Gå till innehåll

Folda KK ?


Zecon

Recommended Posts

  • Svars 56
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Klart du lägga dig.

 

Du höjer från UTG och Fi 3-betar 1,3 ggr pott. Vad tror du att han har? Så nu är potten 14k och du slaskar in 44k till. Du måste tillhöra klubben "Vi som inte kan spela efter floppen".

 

Jag menar inte att det var jättedåligt, men du kunde ha undvikit det.

 

Sådant här skrev folk på riktigt 2005 och det var kul att levla om 2007.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tragiska och upprörande är ju att han inte levlar. Och inte Förre heller :(

 

Med tanke på att detta inlägg +

 

"Yo apan. This monkey's gone to heaven" och

 

2 X "Senast redigerad av Slaktavfall, Idag 02:34. Anledning: Allmän urspårad tilt"

 

är det enda du har tillfört den här tråden så hade du lika gärna kunnat hålla käften. Till skillnad ifrån resten av er hybrisbarn är jag inte så jävla trångsynt att jag avskriver alla åsikter som jag inte delar som levling utan bemödar mig istället med att bemöta dem med argument och resonemang. Något som du också gjort i andra trådar.

Tråkigt att du tappat den förmågan.

 

Känns som om 80% av barnen som hänger här är ointresserade av att föra konstruktiva debatter om poker och att de är mer intresserade av att leta trådar där någon ställer en "dum" fråga eller resonerar "fel" bara för att kunna hoppa på drevet och få "mobba" lite för att på något sätt framhäva sina egna egon eller boosta sin egen självkänsla.

 

Som sagt de allra flesta kan man inte förvänta sig så mycket mer av men du borde snäppa upp dig några snäpp och skriva lite mer konstruktivt som det händer att du gör mellan varven.

 

Jag bryr mig inte om att gissa huruvida någon levlar eller inte varje gång jag läser en post på forumet. Berör posten en intressant situation oavsett om den för mig är självklar eller inte, så skriver jag gärna min syn på den och motiverar med resonemang och exempel. Att göra som ni och spamma "lol" och "levling" i varje tråd är ju rent ut sagt bara fegt för du behöver ju aldrig ta ansvar för dina egna åsikter, utan att genom att idiotförklara alla andra så tror ni att folk ska tro att ni besittar den absoluta sanningen utan att någonsin behöva argumnetera för den.

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men när någon argumenterar för att vika KK preflop med 40bb kan det bli svårt att vara seriös. Dessutom om det är ett troll så gottar han sig rejält i den här urartade diskussionen nu, och det är precis det man inte ska ge dem.

 

Men visst, hålla käften funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men när någon argumenterar för att vika KK preflop med 40bb kan det bli svårt att vara seriös. Dessutom om det är ett troll så gottar han sig rejält i den här urartade diskussionen nu, och det är precis det man inte ska ge dem.

 

Men visst, hålla käften funkar.

 

Hålla käften är långt ifrån det bästa alternativet.

 

Syftet med ett forum är att människor som delar intresset poker ska kunna utbyta åsikter, tankar och resonemang. Av naturlig skäl är alla på olika nivåer i utvecklingen och besitter olika mängd kunskap och detta är ett faktum som det mer eller mindre är omöjligt att göra något åt.

 

Om det fanns ett facit och den optimala och felfria pokern existerade är det möjligt att jag skulle ha något större förståelse för alla dryga oneliners, men i dagsläget tror varenda 14-åring som sprungit bra i 2 veckor att de knäckt GTO-pokerns gåta och att de är fullärda. Om det nu är så, så har de ju inget utbyte av att hänga här och slösa sin dyrbara tid bland oss vanliga dödliga som fortfarande tror att vi har mycket kvar att lära även om vi spelat poker i 15 år, och borde i stället ha fullt upp med att slakta Durrrrr, Antonius och de andra

n00bsen på FT:s Hs-bord.

