Gå till innehåll

Har ett litet problem.


mrface

Recommended Posts

Ja det är så att jag ska åka till Las Vegas nu i Juni är det tänkt. Men så kom jag på att jag har prick i registret. Jag försökte smuggla 10g cannabis från amsterdam tillbaks till Sverige men blev tagen i tullen på öresundsbron. :-(.

 

Fick en prick(brott mot smugglingslagen). Detta hände för ca2 år sedan. Blir det några problem för mig att komma in i landet nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej bara tullpersonalen gillar can..

 

Nej men ärligt kan det nog bli problem då de är rätt så hårda på vilka de släpper in, fast syfte till resan spelar ochså stor roll

 

Ska till Vegas för att spela lite event bland annat main.

 

Börja med att fylla i din ESTA-ansökan, frågan om du blivit anhållen eller dömd för brott får du väl svara ja på och se vad som händer.

 

https://esta.cbp.dhs.gov/esta

 

Ska testa den när jag får mitt pass som jag ansökte om idag!

 

vad hände när du blev tagen? bara prick eller böter och så också?

 

Fick 2k i böter och en prick- Är inte riktigt säker på om det var brott mot smugglingslagen eller ringa narkotikabrott. Magkänslan säger det första.

 

Det är ingen som vart i samma situation och rest in i USA?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade en kvalare som suttit två veckor i finkan för typ femton år sedan (i Norge). Han var tvungen att fixa visum och mecka. Men när han väl hade gjort det var det inga problem.

 

Vet inte hur det funkar när brottet är så "nytt" som ditt men det är väl bara att fylla i esta som föreslagits och se vad som händer. Ett annat alternativ är att kontakta amerikanska ambassaden för raka svar.

 

Hoppas det löser sig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är så att jag ska åka till Las Vegas nu i Juni är det tänkt. Men så kom jag på att jag har prick i registret. Jag försökte smuggla 10g cannabis från amsterdam tillbaks till Sverige men blev tagen i tullen på öresundsbron. :-(.

 

Fick en prick(brott mot smugglingslagen). Detta hände för ca2 år sedan. Blir det några problem för mig att komma in i landet nu?

 

Amerikanska tullen har ingen tillgång till svenska belastningsregistret så du kan vara lugn, fyll inte i att du dömts för ngt olagligt bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan väl, utan att ljuga, svara "nej" på frågorna i den där ESTA-ansökan? Det frågas ju om man "handlat med droger" (tolkningsbart) eller blivit dömd för minst två brott med fängelse i minst fem år som sammanlagd påföljd.

(jag läste iofs inte allt..... )

 

En annan grej. "Prick" är någonting man skrämmer högstadiekids med för att de inte ska köra för fort med moppen. Ungefär som man försöker få aningen mindre kids att uppföra sig väl genom att säga att Tomten ser dem. Dessa båda väsen har en sak gemensamt: de existerar inte i verkligheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svarajde ja på frångaom jag blivit dömd för brott och fick ett stort du är inte välkommen i ansiktet. Ringde ambassaden i stockholm och måste upp på intervju och fixa något special visum för att få komma in. Borde bara bluffat på dem där frågorna men fegade ur. Verkar inte som det blir något Vegas :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan grej. "Prick" är någonting man skrämmer högstadiekids med för att de inte ska köra för fort med moppen. Ungefär som man försöker få aningen mindre kids att uppföra sig väl genom att säga att Tomten ser dem. Dessa båda väsen har en sak gemensamt: de existerar inte i verkligheten.

 

Officiellt finns det nog inget som heter just "prick". Men det folk kallar "prick" är väll att göra något olagligt som får dig inskriven i polisens brottsregister = inte bra iaf I guess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Officiellt finns det nog inget som heter just "prick". Men det folk kallar "prick" är väll att göra något olagligt som får dig inskriven i polisens brottsregister = inte bra iaf I guess.

Det är inte polisen som avgör om du har "gjort något olagligt" eller inte. Om du har blivit dömd för ett brott finns du i belastningsregistret i ett antal år, annars gör du det inte. Ganska enkelt, prick schmick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svarajde ja på frångaom jag blivit dömd för brott och fick ett stort du är inte välkommen i ansiktet. Ringde ambassaden i stockholm och måste upp på intervju och fixa något special visum för att få komma in. Borde bara bluffat på dem där frågorna men fegade ur. Verkar inte som det blir något Vegas :-(

 

UL. måste suga rejält.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...