Gå till innehåll

En comeback till sist och slutligen! Ett försök på NL 100


Juniori

Recommended Posts

Plockar du bara ut studiebidraget alltså och tar inga lån? Det har du en grym fördel av i såna fall. Jag som ändå haft lån med bättre villkor än vad det är idag (systemet har försämrats vad gäller återbetalningsreglerna i flera steg) har ändå kämpat i nästan 20 år och låg länge på typ runt 5000 per kvartal som skulle betalas in. Guld värt att slippa det och jag skulle ge samma råd till alla här på PF som pluggar och pokrar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 87
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Det har varit riktigt tyst av mej för ett par veckor och det är för att 2011 började som ett r*vkn*ll för mej.

December gick riktigt bra och hoppades på att det skulle fortsätta i Januari men ack vad jag hade fel.

 

Här är 2 bilder som pratar för sej själva, men nu har jag kommit på föttrena så då vågar man skriva igen :lol:

Januari231.png

 

Januari231nl100uppt.png

 

Har ocksån försökt att börja spela lite aggresivare, göra lite flera barrols och en sak som jag helt och hållet har "glömt bort" och det är att float in position.

 

Märkte att det är problem att spela tillräckligt aggresivt ifall jag spelar flera bord än 4st, så måste helt enkelt försöka hålla mej att inte spela 5-6 som jag imellan gör.

 

Har ocksån skaffat en skol laptop, en 12.1" Asus eee PC som det inte går att spela flera än 4 bord på en gång vilket är bra :-)

 

Har den här månaden spelat med följande stats VPIP/PFR/3Bet/Agg 25.3/20.9/5.7/2.9 och förra månaden provade jag att spela riktigt tight och limppa mera och då hade jag statsen 22/12/3.4/2.15.

 

Men fortfarande har jag min Non Showdown pekande neråt en hel del, fast dom senaste 5k händerna så är den vid -320€ vilket är hälften av vad det brukar vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortfarande har det gått mot det bättre hållet sen mitt senaste blogginlägg.

 

Att köpa en laptop till skolan tror jag är en av dom bättre investeringarna jag har gjort på senaste tiden, tror inte att jag har förlorat en dag ennu i skolan när jag har lirat och på måndagen var det inga undantag.

 

Vi hade hela dagen lektion om ett kort som heter arbetssäkerhetskortet som alla byggaren skall ha, men jag tog mitt för 1 år sen så behövde inte förnya det så jag fick sitta på datan hela dagen och chilla :-D

 

Passade på att lira och lyckades vinna 170€ på ändast 1½h :-)

 

Igår blev det mycket och spela, hela 6h vilket hör till en av dom längre dagarna. Men lyckades tyvär inte vinna nånting så blev +-0 efter 1900 händer.

 

Är denna månad på vinst 680€ med RB inräknad men skall försöka få det till 1000€ så är jag nöjd.

 

Lyckades ocksån bli riktigt snyggt utdragen igår http://www.pokerihanska.com/?h=467712675

 

GL

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Skulle för 2 veckor sen ladda ner en crack till office 2007 men istället var det ett virus eller ett program som gör så att datan startar om sej varje gång man loggar in, försökte att återställa den men det hjälpte inte heller, så kommer att hamna formatera om den och sen skicka tillbaka den när grafikkorte har haft problem.

 

Tack vare det försvann några dagar från Januari månaden så är inte 100% säker hur mycket jag blev på vinst men skulle tippa att jag blev +-0 men fick 525€ av RB och bonusen.

 

NL 50

Januari2011.png

 

PLO 20 & NL100-200

Januari2011nl100ochplo.png

 

2011

Januari: +525€! På 60h

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft 2 riktigt lyckade dagar så tycker det är passligt att updatera då :) hoppas inte "dagboks" riggen slår till

efter att jag har postat bara :shock:

 

Har resten av månaden haft statsen VPIP/PFR 27.5/22 men har nu försökt få PFR närmare 30 när jag spelar en hel del 4-max så måste jag vara lite aggresivare. Dom senaste 2 dagarna har jag haft 37/29.5 och bra har det gått, har helt enkelt försökt att börja öppna flera händer från CO och då har jag automatiskt börjat spela lite lösare från knappen och SB ocksån.

 

Får se ifall the good run håller i sej när jag har börjat spela aggresivare, skulle int vara helt fel med en ordentlig + månad :-D

 

15-17211.png

 

HelaFebruari17211.png

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja int tog det länge före det börja smälla.

 

En av dom större potterna jag har förlorat på länge, och vilken härlig utdragning.

Vanligtvis brukar jag skrika och bli förbannad men den här sved så mycket att jag inte sa ett pip, man vill ju bara gråta...

http://www.pokerihanska.com/?h=691163142

 

http://www.pokerihanska.com/?h=187909657

 

http://www.pokerihanska.com/?h=187909657

 

-175€ för tillfället, All in EV +50.

Fast när man själv kollar på graphen så borde man varit mellan 130-180€ på vinst :S

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Så var det dags för Februari månadens resultat.

 

Volym messit är jag riktigt nöjd, hade hoppats på 20k men blev inte riktigt så många händer.

