Gå till innehåll

3300 SEK liveturre


Recommended Posts

Liveturre 3300 SEK 60-70 pers startade

 

Avg 40k

Jag har ganska exakt 40k Fi 70k.

Fi är ny vid bordet och bordet är väldigt tight i sig.

Blinds 800-1600 ante 100.

 

Jag är lite osäker på positionerna, men jag sitter i mitten och har position på Fi tror han kan ha suttit i nån av blindsen.

 

Fold fram till mig som höjer till 4000 med AJ, Fi synar.

 

Floppen kommer AKQ, Fi checkar, vad gör vi?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liveturre 3300 SEK 60-70 pers startade

 

Avg 40k

Jag har ganska exakt 40k Fi 70k.

Fi är ny vid bordet och bordet är väldigt tight i sig.

Blinds 800-1600 ante 100.

 

Jag är lite osäker på positionerna, men jag sitter i mitten och har position på Fi tror han kan ha suttit i nån av blindsen.

 

Fold fram till mig som höjer till 4000 med AJ, Fi synar.

 

Floppen kommer AKQ, Fi checkar, vad gör vi?

 

Cbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liveturre 3300 SEK 60-70 pers startade

 

Avg 40k

Jag har ganska exakt 40k Fi 70k.

Fi är ny vid bordet och bordet är väldigt tight i sig.

Blinds 800-1600 ante 100.

 

Jag är lite osäker på positionerna, men jag sitter i mitten och har position på Fi tror han kan ha suttit i nån av blindsen.

 

Fold fram till mig som höjer till 4000 med AJ, Fi synar.

 

Floppen kommer AKQ, Fi checkar, vad gör vi?

 

Kan bekräfta att FI sitter i blindsen om du har position efter flopp ;).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för att öka chansen att få värde av syn från sämre händer på senare gator eller för pottkontroll på en svår flopp? Dum fråga kanske, men det känns inte 100% självklart för mig.

 

Det är visst 100% självklart för dig :) Du svarade mer eller mindre perfekt. Lite självförtroende skadar inte !

 

Vi försöker helt enkelt komma till showdown med denna handen, och stoppa in lite pengar på vägen. Vi vill inte behöva folda den på vägen dvs... Jag skulle gissa på att standardmotståndaren ger oss ungefär 1-1.5 gatas värde på vägen, beroende på hur bordet utvecklas ! ...turn A vore grymmast av dem alla, och ger oss nog därför 2 satsningars värde.

 

Vi bettar oftast denna floppen när vi är mycket säkra på hur vi ska bemöta t.ex en checkraise. Så med händer som 44 kan det vara läge att bluffa floppen och hoppas folda ut händer som 66-88 och kanske hans par i damer, och t.o.m några kungar? För vi foldar ju mot en checkraise obviously...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi försöker helt enkelt komma till showdown med denna handen, och stoppa in lite pengar på vägen. Vi vill inte behöva folda den på vägen dvs...

 

Därför checkar vi flop och tar det värdet på en senare gata.

 

Edit: Läste din post igen nu och det kanske var det du förespråkade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns inte betfold alls på kartan? Det är nog vägen jag hade valt om jag inte hade checkat.

 

Låter som ett hemskt alternativ med TPGK och hålpipa och grunda stackar. Nä, vi checkar. Skulle vi beta så är det bara att syna, får alldeles för bra odds mot fis range som vi ändå borde stå okej mot (kan ju innehålla AJ, AT, KQ tex)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men vem bryr sig, antingen har vi odds eller inte.

 

Ja, och när motsäger jag det senare i min post? Jag anser att vi aldrig kan vika mot fis eventuella CR-last, då vi har för bra odds mot hans range. Men jag anser det överlägset att ta sig en gata gratis mot showdown och inducera bluffar istället för att själva beta. Ser inte så väldigt många kombinationer som vi leder mot som checksynar flop, därför är det överlägset att checka bakom om vi ändå tänker vika för CR. Eller menar du att vi bluffar med AJ?

 

Nä, nu knäcker jag en till bira här på ballen i kvällssolen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, och när motsäger jag det senare i min post? Jag anser att vi aldrig kan vika mot fis eventuella CR-last, då vi har för bra odds mot hans range. Men jag anser det överlägset att ta sig en gata gratis mot showdown och inducera bluffar istället för att själva beta. Ser inte så väldigt många kombinationer som vi leder mot som checksynar flop, därför är det överlägset att checka bakom om vi ändå tänker vika för CR. Eller menar du att vi bluffar med AJ?

 

Nä, nu knäcker jag en till bira här på ballen i kvällssolen.

 

+1 Hålla FIs range bred e nyckeln för att maximera value med marginella händer. Då kommer vi åxå i princip aldrig behöva folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...