Gå till innehåll

Problem med bank wire - Bellagio


Okok

Recommended Posts

Jag undrar om någon här har erfarenheter av att köra en bank wire till Bellagio. Wirade till Rio utan problem förra veckan för att anmäla mig till ett event. Problemet är att Rios och Bellagios kontonummer skiljer sig en hel del i utseendet...

 

 

ACCOUNT NUMBER (RIO): 004969442145

A/C (BELLAGIO): 99 012 6419

 

Det är för övrigt i samma bank som jag förstår det, med identiska ABA-nummer:

 

Bank of America, Nevada

300 South fourth street, Las Vegas, Nevada

026009593 (ABA number)

 

Detta gör det ännu konstigare att det är så olika. Dessutom skrev jag "US" före kontonumret i överföringen till Rio. Vad ska jag skriva? Chansa och skriva kontonumret som det är men lägga till SWIFT-koden BOFAUS3N nånstans, som en dam på Bellagio tyckte?

 

Ringt min bank och de säger att kontonumret kan skilja sig väldigt mycket och att de inte kan hjälpa mig och Bellagio säger att de siffrorna de gav mig är allt de har... Vill inte ta några risker här!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte wirat något till Bellagio just men en del till USA.

 

ABA-nummer används bara inom USA, det är Swiftkoden (kallas BIC i USA) du vill använda, BOFAUS3N och deras account nummer. Det ska räcka, sen är det givetvis bra om du kan ange företagsnamn på kontot och företagets adress. Bankens andress kvittar, den ges i Swiftkoden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte wirat något till Bellagio just men en del till USA.

 

ABA-nummer används bara inom USA, det är Swiftkoden (kallas BIC i USA) du vill använda, BOFAUS3N och deras account nummer. Det ska räcka, sen är det givetvis bra om du kan ange företagsnamn på kontot och företagets adress. Bankens andress kvittar, den ges i Swiftkoden.

 

Okej, låter vettigt. Dock så har jag inget fält där man kan skriva in Swiftkoden på min internetbank... funkar det att bara skriva in det i adressraden tror du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eh, vad har du för landsortsbank? Har du inget som heter Swift/Bic alltså? Fyll i det där du (förhoppningsvis) kan ange mottagarens banks adress.

 

Ah, seg man var igår då. Skrev ABA i BIC-fältet trots allt... Man skulle inte använda den alls, trots att jag använde den när jag skickade till Rio?

 

Skrev Swiften istället för bankens namn, samt ABA- och kontonummer. Förhoppningsvis går det igenom! Bör ju inte komma fel hur som helst...

 

Tack för hjälpen iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...