Gå till innehåll

Oslagbar Badbeat


jw1700

Recommended Posts

Har spelat allt möjligt i mitt 40-åriga liv. Senaste åren främst poker och gnäller i princip aldrig på "otur". Det är en del av spelet och jag har faktiskt ingen större problem att skaka av mig utdragningar. Inte ens när det är i slutet på större turneringar. Visst svär jag lite högre för stunden men det går över fort.

 

Men i lördags hände det som inte får hända. Och nu pratar vi V75. Vårt (vi var två personer) system såg ut som följer:

 

Avd.1 4

 

Avd.2 Alla hästar

 

Avd.3 3

 

Avd.4 Alla hästar

 

Avd.5 Alla hästar

 

Avd.6 1

 

Avd.7 3

 

Efter 6 lopp hade vi 6 rätt och värdet på vår spik i sjunde loppet var 11,2 miljoner. Hästen leder på upploppet, men precis vid mållinjen kommer nummer 5 i kapp och det krävs målfoto för att avgöra vinnaren. Givetvis blev det nummer 5.

 

Har gått tre dagar nu och än är man inte ens nära att ha kommit över det, men det ger sig säkert med tiden.

 

Ville egentligen bara skriva av mig med den här tråden och få lite sympati från pf:are...:-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ouch, förstår smärtan. Du får försöka hitta andra sätt att se på det. Typ att ni hade tur och marginalerna på er sida i dom andra loppen. Turrespelare kan ju whina över att busta med en 80%-are på finalbordet men dom fattar inte vilken rejäl dos tur dom haft för att hamna där. Försöker inte förminska beaten, bara ge nån form av tips på synsätt för att mildra smärtan. Hade det varit första loppet hade det aldrig gjort så ont, även fast ni hade varit lika nära.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

El kryddo - Jo visst det är precis som du skriver. Hade det hänt i t.ex. andra loppet hade det inte alls känts lika jävligt.

 

Men det är just den här fantastiska turen i övriga lopp som gör det extra jävligt. Man förstår nämligen att det här var en once-in-a-life-time chans, men den sprack med 2 cm.

 

I fjärde % femte loppet där vi hade alla hästar vann en 50-oddsare respektive en 65-oddsare. Spiken som vi hade i sjätte var en 16-procentare som vann med ett huvud ungefär. Maximal tur i samtliga dessa lopp med andra ord, just därför fanns chansen på de riktigt stora pengarna. För en gångs skull funkade precis allt... nästan... Och det är just de här omständigheterna som gör det till en badbeat som kommer ta tid att komma över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Surt som fan, men visa den som blivit lycklig, alltså långvarigt, harmoniskt lycklig av lyxkonsumtion? Pengar är definitivt inte allt här i livet.

 

Du hade säkert gått på rosa små moln i ett par veckor framöver om du hade vunnit men sen då? Jag tror man är ungefär samma person som man var innan man hade pengar om man vinner en stor prissumma. Men visst, lite lyxkant på tillvaron skadar inte men samtidigt finns det så många andra behov man behöver tillfredsställa för att bli balanserad och glad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ouch, förstår smärtan. Du får försöka hitta andra sätt att se på det. Typ att ni hade tur och marginalerna på er sida i dom andra loppen. Turrespelare kan ju whina över att busta med en 80%-are på finalbordet men dom fattar inte vilken rejäl dos tur dom haft för att hamna där. Försöker inte förminska beaten, bara ge nån form av tips på synsätt för att mildra smärtan. Hade det varit första loppet hade det aldrig gjort så ont, även fast ni hade varit lika nära.

 

Förstår detta också, nåt liknande har hänt mej också. Inför sista loppet har man ju trots allt bara en chans på antalet hästar, rent matematiskt alltså.

I hästspel händer det "otrilöiga" saker", man vill gärna tro att man var nära, men egentligen var man inte det alls.

Ett exempel: År 1995 jobbade jag några månader i Åbo, Finland. Det var min första dag på jobbet och min chef o jag diskuterade kvällens hästar. Vi kom överens om att göra ett system på 144 Finska mark. Vi gick till till en pub (som hette Naxi) och spelade och drack öl och åt. Det var ett ställe där man hade luckor ungefär som på en travbana. När det här speciella loppet skulle gå, såg jag att han (chefen) bara höll på med sina egna spel. Jag vågade inte säga nånting, var väl lite blyg. Det gällde att gissa dom tre första hästarna i rätt ordning.. Till slut gick jag fram till kassan och tänkte spela själv, men kom några sekunder för sent. Spelet var rätt, och skulle ha gett 7000+ ggr pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår detta också, nåt liknande har hänt mej också. Inför sista loppet har man ju trots allt bara en chans på antalet hästar, rent matematiskt alltså.

I hästspel händer det "otrilöiga" saker", man vill gärna tro att man var nära, men egentligen var man inte det alls.

Ett exempel: År 1995 jobbade jag några månader i Åbo, Finland. Det var min första dag på jobbet och min chef o jag diskuterade kvällens hästar. Vi kom överens om att göra ett system på 144 Finska mark. Vi gick till till en pub (som hette Naxi) och spelade och drack öl och åt. Det var ett ställe där man hade luckor ungefär som på en travbana. När det här speciella loppet skulle gå, såg jag att han (chefen) bara höll på med sina egna spel. Jag vågade inte säga nånting, var väl lite blyg. Det gällde att gissa dom tre första hästarna i rätt ordning.. Till slut gick jag fram till kassan och tänkte spela själv, men kom några sekunder för sent. Spelet var rätt, och skulle ha gett 7000+ ggr pengarna.

 

Mördade du honom sen? Du kan svara i PM om du inte vill erkänna på ett forum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tungt alltså! Som du säger antagligen "once in a life time" att allt klaffar 100% i de första 6 loppen på ett sådant system. Tråkigt att det inte klaffade fullt ut!

 

Finns väll i princip inget spel man kan va så nära de stora pengarna som trav och fallla på milimetern. Trav kan med andra ord vara otroligt tiltande och detta var ett extrem fall av denna tilt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ul=(

 

21k

 

Sexorna och femmorna gav tillsammans 37.500 ungefär så det blev en liten slant, men tyvärr har man inte kunnat glädja sig över det ännu... Viss skillnad när det gäller förändringar i livet på de två beloppen...

 

Tack allihopa i alla fall, märkligt nog så kändes det lite bättre när man fick dela med sig av eländet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår att det måste vara surt (understatement), sa det direkt efter mål att det måste varit tungt för dem som hadde Gidde. Men oslagbar bad beat håller jag inte riktigt med om. Klart bästa hästen som gjorde mest jobb vann. Hade varit skillnad om den åkt dit mot en smygkörd som hittat en mirakellucka. Förlåt men jag kunde inte låta bli.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...