Gå till innehåll

Rake på Full Tilt


bananuz

Recommended Posts

Vad är det egentligen för rake på Full Tilt? Sitter och spelar en ca halvtimmesmatch 0,25-0,50 HU, en extremt aggressiv och svängig match där jag iallafall till slut får motståndarens alla pengar men efteråt ser att jag har mindre på kontot än när jag började...? Vad är det för skämt? Snacka om att det inte lönar sig att spela på siten? :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du sparat handhistoryn?

 

En halvtimme tror jag inte du hinner spela bort särskilt mycket i rake vilken sajt du än spelar på, om ni inte spelar tre händer/sekunden typ. Sen ska du tydligen ha vunnit "alla" hans pengar. Hur fan det gick till kan man ju undra.

 

Druckit vin kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det egentligen för rake på Full Tilt? Sitter och spelar en ca halvtimmesmatch 0,25-0,50 HU, en extremt aggressiv och svängig match där jag iallafall till slut får motståndarens alla pengar men efteråt ser att jag har mindre på kontot än när jag började...? Vad är det för skämt? Snacka om att det inte lönar sig att spela på siten? :evil:

 

Har för mig att raken ska vara cappad på 0,5$ för HU men dom kan ju såklart ha höjt den. Brukar ju sällan vara någonting man annonserar om i nyhetsbreven.

Med ca 100händer på en halvtimme försvinner det rätt mycket vilket som.

 

100händer med 10$potter (20BB.)=50$ totalt i rake

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kollar HH nu. Han satte sig ner med ca $20, jag med $25, siteshort som jag är. Han vann allt ett tag, jag fick reloada en del men vann till slut och han slutade på noll. Vi spelade faktiskt 55min, 234 händer. I 70 av händerna var potten >$5 vilket genererar maxrake $0,25 per pott, dvs bara på de händerna drugt $17 i rake. Sen vet jag inte hur många av av de övriga händerna där vi såg en flop men alla händer där en flop sågs och potten var >$1 rakeas med 0,05/$. Det låter inte orimligt att den sammanlagda raken landar på 35-40$, vilket stämmer med mina beräkningar. Jag borde plussat ca $20 men gick back $17,50. Det är ju helt sjukt, jag betalar alltså Full Tilt 35-40$ för att få spela en timme på deras HU-bord?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...