jag gillar inte det kortet då båda en 7:a och en 8:a nu slår mig, knappast otroligt att nån suttit och synat ner med ett par i denna stora potten, väljer dock att beta ut utan att tänka så mycket innan, bättre att check-syna här?

 

 

** Summary **

Main Pot: $28.5 | Rake: $1

Board: [ 6h 8d Th 9s 8c ]

 

Tycker att jag spelar handen bra fram till river där jag blir tveksam om vad som är rätt, skulle tippa att check-syn är det bästa, bet-fold finns inte på kartan i denna stora potten tycker jag.

 

Resultat kommer senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sättet du spelade handen på floppen verkar bra, en variant med check-raise och raise på turn hade kanske funkat för att ta hem potten snabbt.

Turnen var det inte något speciellt med tycker jag, en standardraise i det läget.

På rivern tycker jag som du; att du nog borde ha check-synat. Det finns många händer som slår din och på detta sättet slipper du en raise.

 

Vad det gäller deras händer så tror jag att de såg ut såhär: :lol:

 

Dealt to kringo_30 [ K :heart: , Q :heart: ] eller möjligen Dealt to kringo_30 [ A :heart: , 8(möjligt med annat lågt) :heart: ]

Tror mer på KQs p.g.a. han ständiga callar. Hans hand är aldrig tillräckligt bra för att raisa med men tillräckligt bra för att calla. EFtersom jag inte vet mycket om spelaren och hur lös han är så kan han ju också Axs om han är väldigt lös, vilket kanske skulle kunna förklara callen på rivern

 

Dealt to vilvon[ Ax, Tx ]

vilvon har liten stack vilket mycket väl kan betyda att han är en lös spelare som skulle kunna tänka sig att spela AT i detta läget. Han re-raisar på floppen med TPTK men inser när du 3-bettar att han kanske är uppe mot högre PP eller kanske träffad triss och bestämmer sig för att syna ner...

 

Du vinner handen med högre 2 par.

Hoppas jag är nära på nån iaf, är lite efterstudentfest-teorier :P

/Tjorven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte så sugen på att ge mig på en check-rais när floppen ser ut så, att ge ett frikort där är farligare än farligast när brädan ser ut så. Dock skulle jag kunna synan vilvons höjning och check-rais han på turn om inget riktigt skitkort landar.

 

Imponerad av vilka händer då satte dem på, även om du missade lite på kringo_30, han hade visserligen två hjärter, dock 92 och inte KQ.

 

Måste säga att jag är imponerad av hans syn preflopp, mycket starkt spel att syna med 92s ur UTG+1 när UTG höjer.

 

vilvon satte du dock spott on! Visst satt han med AT, med hjärter A.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok jag var inte helt ute och cyklade men kringo_30 fintade mig rejält :D Jag var inne på att han möjligen hade färgdraget o sen fick nian när jag tänkte på det men kom inte på nån rimlig hand han kunde ha, och 92s är ju ingen rimlig hand att calla raise med UTG+1 :roll: Därför blev det A8s som var mitt andraval eftersom jag trodde att han träffat ett par + färgdraget. Men nu när jag tänker lite klarare så inser jag att han rimligen borde ha höjt på rivern om han haft A8s :oops:

Faran med att bara calla hans raise är ju att du ger dom ett bra pris för möjliga drag. Men som du säger; om ett ofarligt kort kommer på turn kan du få in en BB extra med en check-raise.

jag tror att en check-raise hade funkat eftersom vilvon nog inte hade låtit det checkas då han sitter i bästa position och det ligger skrämselkort för de höga kort som han nog sätter dig på. Nu vet vi ju att han troligen hade raisat om du checkat till honom eftersom han hade AT men jag tror att han hade kunnat göra det med många andra kort bara för att försöka vinna potten direkt.

 

/Tjorven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...