Gå till innehåll

Tv-serier


Gustaf112

Recommended Posts

Okej testar här. Behöver serietips, serien ska visas i 20min eps helst komedi. 40min och 1tim har jag redan. Nu har jag sett väldigt mycket serier och har det gått på svensk TV kan jag nästan garanterat att jag sett det.

 

big bang theory

daily show

family guy/south park/futurama

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom man kollar fler Tv-serier än en amerikansk hemmafru får man väl begränsa sin lista till all time best of/högst kvalitet etc.. :-)

 

Here goes:

 

Deadwood - Bättre än såhär blir det inte

 

Bläckfisken - Italiensk maffiaserie första säsongen från -85 tror jag

 

The Wire - OBS den börjar segt och man ska komma in i den s.a.s.)

 

-------------------------------------------

Runners up (Hög kvalitet)

 

Rome

The Tudors

Treme - Från skaparen/na? till The Wire

Mad Men

-------------------------------------------

Serier som inte speglar verkligheten men med jävligt högt viewing pleasure:

 

Breaking Bad

True Blood

Californication

Entourage

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej testar här. Behöver serietips, serien ska visas i 20min eps helst komedi. 40min och 1tim har jag redan. Nu har jag sett väldigt mycket serier och har det gått på svensk TV kan jag nästan garanterat att jag sett det.

 

"Arrested development" and its not even close. 9.7 på imdb fwiw. Lysande komediserie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Curb Your Enthusiasm (Har sänts i svensk TV men vet inte vilka säsonger)

 

30 Rock

 

Oh tack. Curb Your Enthusiasm har jag tänkt börja se många gånger, men glömt.

 

30 rock har jag sett. :)

 

big bang theory

daily show

family guy/south park/futurama

 

Sett

 

sons of tuscons

hot in clevelanf

 

Son of Tuscons verka lite intressant, väntar dock tills det kommit lite mer.

Hot In Cleveland är nog inget för mig. :)

 

"Arrested development" and its not even close. 9.7 på imdb fwiw. Lysande komediserie

 

Hehe, sett två gånger på ett halvår. Kan vara bästa serien som gjorts. Ska ju komma en film snart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej testar här. Behöver serietips, serien ska visas i 20min eps helst komedi. 40min och 1tim har jag redan. Nu har jag sett väldigt mycket serier och har det gått på svensk TV kan jag nästan garanterat att jag sett det.

 

Kan verkligen rekommendera Community. En säsong ute, 25 avsnitt , 25 min styck. Utspelar sig på ett community college. Hilarious!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Better off Ted, men den har du säkert sett om du (precis som jag) sett alla avsnitt av Arrested Development två gånger. (Det är ju den bästa komediserien någonsin). The IT crowd är riktigt bra, men du lär väl ha sett den också. Svårt att hitta något som du inte har sett. The Knights of Prosperity kanske. En extremt lågavlönad toalettstädare drar ihop ett gäng för att göra inbrott i Mick Jaggers lägenhet. Den är inte hysteriskt rolig, men helt ok. Den blev dock nedlagd innan hela första säsongen var klar. The daily show är också kul att se.

 

Om jag ska rekommendera något som du sannolikt inte har sett, så måste jag välja en som inte är en komediserie. Death Note är en löjligt bra japansk tecknad serie. 37 avsnitt, 23 minuter långa (20 om du skippar sångerna före och efter). Handligen låter fånig, men det är en genialisk serie. En uttråkad dödsgud lämnar en tom anteckningsbok med en kortfattad bruksanvisning i människornas värld, bara för att se vad som händer. Om man skriver en människas namn i boken så dör den personen. Självklart hittas den av en tonårig extremt intelligent sociopat som bestämmer sig för att döda alla som förtjänar det (brottslingar), och det är bara första steget i hans plan. Morden blir väldigt uppmärksammade, och folket börjar kalla honom "Kira" (japanskt utal av "Killer"). Han tror att han omöjligt kan åka fast då han dödar folk på det sättet, men polisen kallar in "L", en detektiv i klass med Sherlock Holmes som aldrig har avslöjat sin identitet ens för polisen, och redan i avsnitt 2 så känner "Kira" snaran dras åt kring halsen. Serien är inte alls som andra japanska, med massor av meningslösa slagsmålsscener. Istället handlar den om hur "L" och "Kira" försöker överlista varandra.

 

En annan tecknad som är väldigt bra, men som är mycket mer barnslig, är Avatar: The last airbender. Inte lika bra som Death Note, men med mer humor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...