Gå till innehåll

En trött mans resa mot ekonomisk frihet


sick0fbe4tz

Recommended Posts

Ja, man får väl testa på det här med att skriva dagbok. Kan inte garantera att detta kommer att gå bra eftersom jag känner olika från dag till dag och idag är en dag där jag har lust för detta...

 

Lite info, jobbar i en mataffär och är så riktigt less för det. Allt man tjänar går åt rätt så snabbt och jobbet är verkligen inte givande så jag började kolla mig om för en ny karriär och upptäckte poker. Satte in 25$ på Pokerstars, spelade upp det till ca 100$ rätt snabbt för uppenbarligen finns där sämre spelare än mig. Sen tröttnade jag på pokerstars, mest för att om jag en dag skulle tjäna mkt så måste jag skatta. Plus att där inte finns rakeback och spelar jag NL50+ en dag vill jag gärna ha lite extra deg.

 

Just nu har jag iaf flyttat till b2b nätverket med rakeback och allt annat roligt, spelar 4 bord NL€10 just nu med en bankrulle på 110€ 8-) Jag vet att det inte är särskilt smart men jag kommer flytta ner till NL4 ifall jag åker ner till 60€. Men det är inget jag hoppas.

 

Syftet med denna dagbok är väl att försöka komma i kontakt med andra lowstakes grinders där ute och ja allmänt bara skriva av mig i tuffa och bra stunder. Skall försöka uppdatera efter varje dags spel.

 

Nu har ajg inte tid att skriva mer, för frugan vill jag ska städa. Hatar städsöndag men men, annars blir det ingen poker i lugn och ro sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter lite tänkande idag så har jag börjat fundera på om inte en filosofiskt tänkande när det gäller poker är det bästa? Dvs att man ska se allt som det är. Gör man rätt så gör man, resultaten kommer efter hand. Nu är detta väl självklart men för mig som är ny så är det lätt att bli irriterad över alla möjliga syner microstakes spelare gör och drar ut mot en. Antar man skall vara glad dom finns och veta att jag vinner i längden.

 

En sak som är otroligt vanlig på mina bord är att straightdraws och flushdraws aldrig lägger sig, inte ens mot 3/4 pot bet på turn. Sen instafoldar dom river när man betar igen, träffar dom blir det en minraise eller donkbet (donkbet oftast typ 1/2 av pot eller liknande). Skönt dom finns borde jag nog tänka. Lär väl bli höjd av motsvarande händer på högre limits + att dom inte spelar dom mot bra sized bets på turn heller...

 

Ska iaf se ett antal psycology filmer på Cardrunners nu för att få ett bättre perspektiv på poker, samt läsa Leatherass "Threat your poker as a business" bok. Där ska visst finnas en del hjälpsamma råd.

 

För övrigt så har pokern gått -25kr idag :-D Sjuka svings.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt :) Har varit inne och läst din dagbok också men aldrig riktigt haft något att säga.

 

Tyvärr blev det inget spel igår, jobbar man 12-21 och sen ska se MFF på kvällen så är det rätt tight med tid :( Bättre med ett 7-16 jobb där hela kvällen är ledig men men. Idag jobbar man bara till 18 sen ska det spelas för hela slanten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ge dem chansen att bluffa river om du sätter dem på missat drag.

 

Tack för tipset. För det är verkligen jättevanligt vad jag märkt på mina första tusen händer att folk synar verkligen med alla drag och en par händer till river och foldar om dom inte blir bättre.

 

Idag blev det lite lir. Spelade bara 824 händer på NL10€ och blev 8,42 plus men blev stackad 2 ggr med set mot set :( Så hade självklart kunnat ligga mkt bättre till. Synd att HEM inte tar med sådant i EVallin, men det hade ju varit omöjligt. För det tycker jag också är varians.

 

Finns det några här som fortfarande spelar gamla retro spel? Köpte idag Metal Gear Solid och Resident Evil 1 till mitt kära PS1 :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snacka om att man har problem med att spela bra ibland. Varför tänker man efter att ha blivit 3betad preflop för 3 gången i rad (fast på olika bord) att nu får det vara nog så sätter man sig i situationen där man inte kan göra annat än att förlora ett inköp.

 

Också.... varför träffar par i tior alltid ett set på b2b?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...