Gå till innehåll

Razzia på Krukan!


AxA123

Recommended Posts

  • Svars 94
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ett vanligt men tyvärr dåligt argument. Såna här stötar ät planerade, och det är inte direkt relaterat till akuta utryckningar. Polisen arbetar både på "jour" och med planerade arbetsuppgifter. Det ena går inte direkt ut över det andra. Visst, de skulle kunna skita i allt annat än att sitta och bara vänta på nästa misshandel, men då skulle de inte få så mycket gjort alls.

 

Jag ser det som ett gott tecken att polisen faktiskt gör sitt jobb och upprätthåller lagen. Däremot är det tråkigt att den lag de är satta att upprätthålla är helt idiotisk.

 

 

Visst är det bra att de upprätthåller lagen. Men såvitt jag vet så har polisen för mycket jobb att stå i. Och då gäller det att prioritera.

Jag vet inte men jag anar att det finns saker som är mer sammhällsskadliga än lite gubbar som spelar poker.

 

Sen vill jag även påpeka att som du sa detta var planerat osv.. Dels kostar ju tillslaget men sen tillkommer ju alla kostnader för planering av detta också samt uppföljningen. Känns bortkastat då jag tror man hade kunnat prioritera bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen vill jag även påpeka att som du sa detta var planerat osv.. Dels kostar ju tillslaget men sen tillkommer ju alla kostnader för planering av detta också samt uppföljningen. Känns bortkastat då jag tror man hade kunnat prioritera bättre.
http://www.carnegieinst.se/index.php?option=com_content&task=view&id=117&Itemid=35 comes to mind.

 

Det är väl helt enkelt bekvämare att hänga på kontor och göra tillslag då och då än att behöva knalla runt på stan och få ont i fötterna för att faktiskt förebygga brott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Diskussion hemma om Krukan:

Jag: Fördjävligt att de skulle göra en razzia. Får se vad det blir för åtal. Vad tycker du om hela grejen?

Flickvännen: Synd att det inte är olagligt att spela där. Hoppas det blir det en dag.

 

Diskussion avslutad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En skum sak jag hörde.

Krukan el snarare Unibet ville att det skulle bli tillslag för att Unibet vill ha en friande dom så att det blir lagligt.

Det som var lustigt under fredagskvällen var att ingen av dom vanliga "krukan" folken var där samt att Highstakes spelarna slutade 1 timme innan tillslaget och att dörraran var öppna.

Man skulle då kunna säga att dom ville att det skulle vara lite spel igång för att det skulle bli ett bra mål att vinna. Men detta är ju långsökt och som sagt bara skvaller förutom det med dörren och highstakesspelarna.

 

Då återstår bara frågan..

 

Fick Krukan/Unibet välja dag och klockslag för tillslaget, eller ringde polisen själv upp och aviserade sitt besök?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist att ett ställe som man hört så mycket gott om ska drabbas av en razzia, men med tanke på den idiotiska lagen i Sverige så är det snarare konstigt att det inte hänt något tidigare när det går att läsa om deras aktiviteter här och på ett flertal andra hemsidor och till och med prenumerera på SMS-utskick...

 

Fast precis som någon tidigare skrivit så funderar jag också kring om Unibet har drivit klubben så som de har gjort för att de vill få upp ärendet i rätten där det bör finnas goda chanser till en friande dom som blir prejudikat. Det vore underbart om det svenska monopolsamhället skjuter sig själva i foten genom det här tillslaget! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konspirationsteorier blixt. Ni är så sjuka i huvudet! Tror ni verkligen att krukan ville utsätta sig själva och sina medlemmar för det här? Ni mår verkligen inte bra.

