Gå till innehåll

Dålig info om steps och SH


TotalFarsa

Recommended Posts

Uttråkad så spelade en Step 2 shorthanded (för att turre-filtret var inställt på det :-) ).

 

Hamnar HU och bestämmer mig för att kolla pris-strukturen och klickar så på länken "Steps Tournaments". Där står klart och tydligt:

 

Håll dig vid liv

Även om du inte avancerar till nästa steg delar Stegturneringar också ut platser till samma nivå eller en lägre. Sluta på en bra placering och du är kvar i spelet, med ännu en chans att klättra till toppen. Exempel: om du slutar 3:a eller 4:a i en steg 4-turnering får du en biljett för att spela i ännu en steg 4 turnering. Kom 5:a eller 6:a och du får en biljett till en steg 3-turnering.

 

Se nedan för en redovisning av Stegturneringars prisstruktur:

 

Steg 1 - 1:a och 2:a plats vinner en steg 2-biljett; 3:e, 4:e och 5:e plats vinner en steg 1-biljett

 

Steg 2 - 1:a och 2:a plats vinner en steg 3-biljett; 3:e, 4:e plats vinner en steg 2-biljett; 5:e plats vinner en steg 1-biljett

 

Steg 3- 1:a och 2:a plats vinner en steg 4-biljett; 3:e och 4:e plats en steg 3 biljett; 5:e plats vinner en steg 2-biljett; 6:e och 7:e plats en steg 1-biljett

 

Steg 4 - 1:a och 2:a plats vinner en steg 5-biljett; 3:e och 4:e plats vinner en steg 4-biljett; 5:e och 6:e plats vinner en steg 3-biljett

 

Steg 5 - 1:a och 2:a plats vinner en steg 6-biljett; 3:e och 4:e plats vinner en steg 5-biljett; 5:e och 6:e plats vinner en steg 4-biljett

 

Steg 6- 1:a och 2:a plats vinner en steg 7-biljett; 3:e plats en steg 6 biljett; 4:e och 5:e plats vinner en steg 5-biljett; 6:e och 7:e plats en steg 4-biljett

 

Steg 7 - Priserna varierar

Så jag tänker inte mer på det utan börjar skeppa varje hand eftersom vi ändå får samma pris. Men icke då, eftersom jag åker på 2a plats får jag en ticket till samma level. Huh? Tydligen eftersom vi spelar SH. Visst, det hade man väl kunnat räkna ut om man tänkt efter men i stridens hetta så läste jag bara vad som stod och började pusha.

 

1. Se till att det framgår att det är en annan prisstruktur på SH. Det kan ju iaf stå en rad om det...

 

2. Sätt in $8.70 hos valfri välgörenhet och hälsa från mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Bästa sajtspelare på Nördig Bet

 

Vi beklagar att Ni upplever problem. Vårt användaravtal gör dock att vi är fria från ansvar, och för övrigt bryr vi oss inte. Så skyll dig själv.

 

Tveka inte att ta kontakt igen om Ni skulle uppleva fler problem.

 

Med vänliga hälsningar

 

Full Tilt Poker"

 

"Full Tilt Support

Officiell Sajtrepresentant

Senaste aktivitet: 2009-06-10 17:12"

http://www.poker.se/forum/member.php?u=44762

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många gånger ställde du?

Kunde ju varit en ganska klar signal om han/hon lägger sig massa gånger att man inte får samma pris...

2-3 ggr innan han synade med Q-hög. Det är ändå inte poängen utan att informationen kan bli bättre. Har man skiljda utbetalningsstrukturer så bör de väl lämpligen presenteras vid sidan av varandra.

 

Alltså, jag wajnar inte för jag struntar rätt hårt i en step 2-ticket men det kan ju inte skada att göra dom uppmärksamma på det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...