Gå till innehåll

Hjälp med en hand


fisken92

Recommended Posts

Kort J10, bredvid knappen

 

PRE-FLOP

SkydiverPRO calls $0.10, kokeko folds, philipfisk calls $0.10, stranger_16 folds, stoljarchess checks.

 

FLOP [board cards: TS,9D,KD ]

stoljarchess checks, SkydiverPRO bets $0.25, philipfisk calls $0.25, stoljarchess folds.

 

TURN [board cards: TS,9D,KD,9H ]

SkydiverPRO bets $0.50, philipfisk calls $0.50.

 

RIVER [board cards: TS,9D,KD,9H,7C ]

SkydiverPRO bets $5, philipfisk folds.

 

SHOWDOWN

SkydiverPRO wins $1.76.

 

Vet inte riktigt vad han kan ha här, känns som han missade färgdraget?

Hjälp uppskattas:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stora bett på river är nån gång ibland bluff men väldigt ofta är de för värde. I alla fall på de lägre nivåerna. Man får helt enkelt tåla att bli bortbluffad ibland eftersom det blir ev+ att alltid vika mot stora riverbett.

 

Jag lever inte alltid som jag lär och då blir jag oftast påmind om att jag borde det. Syna pott eller större på river är inget bra om man sitter med halvtaskigt par.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EV(fold) är per definition = 0 och därmed aldrig EV+. Däremot är EV(fold) > EV(call) enligt dina (Mr.Lajban) antaganden och därför det är det bättre att folda.

Kort o gott på svenska: Om du kan välja mellan att förlora 0kr eller 50kr så väljer du alltid 0kr. Du tjänar aldrig pengar.

 

EV(call)=P(win)*Pot-(1-P(win))*Stack

ger

EV(call)=P(win)(5+1,76)-(1-P(win))*5

Sätt EV(call)=0 för att se hur ofta du måste vinna för att gå +/-0 i längden. P(win) är antalet gånger du behöver vinna, uttryckt i %.

0=6,76*P(win)-5+5*P(win)

5=11,76*P(win)

P(win)=0,43 = 43%

 

Bedömer du att du vinner med andraparet mer än 43% av gångerna så ska du syna här. Den bedömningen får du göra själv. Tips: pokerstove

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...