 

/Kicki

 

Jag tycker det är märkligt att det inte hänt tidigare, och att det skulle hända förr eller senare var ju ofrånkomligt. Startar man en pokerklubb och annonserar om den så öppet som man gjorde och dessutom har skylt utanför dören, då vet man att polisen dyker upp förr eller senare. Provocerar ju Lotteriinspektionen lite extra. Ville kanske är ett starkt ord för de som drev krukan, men jag tror att Unibet visste att det skulle komma hithän så småningom. Synd att Krukan är stängd, nu är det bara att hoppas att det leder till något gott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl tveksamt om åklagare beslutar om razzior.

Det är inte USA det här.

 

Så vitt jag vet så kontaktar polisen åklagare när de vill göra en husrannsakan för att söka efter personer eller bevis på brottslig verksamhet. Åklagaren i sin tur beslutar om det föreligger tillräckliga skäl för att polisen ska få göra detta. Så om jag förstått det rätt så torde det faktiskt vara just åklagaren som beslutar i det här fallet. Tror dock att om det skulle föreligga särskillda skäl, så som tex fara för människoliv eller risk för undanröjande av bevis vid dröjsmål så har vakthavande befäl på polisstationen rätt att besluta om detta. Dock torde detta knappast vara aktuellt i detta fallet.

Cyntax eller annan proffsjurist får gärna rätta mig om jag har fel.

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som det jag skrev tidigare att det skulle vara planerat va som jag sa... har luskat runt lite vad folk som var där inklusive mig själv och dom fleste tycker det är konstigt att dörrarna var öppna samt att ingen av krukans ordenarie ägare var där samt att highstakesspelarna sluta 1timme innan....

 

Jaja men det spelar inte en turre spelare som mig någon roll.. men skumt ändå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så vitt jag vet så kontaktar polisen åklagare när de vill göra en husrannsakan för att söka efter personer eller bevis på brottslig verksamhet. Åklagaren i sin tur beslutar om det föreligger tillräckliga skäl för att polisen ska få göra detta. Så om jag förstått det rätt så torde det faktiskt vara just åklagaren som beslutar i det här fallet. Tror dock att om det skulle föreligga särskillda skäl, så som tex fara för människoliv eller risk för undanröjande av bevis vid dröjsmål så har vakthavande befäl på polisstationen rätt att besluta om detta. Dock torde detta knappast vara aktuellt i detta fallet.

Cyntax eller annan proffsjurist får gärna rätta mig om jag har fel.

 

 

Förre

 

Det stämmer nog. Men var åklagaren verkligen med? Hör väl ändå inte till vanligheterna. Lina Olofsson hävdar detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stämmer nog. Men var åklagaren verkligen med? Hör väl ändå inte till vanligheterna. Lina Olofsson hävdar detta.

 

Åklagaren ska ju jobba tätt inpå polisen så jag tror inte alls det är så ovanligt att de är med ute på fältet vid just liknande tillslag. Säkert bra att bilda sig en egen uppfattning på plats inför brottsrubriceringar och kommande rättegångar. Man kan ju dessutom antaga att i fall som dessa med potentiellt prejudikatvärde så lägger man ner lite extra engegemang och för det att se bra ut. Man är dessutom säkert ganska medvetna om att det kommer skrivas om det i media. Alla dessa faktorer gör väl att de vill göra ett lite extra bra jobb.

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En skum sak jag hörde.

Krukan el snarare Unibet ville att det skulle bli tillslag för att Unibet vill ha en friande dom så att det blir lagligt.

Det som var lustigt under fredagskvällen var att ingen av dom vanliga "krukan" folken var där samt att Highstakes spelarna slutade 1 timme innan tillslaget och att dörraran var öppna.

Man skulle då kunna säga att dom ville att det skulle vara lite spel igång för att det skulle bli ett bra mål att vinna. Men detta är ju långsökt och som sagt bara skvaller förutom det med dörren och highstakesspelarna.

 

om det är sant och om det nu blir så att det blir lagligt att ha pokerklubbar och poker klassas som kunskapspel skulle jag bli förvånad om man INTE behöver skatta på sina vinster, vilket ingen vill eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...