Gå till innehåll

börja igen?


totti

Recommended Posts

Halloj!

Funderar på att börja lira lite igen. Slutade för ca 5 år sedan och då var jag marginell vinnare. Har inte följt poker alls sen dess och funderar på om jag nu om vi antar att jag håller samma nivå kanske istället en förlorande spelare med tanke på att nivån höjts?

Lirade på nl100 sh då och tänkte spela in bensinpengar på nl50 nu.

Men som sagt, kanske idiotiskt om pokerklimatet förändrats en del.

Kommentar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo snälla plantera!

Klart jag kommer märka skillnad osv när jag grindat ett tag men undrar bara om det är dödfött om man endast var marginellt vinnande för 5 år sen. För jag planerar inte att förbättra mig om ni fattar :)

 

Jag tror inte att du är vinnande idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag rekommenderar dig inte till att börja spela om du var en marginell vinnare i pokerboomen för 5 år sedan (då när folk kunde krossa NL1000 genom att spela 16/14 ungefär?).

 

Det är betydligt tuffare nu.

 

Men om du tycker att du är en hyfsat smart person som inte är främmande för siffror och framför allt anser dig själv ha ett bra tålamod, så visst... kör på.

 

Men jag skulle nog rekommendera att börja på NL10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såvida du inte kör sinnessjukt mycket bil så bör du kunna vinna bensinpengarna på poker. Garanterat! Nu microgrindar jag iofs bara men det faktumet att jag kan hämta hem 30-40K varje år utan att knappt anstränga mig tycker jag säger att det fortfarande finns gott om fisk i havet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såvida du inte kör sinnessjukt mycket bil så bör du kunna vinna bensinpengarna på poker. Garanterat! Nu microgrindar jag iofs bara men det faktumet att jag kan hämta hem 30-40K varje år utan att knappt anstränga mig tycker jag säger att det fortfarande finns gott om fisk i havet...

 

Kanske är så att TS kommer vara fisken i havet. Han skrev ju typ att han inte orkar anstränga sig för att bli bättre, och var han en marginell vinnare förut lär ju samma spelkvalitet knappt va plussande idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag rekommenderar dig inte till att börja spela om du var en marginell vinnare i pokerboomen för 5 år sedan (då när folk kunde krossa NL1000 genom att spela 16/14 ungefär?).

 

Det är betydligt tuffare nu.

 

Men om du tycker att du är en hyfsat smart person som inte är främmande för siffror och framför allt anser dig själv ha ett bra tålamod, så visst... kör på.

 

Men jag skulle nog rekommendera att börja på NL10.

 

Jag själv spelade inte under "boomen" utan började senare och jag kan tänka mig att det var sjukt mycket lättare pengar då jämfört med nu. Men är man inte efterbliven i det verkliga livet slår man NL50 utan större ansträngning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag själv spelade inte under "boomen" utan började senare och jag kan tänka mig att det var sjukt mycket lättare pengar då jämfört med nu. Men är man inte efterbliven i det verkliga livet slår man NL50 utan större ansträngning.

 

Då är väl 90% av alla spelare efterblivna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såvida du inte kör sinnessjukt mycket bil så bör du kunna vinna bensinpengarna på poker. Garanterat! Nu microgrindar jag iofs bara men det faktumet att jag kan hämta hem 30-40K varje år utan att knappt anstränga mig tycker jag säger att det fortfarande finns gott om fisk i havet...

 

Visst är det trevligt med ett par tusenlappar/mån, men särskilt mycket pengar är det ju inte ute i riktiga världen tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är väl 90% av alla spelare efterblivna...

 

Med tanke på hur en stor del av spelarna hos SvS spelar så ser jag det absolut inte som omöjligt :mrgreen:

 

Visst är det trevligt med ett par tusenlappar/mån, men särskilt mycket pengar är det ju inte ute i riktiga världen tyvärr.

 

Nej visst är det väl så men om min hobby hade varit att följa det lokala ishockeylaget i medgång och motgång och ha årskort i arenan, följa med på bortamatcher och köpa merchandiseprylar så hade det snarare kostat mig ett par tusen varje månad nästan istället...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaså, du tror att alla som inte är utvecklingsstörda kan slå NL50? Jag har precis klivit upp från den nivån själv, och det krävdes ca 4 månaders arbete för det. Jag VET att det var tufft, även med alla de goda förutsättningar som jag har. Du kanske ska komma ihåg att drygt 90% av alla polerspelare backar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaså, du tror att alla som inte är utvecklingsstörda kan slå NL50? Jag har precis klivit upp från den nivån själv, och det krävdes ca 4 månaders arbete för det. Jag VET att det var tufft, även med alla de goda förutsättningar som jag har. Du kanske ska komma ihåg att drygt 90% av alla polerspelare backar.

 

Alla kommer ju att klättra olika fort i nivåerna beroende på massvis med saker obv. Men min _ärliga_ åsikt är verkligen att om man inte "listar" ut hur man slår NL50 hyffsat snabbt bör man inte syssla med poker. Om man vill tjäna några pengar på det dvs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla kommer ju att klättra olika fort i nivåerna beroende på massvis med saker obv. Men min _ärliga_ åsikt är verkligen att om man inte "listar" ut hur man slår NL50 hyffsat snabbt bör man inte syssla med poker. Om man vill tjäna några pengar på det dvs.

 

Det kan nog vara sant det du säger, med tanke på att en normalt vinnande spelare på NL50 som grindar normalmycket förmodligen tjänar mindre än ett svenssonjobb (on top of my head).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...