Gå till innehåll

PLO från botten, siktar mot toppen!


Harry_Pottodds

Recommended Posts

Tjenare ;)

 

1:an är inte vacker.... spela inte sånt skit pre förutom från typ CO/knapp first in. Check flopp iaf bra. Turn tycker jag är ok om du har en del FE och det har man ofta när de mesbettar på det sättet... försiktig dock, en del slowspelar set på låga stakes med denna typ av bet. Weak means strong typ...

 

2:an är väl ok och ganska std om man nu ska köra så aggo pre även om jag själv är mycket för att hålla nere pottsize preflopp på låga stejks eftersom folk tenderar att stacka allt möjligt skit oavsett aktion preflopp. Varför spela lotto mer än nödvändigt liksom...

 

3:an: ännu en gång tycker jag det är enkelt vik pre från small blind. Handen träffar sällan bra och det är svårt att få bra pröjs oop när man väl träffar. Tips till dig är att kolla dina positional stats i OM, gissar du läcker en del från sb och bb. På floppen är det svårare, själv har jag i princip slutat vika mellanset i annat än limpade potter (och sällan då heller). Folk verkar ju gilla att stacka lägsta set, topp 2 och lite övriga kombos etc. Svårt inte bjuda på 200bb där. (men vik pre oop plz)

 

 

 

 

 

....men upprepar, vill du komma närmare den där toppen du siktar mot får du styra upp vettigt prefloppspel. Som du spelar nu kanske funkar nog bra på micro eftersom du är aggro och har koll postflopp ....men går du bara upp några nivåer kommer du sannolikt bli uppäten av regs och rake inom kort. Känns som du verkar veta vad som är rätt vem ändå vägrar spela bra och mest vill gambla och leka Gus Hanssen. Stämmer....?

GLGL iaf :)

 

Guuud, du är så sämst...... Gus's efternamn har bara ett s..

 

Skämt åt sidan, är du kanske sugen på att coacha harry? Winwin right?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 205
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tack för dina råd Mr.Tight! du är fan kung du :-)

 

Stämmer som du säger att jag spelar överagg å fancy i onödan. Då jag har en kompis som tittar flippar jag aldrig ur på det viset men då jag spelar ensam ska jag hetsa fram vinster och tro man är chefen över borden, blir så less på mig själv!

 

Ska ta nästa pass med ett bord mindre och verkligen tänka igenom mina beslut så jag inte skyndar fram fler idiotspel som man får ångra ögonblicket efter.

 

På tal om idiotspel så har grannarna mitt emot tydligen kommit fram till den lysande ide'n att söndagsnatt kl 01:45 är det ultimata läget för att dunka upp stereon på max och pumpa ut spansk gitarrmusik genom fönstret!!!! Vissa ska upp 06:30 å jobba! tilt :evil: Brukar gå upp till dem ovanför och be de sänka då de lever om men orkar inte gå ner, ut och runt gårdsplanen för detta, hoppas de lägger ner snart...

 

Men inget ont som inte för något gott med sig. Satte mig lite vid borden nu, endast ett 0,5/1 och ett 1/2. Har spelat väldigt lugnt och sansat och är +739 kr efter knappt 45 min spel, ska se tv tills jag somnar nu, gonatt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

är du kanske sugen på att coacha harry? Winwin right?

 

Är väl typ det jag gör när jag skriver här, utan avgift.

 

Gillar det dock, bra att få tänka till och komma in en prefloppsvildes hjärna :D, möter dem ju dagligen =)

......speciellt efter en sjuk vecka med 23,6k händer är det bra att tänka på annat än eget spel.

 

 

Ifs Harry, om du vill kan du skicka mig senaste 5k händerna eller nått så kan jag kolla snabbt om jag hittar några jätteläckor att jobba med. PM:a email/MSN isf.

 

Glgl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shit vilken volym du trycker in Mr.Tight, imponerande, blir man inte sinnessjuk? :lol:

 

Jag har ju inte en skaffat omaha manager så det går inte att skicka händer...

Men tack ändå, att du ens föreslår det ska du ha credd för... Hade lätt betalat för mig ifall jag hade några händer att skicka.