 

Om det nu trollas så låt personen gotta sig och skratta bäst han kan. Det spelar mig inte den minsta roll om han också tycker att folda KK är helt crazy men bara vill ha lite skojigt. Har personen i fråga så tråkigt att han vill lägga sin tid på att klura ut dåliga argument för någonting han inte tror på så förtjänar han fan lite feedback.

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Penils, fundera på följande:

 

-Vad säger det dig att alla som har >1000 inlägg och livnärt sig åratal på poker säger att du har 100% fel?

 

Tråkigt om bra spelare tröttnar på att svara seriöst i trådar bara för att arroganta nybörjare konstant vägrar lyssna.

 

Wow. Du har lyckats klämma in så många misslyckanden på så få rader att jag knappt vet var jag ska ta vägen.

Jag vet vad jag pratar om, like it or not.

 

Du missuppfattat 2 saker, du stoppar in din stack av två anledninger. 1 för att plocka upp de 14k som redan finns där om fi väljer att vika och så stoppar du in degen för att extrahera maximalt värde alla de händer som fi inte har AA, men synar med sina AK,AQ,QQ,JJ,1010,99 osv

Hela ditt resonemang går ut på att du med 100% säkerhet vet att han har AA och följdaktligen är oerhört nöjd med dig själv när du viker KK pre och kliar dig magen och grymtar förnöjt "höhö jag är Dan Glimne". Vad du helt missat är att de gånger fi sitter på en annan hand än AA (vilket kommer vara de flesta fallen) så har du slängt iväg dina kungar mot en sämre hand och förlorat en pott du borde vinna.

 

Enkelt. Om du är säker på att Fi har AA så lägg dig, annars inte.

 

När du nu foldar dina KK efter reraises så undrar man ju vilken cardrange du har du när du rasiar utg? AA-99 och AK-AQ typ? Sedan lägger du alltså alla dessa händer utom AA mot en 1,3 ggrs reraise pre flopp?

 

Om motståndaren har AA, varför skulle du inte lägga dig?

 

Hur gör du med AA då? Du spelar ju ändå i stort sett för splittad pot och har du otur så kan han ju dra ut dig på färgen så den borde du rmiligtvis också lägga då antar jag?

 

Det är väl hugget som stucket beroende på struktur. Men nej, jag lägger knappast AA i det läget.

 

Sådant här skrev folk på riktigt 2005 och det var kul att levla om 2007.

 

Men likväl är det fortfarande sant 2010.

 

Till skillnad ifrån resten av er hybrisbarn är jag inte så jävla trångsynt att jag avskriver alla åsikter som jag inte delar som levling utan bemödar mig istället med att bemöta dem med argument och resonemang.

 

Känns som om 80% av barnen som hänger här är ointresserade av att föra konstruktiva debatter om poker och att de är mer intresserade av att leta trådar där någon ställer en "dum" fråga eller resonerar "fel" bara för att kunna hoppa på drevet och få "mobba" lite för att på något sätt framhäva sina egna egon eller boosta sin egen självkänsla.

 

Jag bryr mig inte om att gissa huruvida någon levlar eller inte varje gång jag läser en post på forumet. Berör posten en intressant situation oavsett om den för mig är självklar eller inte, så skriver jag gärna min syn på den och motiverar med resonemang och exempel. Att göra som ni och spamma "lol" och "levling" i varje tråd är ju rent ut sagt bara fegt för du behöver ju aldrig ta ansvar för dina egna åsikter, utan att genom att idiotförklara alla andra så tror ni att folk ska tro att ni besittar den absoluta sanningen utan att någonsin behöva argumnetera för den.

 

Håller med. Själv utgår jag alltid från att en post är legitim. Varför skulle jag inte, liksom?

Och till alla er som tjatar om att jag levlar och trollar så vill jag bara säga - tack för att ni bygger min bankrulle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Penils -> Varför skulle det vara rätt att vika KK om fi bara höjer med 4k. Du träffar trissen var 9:e gång. 4k x 8k= 32k (bägge har mer i sina stackar)

 

Om du nu verkligen kan göra en riktig heroread så är det optimala att vika först efter floppen om du inte träffar. Du bör nog se mer objektivt på denna hand och inte bara gå efter dina egen subjektiva bedömning. Fi har nog något annat än AA oftare än du tror, även om jag kan hålla med att det luktar lite AA här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow. Du har lyckats klämma in så många misslyckanden på så få rader att jag knappt vet var jag ska ta vägen.