 

Men fick en helt ok RB på 570€, men tyvär så plussade jag inte så farligt mycket på själva spelandet, hade en av dom värsta dagarna hittils som förstörde mitt resultat ganska så mycket.

 

Förlorade 240€ vilket jag nog har gjort förut men runnade så förba**at dåligt, all in EV visade +30€ vilket jag själv tycker var lågt, kollade själv ifall jag skulle ha vunnit än 3 av potterna som jag förlorade skulle jag varit på vinst närmare 240€.

 

Två av dom grymaste händerna som kom under samma session.

http://www.pokerihanska.com/?h=691163142

http://www.pokerihanska.com/?h=343712261

 

Men månaden slutade iallafall på +750€

 

Februarisallahnder18k.png

 

FebruarimeallahnderochEV.png

 

2011

Januari: +525€! På 60h

Februari: +750€! På 59h

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har efter mycket om och men kommit på vad problemet har varit med min negativa No showdown.

 

Fast jag läst tråden "The last red line post ever" på 2+2 100 gånger så var det först för några dagar

sen som jag kom på vad problemet är. Har hela tiden trott att det är bara tackvare

blindsen som jag haft en negativ no showdown men i själva verkligheten har jag spelat grymt bra från SB och BB.

 

Han har skrivit att normalt sätt har man från

SB -20bb/100

BB -40bb/100

och det är från 6-handed, och jag spelar för det mesta 4-handed så man har blindsen ännu oftare.

 

När jag sen kollade mina stats så hade jag från

SB -12.1bb/100 (EV 10.3bb)

BB -13.9bb/100 (EV 11.8bb)

efter 36k händer vilket är helt förbannat bra från blindsen.

 

AllhandsfromSBBBCOandBTNPosition-1.png

 

AllhandsfromSBandBB2.png

 

Så vad är problemet? Det är helt enkelt mitt spel från CO och BTN. Jag borde ha en stor positiv No showdown men i själva värket har jag en negativ istället.

 

AllhandsfromCOandBTN.png

 

Killen som gjorde The last red line post ever hade från CO och BTN sin No showdown vid +5400 och sin Showdown winnings vid +7900 så med andra ord förbannat nära varandra, så min borde istället vara närmare +3000, ungefär 70% av Showdown winnings.

Men sen igen är hans taget från Full ring NL100 och NL200, ifall det blev för svårt förklarat så lönar det sej att söka upp tråden och se på bilderna därifrån.

 

Så nu är målet i framtiden att börja få en positiv No showdown från CO och BTN.

Så det blir att börja spela aggresivare och göra flera 2 samt 3 barrols.

Skall få min agg% över 3.0 på både CO och BTN så skall det nog börja gå uppåt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags för en liten update så här halvägs genom månaden.

 

Var länge sen jag prövade att lägga upp några mål så tänkte att jag skulle pröva den här månaden och se hur det skulle gå.

 

Mål 1. Spela 20k händer. Vilket är ungefär 60h och ger än 550€ RB

Mål 2. Bli på vinst +550€ (Minimi)

Mål 3. Vinst +1200€ (Bra)

Mål 4. Vinst +2000€ (Super)

Mål 5. Vinst +2500€ (God Like)

Mål 6. Vinst +3000€ (Impossible)

 

Sen har jag ocksån satt som mål att vara aggresivare från CO och BTN så att jag skall få en bättre NO showdown.

 

Mål 1,2,3 har jag redan klarat av, fast jag har inte spelat 20k händer men det kommer jag lätt att klara av och så har jag redan fått 560€ i RB när jag har spelat så mycket så har jag fått 10-15% mera rakeback.

 

Vrickade vristen förra söndagen ocksån när vi hade tränings match, så har hamnat att gå med kryckor nu en vecka och kommer inte att kunna börja träna på ett par veckor så passar på att spela en hel del :-D

 

Cya!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Dags för Mars månadens resultat, det blev faktiskt mycket spelat den här månaden, men det berodde på att jag vrickade foten så kunde inte gå och träna på ett par veckor så det blev att spela lite mera än vanligt.

 

Lade ocksån upp 6st mål för Mars månaden och lyckades faktiskt klara de 4 första, vilket jag är riktigt nöjd med. Spelade ocksån 29k händer vilket är ett av det mesta jag har spelat på länge.

 

Alla 29k händer.

Allahndermarsmnaden29k.png

 

NL 50

MarsmnadensNL5025k.png

 

NL 100

MarsmnadensNL1004k.png

 

Har ocksån börjat lira NL 100 den här veckan när jag kom över 20 inköp, och riktigt bra har det börjat är uppe 6 inköp på endast 3.3k händer.

 

Är påväg till Spanien den här månaden den 27 så skall försöka grinda så mycket ja hinner för sen blir det troligtvis 2 veckors paus. Skall sikta på än 20-25k händer den här månaden och en vinst på minst lika mycket som den här månaden :-)

 

2010

Maj: +1455€! På 110h

Juni: +1360€! På 97h

Juli: +470€! På 39h

Augusti: -30€! På 45h

September: +410€ På 54h

Oktober: +70€! På 50h

November: +335€! På 74h

December: +1953€! På 84h

8 månader: +6010€ På 553h

 

2011

Januari: +525€! På 60h

Februari: +750€! På 59h

Mars: +2100€! På 96h

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...