 

Vet ju att en av mina många läckor är blindsen, funderar starkt på att sluta spela small blind om man inte får in typ 30% av stacken pre med AAxx, KKQJds eller liknande. Så himla svårt att få betalt även då man träffar bra i alla fall då man snackar först.... är det någon som går + från blindsen i omaha eller handlar det om att minska förlusterna bara?

 

Måste sluta vara lat nu och börja lära mig mer om detta spel som man trots allt lirat en del av nu, inte bara sätta sig å köra i hopp om att det löser sig :-)

 

 

Spelade 1h nu på lunchen..... sa någon arbetsmoral? :lol:

Gick ganska bra, totalt + 642 kr

 

 

Fetaste potten från passet nedan, mot en som jag terroriserat ganska rejält med min pos. Tror han tillslut fick nog, oturligt för honom så var det vid fel tillfälle:

 

Svenska Spel, $1.00/2.00 Pot limit Omaha Cash Games, 4 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

Flameboy_m (SB): $1,040.60

HERO (BB): $678.60

luciano2 (CO): $384.67

Zbigge (Button): $327.24

 

Dealt to HERO 9:spade: Q:club: Q:diamond: T:spade:

 

Pre-flop:

(2 folds), Flameboy_m raises to $6, HERO raises to $18, Flameboy_m calls $18

 

Flop: ($37) 2:club: 3:spade: Q:spade: (2 Players)

Flameboy_m checks, HERO bets $36, Flameboy_m calls $36

 

Turn: ($109) K:heart: (2 Players)

Flameboy_m checks, HERO bets $108, Flameboy_m calls $108

 

River: ($325) 8:club: (2 Players)

Flameboy_m checks, HERO bets $324, Flameboy_m calls $324

 

Results:

HERO wins $957

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 potter med lite finlir:

 

1. http://www.pokerhand.org/?5623978 - wrappar fint, får se billig river och checkraisar AI

 

2. http://www.pokerhand.org/?5623982 - floppar nutz och får lite värde med floppcheck

 

3. http://www.pokerhand.org/?5623986 - får in checkraisen på turn, sen ett osynat värdebet på river. Hade fått lägga mig för rasie, men orka inte checka och kanske bli tvungen att syna ett pottbet-bluff. Bra riverspel?

 

Stolt över spelet detta pass, klart bästa på länge. Var inte all in med gambling någon gång nästan, bara värdebettade och bluffade motsåndet sönder och samman, skönt! :mrgreen:

 

1,5h - +1250 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shit vilken volym du trycker in Mr.Tight, imponerande, blir man inte sinnessjuk? :lol:

 

Var en engångsgrej för att prova rakerace 1 vecka, aldrig gjort det innan och det lär nog inte bli fler gånger. Bra lönsamhet men man drömmer ju fan om poker varje natt.... Vanligt lir framöver.

 

_________________________________

 

Angående hand #3:

 

River är svår och beror nog på vem FI är och hur han agerar vid bet eller check. Mot killar som notoriskt bluffar så fort man checkar är c/c kanske bäst, annars föredrar jag nog b/f eller t.o.m b/c under vissa speciella omständigheter. Även kanske t.o.m c/f mot vissa killar beroende på betsize och timing-tells med riverbet.....

 

.......Som du ser har jag egentligen ingen aning alltså... :)

 

B/F runt 1/3-1/2 pott får det dock bli om man bara får ha ett svar. Varför? Främst för att folk är nyfikna och löjligt ofta gillar att syna med allt möjligt skit och dessutom sällan bluffar bort en på river när de får en bet emot sig. Värdebet, värdetbet, värdebet! (även om ditt set är ganska face-up här om man inte är helt IQ-befriad ;))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fan så tilt jag är nu. semi-skottade på 2/4 och blev tagen hårt :evil:

 

avslutade med denna:

 

Svenska Spel, $2.00/4.00 Pot limit Omaha Cash Games, 4 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

Matte10 (Button): $795.84

deuce (SB): $212.56

HERO (BB): $696.71

slangen16 (CO): $397.17

 

Dealt to HERO A:club: J:heart: 5:club: A:diamond:

 

Pre-flop:

slangen16 raises to $11.50, Matte10 calls $11.50, deuce calls $11.50, HERO raises to $57.50, slangen16 calls $57.50, Matte10 calls $57.50, (1 folds)

 

Flop: ($186) Q:spade: 3:heart: 2:club: (3 Players)