 

Lol, Misslyckanden?

Svenska språket lika svårt som pokerteori verkar det som.

 

 

Jag vet vad jag pratar om, like it or not.

 

 

Riggdevil?

 

Bevisa annars gärna din förträfflighet på något sätt för oss som fortfarande inte är "helt övertygade". Sharkscope/OPR/PTR-stats eller annat skoj som visar alla dina framgångar och hur du byggt din rulle på oss andra i denna tråd.

 

...min gissning är annars att du genom NIT-turrepoker lyckas hitta ITM i micro/low-turrar. Knappast bevis för ett skit om så är fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enkelt. Om du är säker på att Fi har AA så lägg dig, annars inte.

 

Och exakt hur skulle du rent teoretiskt kunna vara säker? Är du tankeläsare? Har du superuser account?

 

Tycker det här uttalandet är ungefär lika intelligent som att säga

"Om du vet att du kommer bli utdragen av AQ med dina AA så lägg dig pre, annars inte"

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Penils -> Varför skulle det vara rätt att vika KK om fi bara höjer med 4k. Du träffar trissen var 9:e gång. 4k x 8k= 32k (bägge har mer i sina stackar)

 

Sant. Jag antog väl att Hero var så kåt att han inte kunde vika när han väl sett floppen.

 

kommenterar med noll pokerkoll (som Penils i detta exempel).

 

:roll:

 

Lol, Misslyckanden?

Svenska språket lika svårt som pokerteori verkar det som.

 

Vad är det för fel på misslyckanden?

 

Bevisa annars gärna din förträfflighet på något sätt för oss som fortfarande inte är "helt övertygade".

 

Det kan jag. Men jag vill inte. Av olika orsaker.

 

Och exakt hur skulle du rent teoretiskt kunna vara säker? Är du tankeläsare? Har du superuser account?

 

I can dodge bullets baby!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle bli livrädd om någon minbet3beta min höjning när jag sitter utg. Av den enkla anledning att det helt enkelt verkar vara ABC-poker att minraisa folk med AA nuförtiden. :lol:

 

Iövrigt så håller jag med om att det är RÄTT att dega pre 10 gånger av 10 i detta läge. Men personligen skulle jag inte göra det, just pga anledningen jag skriver ovan.

 

Fet creed till dig Förre att du orkar svara så utförligt varje gång.

Man tiltar ju bara av att läsa vad penils skriver.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej, det låter ju logiskt...

 

När vi är 20 pers kvar så går jag från mitt uber-laggiga agressiva spel (som fått mig dit jag är) till att vara en vektajt liten fjant som bara spelar nuts.

Och det är nog anledningen till att jag aldrig kommer i toppen, utan endast till finalbord och sen tar det sluuuuuut.

 

Logiskt va?

 

puss

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När vi är 20 pers kvar så går jag från mitt uber-laggiga agressiva spel (som fått mig dit jag är) till att vara en vektajt liten fjant som bara spelar nuts.

Och det är nog anledningen till att jag aldrig kommer i toppen, utan endast till finalbord och sen tar det sluuuuuut.

 

Logiskt va?

 

puss

 

/Fordie

 

jupp mycket logiskt..

 

btw. det måste var sjukt jobbigt att endast komma till finalborden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jupp mycket logiskt..

 

btw. det måste var sjukt jobbigt att endast komma till finalborden.

 

Det är sjukt jobbigt att vara överaggro cplagg i 6-7 timmar och sen sitta och blindas ut för man blir en vektajt fjolla för man är livrädd för att förlora och sen när man väl får A8 och pushar med sina sista 20BB får man $200 istället för $15k. JA, JOBBIGT.

 

På stars är ju 7-8-9onde platsen typ 2-3x inköpet, så det är fett jobbigt att bara komma till finalborden, ja. :cry:

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...