Gå till innehåll

NLT - Vekspelat set


Krissan

Recommended Posts

Intrycket av bordet (och efter gammal erfarenhet på Crypto) är att folk ÄLSKAR att miniraisa preflop med höga pocketpair. Jag tackar och tar emot eftersom jag måste betala mindre varje gång jag försöker setta med ett lågt PP.

 

 

 

Game #746507463: Texas Hold'em No Limit ($0.25/$0.50) - 2005/06/06 - 19:56:34 (ET)

Table "Victor" Seat 1 is the button.

Seat 1: Lucy84 ($36 in chips)

Seat 2: amubakuba ($34.25 in chips)

Seat 3: krampus ($31.50 in chips)

Seat 4: duke1 ($72 in chips)

Seat 5: Krissan ($45.70 in chips)

Seat 6: Jorg21101 ($22.91 in chips)

Seat 7: saxbo ($49.55 in chips)

Seat 8: finnen ($57.75 in chips)

Seat 9: L1nk1n ($7.65 in chips)

Seat 10: Per0303 ($6.25 in chips)

amubakuba: posts small blind $0.25

krampus: posts big blind $0.50

----- HOLE CARDS -----

dealt to Krissan [6:spade: 6:diamond:]

duke1: raises to $1

Krissan: calls $1

Jorg21101: folds

saxbo: folds

finnen: folds

L1nk1n: calls $1

Per0303: folds

Lucy84: calls $1

amubakuba: folds

krampus: folds

 

Inget att orda om, tänker omedelbart högt PP, vilket jag vet är för snävt. Given syn.

 

----- FLOP ----- [6:heart: Q:diamond: 4:spade:] Pott: 4.75

duke1: checks

Krissan: bets $3

L1nk1n: calls $3

Lucy84: folds

duke1: calls $3

 

Alltid mysigt att träffa set. Rainbow-flop och 57/53 känns så osannolika att jag kan låta dem dra ganska billigt. Blir dock omedelbart defensiv när han check-callar. QQ? JJ/TT? Får för mig att bara dra till med runt 2/3 pott, vilket känns halvtveksamt i efterhand. Får många sämre händer att syna pottbet här.

 

----- TURN ----- [6:heart: Q:diamond: 4:spade:][A:club:] Pott: 13.75

duke1: checks

Krissan: bets $8

L1nk1n: folds

duke1: calls $8

 

Han fortsätter att check-calla, och nu med ett farligt A på brädet. Sitter han och trappar med ett monster, eller plockade han precis upp TPTK med AK?

----- RIVER ----- [6:heart: Q:diamond: 4:spade: A:club:][Q:club:] Pott: 29.75

duke1: checks

Krissan: checks

 

 

Här är det vekaste i handen. I position checkar jag bakom och svär inombords att jag är jättevek. Stackarna är ju fortfarande ganska djupa, vilket ger honom utrymme att försöka trappa. Problemet med att värdebetta på rivern är att det nu inte är så extremt många händer som betalar av mig. AA och QQ har mig så fetslagen att det är otäckt. AQ drog precis ut mig. JJ och TT ger inte mycket action, och KK känner sig nog heller inte särskilt bra till mods med den betsekvensen. AK kommer definitivt syna ett medelbet. Om han har AK och sätter mig på en dam så lär han väl dock inte ge FÖR mcyket action. KQ ger mig mycket action, men borde ha bettat ut på flop eller checkraisat.

 

Hans passiva spel smittas helt enkelt (bortförklaring) av sig på mig och väljer att checka bakom för att inte riskera feta raisen.

 

Sammanfattningsvis: Kan nog med gott samvete smäcka på pottbet på floppen. Vill inte skrämma iväg en sämre hand på turn, och jag får inte en bättre hand att folda. Tycker därför att 8 in i en pott på ~14 är ok.

 

Rivern är dock jättevek och jag skäms. Hur mycket bettar ni där, och vad gör ni vid omslag? Hans HD för omslag borde ju vara någonting i stil med QJ, QQ, QK, QA och AA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Floppen är helt ofarlig i princip, du har råd att ge ett frikort här. Check-syna här. Turn A ger dig otroliga möjligheter att representera AK, checkar han igen så pottar du. Bettar han ut raisar du. På river skulle jag betta $15, vid omslag antar jag att du måste syna. Hans minraise preflop kanske inte är AA/AQ utan QJ/QK/JJ/KK/AK/44.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

all in på river och hoppas på att han sitter med Q med oparad kicker ;)

man får ju syn otroligt många ggr från skithänder.

 

nä men jag skulle smacka på ett pottbet på river iaf.. man måste ju få betalt när man träffar annars är det ju ingen mening.

 

jag tycker han representerar en Q med usel kicker.

 

ha inte för höga tankar om motspelarna.. bara att inse att du är bäst, du är bäst, du är bäst, du är bäst,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade otroligt suboptimalt så gott som hela sessionen efter en trist bad beat. QQ mot JJ och 66 på QJ6-floppen på NL$50. (hehe, så kudne jag whna om den handen i den här tråden också :P) där potten slutade på $180 och inte gick till mig.

 

Givetvis ska jag slänga ur mig ett bet där på rivern, och jag kommer få betalt av samtliga Qx och får betala AA och Q med parade kickers. Runt $10 hade han nog synat med vilket par som helst där. Men nu blev det som sagt check, och han satt på KK. Synd att han inte slog om hårt på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...