HERO bets $184, (1 folds), Matte10 calls $184

 

Turn: ($554) K:heart: (2 Players)

HERO all-in $455.21, Matte10 calls $455.21

 

River: ($1,464.42) 5:spade: (2 Players)

 

Results:

Matte10 Showed 4:spade: 3:diamond: 5:diamond: 6:spade:

Matte10 wins $1,447.42

 

 

Fick in det bra på turn med spelade den som en sopa i övrigt, känns som han har mig ägd de flesta gånger där... lika bra att den inte fick stå så jag lär mig att man inte ska spela högre än rullen tillåter.. nu blir det 1/2 kr med 100bb inköp tills 20K på kontot.

 

 

2h - -1 730 kr

 

bankrulle: 15 393 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har en åsikt om hur man bör spela sånna här händer?

 

Svenska Spel, $1.00/2.00 Pot limit Omaha Cash Games, 4 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

Jori (Button): $310.72

HERO (SB): $198

Barbagul (BB): $332.23

TheoryMan (CO): $203.37

 

Dealt to HERO 8:diamond: 4:club: 4:diamond: 8:heart:

 

Pre-flop:

TheoryMan raises to $7, (1 folds), HERO calls $7, Barbagul calls $7

 

Flop: ($24) 8:spade: 5:heart: 7:spade: (3 Players)

HERO ???

 

Bet-call, Bet-raise, Check-call eller Check-raise?

 

 

 

Personligen donkbetar jag pot och synar endast om jag skulle bli raisad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog helst check/synat för att se vad de i potten gör på turn, om de betar pott igen och det inte har parat kommer jag för det mesta att lägga mig. Detta gäller dock inte om det är VÄLDIGT fiskiga spelare då jag ist går på c/r.

Visst, det är ett set du har, men det är PLO och en hemsk bräda för att seta på, om det inte parar på turn då :P.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog helst check/synat för att se vad de i potten gör på turn, om de betar pott igen och det inte har parat kommer jag för det mesta att lägga mig. Detta gäller dock inte om det är VÄLDIGT fiskiga spelare då jag ist går på c/r.

Visst, det är ett set du har, men det är PLO och en hemsk bräda för att seta på, om det inte parar på turn då :P.

 

Jag gillar inte check/syn så mycket då det kan komma så många kort på turn som dödar vår hand om det går check-check på flopp. Låt oss säga att ingen har floppat stege redan (vilket är rätt troligt att de inte gjort) då kommer alla 3or, 4or, 6or, 9or, 10or, knektar och Spader att göra det svårt/dumt för oss att ta betalt eller syna ett bet. Genom att beta får vi bort de flesta färgdrag som inte är A- eller kanske K-högt, samt så kommer troligen ett set i 7or eller 5or att syna upp oss, och förhoppningsvis underkåka :-)

 

Sen har man ju allt för många gånger checkat topset på flopp bara för att sedan bli översettad på turn, inge kul de....

 

Det är iaf så jag tänker då jag betar rätt in i 2 andra spelare på denna bräda :-D

 

 

Spelar du omaha själv Nadde82 och isf på vilken sida och vilken nivå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har en åsikt om hur man bör spela sånna här händer?

 

Svenska Spel, $1.00/2.00 Pot limit Omaha Cash Games, 4 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

Jori (Button): $310.72

HERO (SB): $198

Barbagul (BB): $332.23

TheoryMan (CO): $203.37

 

Dealt to HERO 8:diamond: 4:club: 4:diamond: 8:heart:

 

Pre-flop:

TheoryMan raises to $7, (1 folds), HERO calls $7, Barbagul calls $7

 

Flop: ($24) 8:spade: 5:heart: 7:spade: (3 Players)

HERO ???

 

Bet-call, Bet-raise, Check-call eller Check-raise?

 

 

 

Personligen donkbetar jag pot och synar endast om jag skulle bli raisad.

 

Jag hade checkat för att se vad de andra gör. Beroende på vilken spelare som betar hade jag endast synat om bb betat medan checkraisat preflophöjaren. Troligare att han sitter på eventuellt överpar och färgdrag eller sämre.

 

Om jag tagit din linje och pottat och fått omslag hade jag inte synat utan ställt, synar du en ompottning är du inne för typ halva stacken och kan lika gärna skicka in resten med på flop. Om du synar ompottning på flop checkar du då blank turn? Du kan då ge fi chans att checka bakom med drag eller lägre set vilket känns onödigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade checkat för att se vad de andra gör. Beroende på vilken spelare som betar hade jag endast synat om bb betat medan checkraisat preflophöjaren. Troligare att han sitter på eventuellt överpar och färgdrag eller sämre.

 

Om jag tagit din linje och pottat och fått omslag hade jag inte synat utan ställt, synar du en ompottning är du inne för typ halva stacken och kan lika gärna skicka in resten med på flop. Om du synar ompottning på flop checkar du då blank turn? Du kan då ge fi chans att checka bakom med drag eller lägre set vilket känns onödigt.

 

Ja sant, de kan mycket väl ha hålstege+fd, 2par+df, överpar+fd eller helt enkelt lägre set och tycker det är nöten. Så iofs, OM man betar ut så är det nog inte tokigt gå hela vägen redan på flopp Nu var det 3-vägs pot också, hade nog tagit mer passiv linje med 4 eller 5 spelare med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar inte check/syn så mycket då det kan komma så många kort på turn som dödar vår hand om det går check-check på flopp. Låt oss säga att ingen har floppat stege redan (vilket är rätt troligt att de inte gjort) då kommer alla 3or, 4or, 6or, 9or, 10or, knektar och Spader att göra det svårt/dumt för oss att ta betalt eller syna ett bet. Genom att beta får vi bort de flesta färgdrag som inte är A- eller kanske K-högt, samt så kommer troligen ett set i 7or eller 5or att syna upp oss, och förhoppningsvis underkåka :-)

 

Sen har man ju allt för många gånger checkat topset på flopp bara för att sedan bli översettad på turn, inge kul de....

 

Det är iaf så jag tänker då jag betar rätt in i 2 andra spelare på denna bräda :-D

 

 

Spelar du omaha själv Nadde82 och isf på vilken sida och vilken nivå?

 

Hm, mjo, det är förvisso SH, men varför skulle det vara så otroligt att nån hittat stege på den brädan? Jag kanske ser spöken i garderoben, men vad ska du få syn av när du betar, rimmligtvis så slår en bluff om, likaså nötstegen. Du får syn eller omslag av suckerstege samt underset. Men, kanske är jag som spelar för försiktigt ;D

som svar på din fråga; Ja, jag lirar PLO och PLO hi/lo 2-4 på FTP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Whinepost:

 

http://www.pokerhand.org/?5625542 - sug

 

http://www.pokerhand.org/?5625544 - mig

 

 

 

 

1h - -1 124 kr

 

Första känns det ju som att du överspelar lite? AA i all ära... men vad ska du få action av på den brädan? Känns ju som 2par eller set, finns ju inga drag direkt.

 

2a handen kommer pengarna åka in, inte så mkt att göra, bara trist att han drog ut :(. Bättre lycka idag! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första känns det ju som att du överspelar lite? AA i all ära... men vad ska du få action av på den brädan? Känns ju som 2par eller set, finns ju inga drag direkt.

 

2a handen kommer pengarna åka in, inte så mkt att göra, bara trist att han drog ut :(. Bättre lycka idag! :)

 

Jo inte så standard men han var helt galen, stoppar gladeligen in med AA mot honom där, inte en chans att jag viker essen med 100 kr inne pre på 1/2 blinds.. men men, jag har ju haft fel förr om man säger så :lol:

 

kul att du skriver här Nadde btw

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo inte så standard men han var helt galen, stoppar gladeligen in med AA mot honom där, inte en chans att jag viker essen med 100 kr inne pre på 1/2 blinds.. men men, jag har ju haft fel förr om man säger så :lol:

 

kul att du skriver här Nadde btw

 

Faktiskt ett av YTTERST få tillfällen jag skulle kunna få för mig att vika AAxx i 4b mot en raise mot cb (i otiltat tillstånd enbart)..... 100% dragfritt och djupt. Det enda du har equity att stoppa in mot är en bluff.... Och han ska nog behöva bluffa en ganska hög procent för att ditt spel ska vara lönsamt (ja, jag är för lat för att räkna ut exakt procent bluffprocent för EV+ stoppning).

 

 

(disclaimer: i verkligheten viker jag självklart inte utan gråtpushar EV- och svär över vilket flyt fiskjäveln har om han nu har en jävla 4:a (i princip alltid) eller två damer (resten av gångerna))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faktiskt ett av YTTERST få tillfällen jag skulle kunna få för mig att vika AAxx i 4b mot en raise mot cb (i otiltat tillstånd enbart)..... 100% dragfritt och djupt. Det enda du har equity att stoppa in mot är en bluff.... Och han ska nog behöva bluffa en ganska hög procent för att ditt spel ska vara lönsamt (ja, jag är för lat för att räkna ut exakt procent bluffprocent för EV+ stoppning).

 

 

(disclaimer: i verkligheten viker jag självklart inte utan gråtpushar EV- och svär över vilket flyt fiskjäveln har om han nu har en jävla 4:a (i princip alltid) eller två damer (resten av gångerna))

 

Ja iofs men min högst tvivelaktiga read på killen var att han skulle göra likadant med KKxx och AQxx. Men man vill ju ofta rättfärdiga sina piss-spel i efterhand med påhittade sanningar så jag vet faktiskt inte :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Backade 850 kr ytterligare på SvS, blev ap-less och kände att jag behövde miljöombyte.

Så ska börja köra lite på Prima nu med 60% RB, så får se hur det går.

 

Körde första passet nyss och det blev +€115 över ca 2h på 0,1/0,2 Euro PLO 6-max, 6 stk bord.

 

2 största potterna:

 

http://www.pokerhand.org/?5627934 - jävligt dumt spel i BB (känns igen va?) men träffar ju bra å han överspelar ju också sin hand som tur är...

 

http://www.pokerhand.org/?5627936 - easy money. skönt också att man nu kommer få se alla FI's showdownhänder i handhistoriken, till skillnad från SvS...

 

 

Känns lite skönt med rakeback då man får en slags semi-fejkad lön för mödan. Sen var det 100 ggr mer action än på Svenska spel, MYCKET mer 3bet, semibluffar, bluffar på missade drag och lighta nersyningar då drag missade - mer spel helt enkelt :-D

 

Jag ska börja posta veckoresultat varje Tisdag (konstig dag men det är ju en vecka från idag) iställer för att skriva efter varje pass. Sen ska jag sätta upp ett mål och det är att vara redo både rullemässigt och kunnskapsmässigt för att börja lira Plo€50 senast till December, bör jag ju kunna klara om jag skärper mig.

 

 

tror det kommer bli bra detta, jag känner mig positiv :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej frågestund

 

1.

Microgaming, $0.10/0.20 Omaha PL Cash Games, 6 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

BB: $18.49

UTG: $21.40

UTG+1: $9.70

CO: $20

Button: $24.87

SB: $27.39

 

Dealt to UTG A:heart: Q:diamond: J:heart: 8:heart:

 

Pre-flop:

UTG raises to $.90, UTG+1 calls $.90, (1 folds), Button calls $.90, (1 folds), BB calls $.90

 

Flop: ($3.90) 5:heart: 9:club: J:club: (4 Players)

BB checks, UTG ???

 

 

2.

Microgaming, $0.10/0.20 Omaha PL Cash Games, 6 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

UTG: $0

CO: $67.92

Button: $40.74

SB: $13.44

BB: $35.83

UTG+1: $23.09

 

Dealt to BB K:club: T:club: 9:heart: 5:heart:

 

Pre-flop:

UTG+1 calls $.20, CO calls $.20, (1 folds), SB calls $.20, BB checks

 

Flop: ($.90) 3:club: Q:spade: J:spade: (5 Players)

SB checks, BB ???

 

 

3.

Microgaming, $0.10/0.20 Omaha PL Cash Games, 6 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

BB: $20

UTG: $24.51

UTG+1: $21.76

CO: $12.86

Button: $20.36

SB: $28.89

 

Dealt to UTG 9:diamond: A:diamond: Q:spade: Q:club:

 

Pre-flop:

UTG raises to $.70, (1 folds), CO calls $.70, Button calls $.70, SB calls $.70, (1 folds)

 

Flop: ($3.10) K:diamond: 2:diamond: 6:spade: (4 Players)

SB checks, UTG checks, CO checks, Button bets $1.80, SB calls $1.80, UTG calls $1.80, CO calls $1.80

 

Turn: ($9.60) 4:diamond: (4 Players)

SB checks, UTG ???

 

 

Hur skulle ni spelat i dom här lägena?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1.

Väldigt dragvänligbräda, jag hade c/f på den just eftersom du enbart har TP utan något mer egentligt drag (visst visst, hålpipa, men den är inte ens till nöten). Försöker du cbeta från den possen kommer du troligtvis få syn och kommer inte ha en aning om vart du står på turn, alt. omslag vilket du inte kan syna.

 

Hand 2.

Här kan du antingen försöka bomba redan nu med din wrap, dock så är det två spader på floppen vilket gör att du har färre outs, vilket i sin tur gör det svårare att syna ett omslag. Andra vägen är att check/calla och se vad turn har att ge. Känns lite onödigt att spela havbra drag på denna nivån när de ändå kommer betala av när du satt det :). Jag hade valt den senare linjen, om det inte är ett väldigt vekt bord som foldar nästan allt utom nöt :).

 

Hand 3.

Här handlar det ju om hur mkt värde du tror att du kan få ut genom att slå själv eller låta någon annan slå. Betar du ut själv så kan någon slå om och du får en stor pot, alt. så läger sig alla eftersom de inte har nått. Eller så synar de med set eller lägre flush, lite beroende på spelar typer.

Checkar du så kan det ju antingen bli roundcheck eller att nån betar ut. Om någon betar ut så är frågan om du ska c/r eller inte. Om du går på c/r så kommer man med säkerhet veta att du har en stor hand, tex Nöt eller nästnöt flush (om du inte gör det spelet på bluff eller med set ibland). Här kanske du får syn eller inställ ibland av set som kommer dra ut 20% av gångerna eller så kanske du får syn eller inställ av lägre flush som drar dött. Troligtvis kommer du dock oftast få fold (om de inte är sjukt fiskiga :D, vilket ju inte alls är en omöjlighet).

Jag hade själv i detta läge valt att beta ut runt pott, detta för att dels skydda min hand och dels för att förvirra mina motståndare lite (Folk har av nån anledning svårare att tro att man har nötflush om man betar när man sätter den ist för att c/r).

En fördel med att gå på c/r, även om det blir roundcheck är ju att om det inte parar på rivern o du då betar ut halvpott så kommer folk ha svårt att tro dig och kanske syna av med set eller stegen (som kom på turn).

Det beror väl helt enkelt på vad du är på för humör och om du tror att någon på bordet är kapabel att beta handen åt dig, alt. slå om med en svagare hand.

 

Hoppas det gav nått :)

Lycka till vid borden! (Och med din målsättning)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas det gav nått :)

Lycka till vid borden! (Och med din målsättning)

 

Ja absolut, bra skrivet :-) och tack så mycket

 

 

1 . Bet/Fold

 

2. Bet/Call

 

3. Bet/Call

 

Kul att ni kommer med lite olika åsikter om hur man ska/kan spela.

 

 

Jag spelade såhär i de olika händerna:

 

1an: Betade nästan pot och tog hem den på flopp.

Har trots allt TPTK med hålstege och backdoor fd, hade lagt mig vid omslag på flopp och fortsatt bombat vid syn och blank turn... (och om jag förbättrar ofc)

 

2an: Betade ut - fick en syn, satte stegen på turn -fick syn, blank river - FI foldar.

Tveksam om det är bra att beta ut här, vi har trots allt en wrap men det är inte nötwrappen och vi har inget fd i tillägg, men slowboy brukar ju inte ha fel ;-)

 

3an: Checkade turn - vilket de andra också gjorde. Sen blir det checkat till mig på river, jag betar 80% pot och får syn av SB som hade lägra flush.

Jag gillar mitt spel här även om jag ger gratiskort till de som drar mot kåken. Jag tror inte SB hade synat ett turnbet då de vet att de nog måste syna rivern med isf, men som spelad kännde han nog att jag kan ha betat en sämre färg eller kanske bluffade (vi hade haft lite galna händer tidigare).

Möjligen hade jag just i denna hand tur att mitt spel blev vinstgivande, i långa loppet så kanske det mest lönsamma är att beta ut i dessa lägen....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...