Gå till innehåll

2.5/5 kr SVS: 200bb med AA, turnspel?


Recommended Posts

Fienden är nån form av regular som spelar 39/21 med aggfaktor 6.0, 3bet på 5% och C-bet på 78%, över ca 100 händer. Det här är hans första 3bet mot mig, medan jag varit väldigt aktivt med 3bettandet på det här bordet.

 

Av någon anledning väljer jag att flatta hans 3bet, eftersom jag tror det kommer underreppa min hand en hel del, plus att jag har position. Det är här jag tror jag begår ett misstag, då han förmodligen skulle syna ett 4bet när jag tänker efter såhär i efterhand.

 

Ska pengarna in på turn? Eller är det en fold? Jag vet inget speciellt om hur hans 3bet range egentligen ser ut, men jag antar att den är mer riktad mot värdehänder.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($982)

BB ($367)

Hero ($1,291)

CO ($943)

BTN ($326)

 

Dealt to Hero A:heart: A:diamond:

 

Hero raises to $17.50, fold, fold, SB raises to $65, fold, Hero calls $47.50

 

FLOP ($135) J:club: Q:spade: Q:club:

 

SB bets $101, Hero calls $101

 

TURN ($337) J:club: Q:spade: Q:club: 8:spade:

 

SB bets $270, Hero raises to $1,124 (AI)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar att du mixar in AA i din synrange i dessa lägen. Gillar synen på flopp, men föredrar nog att bara syna turn igen, samt syna av blank river/pusha för värde om han checkar. Finns inte många färdiga händer du slår på turn som han betar 2 gator med dessutom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar att du mixar in AA i din synrange i dessa lägen. Gillar synen på flopp, men föredrar nog att bara syna turn igen, samt syna av blank river/pusha för värde om han checkar. Finns inte många färdiga händer du slår på turn som han betar 2 gator med dessutom...

 

Tack för input.

 

Jag funderade på att syna turn, eftersom precis som du säger så finns det inte alltför många händer vi slår som skjuter 2 gator och synar min all-in. Men det som fick mig att shova turn var att jag förmodligen hade spelat ett bra färgdrag eller kanske kombodrag likadant.

 

Så mitt i allt tänkte jag alltså på balans, men det kanske är fel att balansera in en hand som AA i värderangen där, speciellt när vi är 200bb djupa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fienden är nån form av regular som spelar 39/21 med aggfaktor 6.0, 3bet på 5% och C-bet på 78%, över ca 100 händer. Det här är hans första 3bet mot mig, medan jag varit väldigt aktivt med 3bettandet på det här bordet.

 

Av någon anledning väljer jag att flatta hans 3bet, eftersom jag tror det kommer underreppa min hand en hel del, plus att jag har position. Det är här jag tror jag begår ett misstag, då han förmodligen skulle syna ett 4bet när jag tänker efter såhär i efterhand.

 

Ska pengarna in på turn? Eller är det en fold? Jag vet inget speciellt om hur hans 3bet range egentligen ser ut, men jag antar att den är mer riktad mot värdehänder.

 

oh really

 

jag synar turn + synar river

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för input.

 

Jag funderade på att syna turn, eftersom precis som du säger så finns det inte alltför många händer vi slår som skjuter 2 gator och synar min all-in. Men det som fick mig att shova turn var att jag förmodligen hade spelat ett bra färgdrag eller kanske kombodrag likadant.

 

Så mitt i allt tänkte jag alltså på balans, men det kanske är fel att balansera in en hand som AA i värderangen där, speciellt när vi är 200bb djupa?

 

 

Det finns ett problem till i handen. Pushar du turn så ser din hand plötsligt starkare ut än AA, och problemet är att på lowstakes gillar svagare spelare att hjältefolda extremt starka händer i 3 betade potter. Du kommer därför bara att få in degen mot en dam, turnad stege, kåk eller någon form av kombodrag. Vill du tänka balans så får du se till att inte pusha turn med ditt färgdrag varje gång utan syna då och då, då behöver du inte pusha AA på turn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av denna anledning ska du ju 4betta. Guldläge att sitta med essen här ju.

 

Om soetnows varit väldigt aktiv vid bordet kanske FI tänker att det är dags att börja bomba tillbaka, med vilken skithand som helst. Låt honom hänga sig själv, perfekt att flatta här, särskilt om du tenderat att syna många trebets på bordet. Folk på lägre nivåer är inte särskilt benägna att få in 200bb preflop särskilt light anyway.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om soetnows varit väldigt aktiv vid bordet kanske FI tänker att det är dags att börja bomba tillbaka, med vilken skithand som helst. Låt honom hänga sig själv, perfekt att flatta här, särskilt om du tenderat att syna många trebets på bordet. Folk på lägre nivåer är inte särskilt benägna att få in 200bb preflop särskilt light anyway.

 

Just för att det är low stakes så bör han 4beta. Sällan folk anpassar sig på lägre nivåer och börjar 3 beta light. Fi har nåt och kommer syna 4 beten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

You said it. Eftersom du varit aktiv med 3betandet så ska du 4beta här. Förmodligen 2x hans raise. Annars helt ok men att börja tänka på att balansera mot en du har spelat 100 händer med är överkurs.

 

Av denna anledning ska du ju 4betta. Guldläge att sitta med essen här ju.

 

Precis som ni båda skriver (och som jag nämnde själv lite snabbt i trådstarten) att 4bet hade säkert vart det bästa, men när jag nu väljer att flatta får jag göra det bästa av situationen där ifrån.

 

mrmaster, du tycker att jag spelade rätt på turn då eller?

 

 

vad vill du få syn av som du slår när du pushar där?

 

Några kombodrag, några eventuella hero calls med J, KK.. nja jag vet inte mer asså :) Fick för mig lite att han kunde vara lite maniac och gå broke med typ bara ett färgdrag eller så om jag skeppade.. Men ångrar nog turnpush såhär i efterhand..

 

 

oh really

 

jag synar turn + synar river

 

Synar du alla river då? Eller viker du J river och kanske klöver river?

 

 

Om soetnows varit väldigt aktiv vid bordet kanske FI tänker att det är dags att börja bomba tillbaka, med vilken skithand som helst. Låt honom hänga sig själv, perfekt att flatta här, särskilt om du tenderat att syna många trebets på bordet. Folk på lägre nivåer är inte särskilt benägna att få in 200bb preflop särskilt light anyway.

 

Det var så min tankebana gick just då, när jag spelade. Men såhär i efterhand inser jag nog att hans 3bet range kommer luta mer åt värdehänder än trash. Tror ingenting är fel egentligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och här kommer resultatet för den intresserade.

 

 

TURN ($337) J:club: Q:spade: Q:club: 8:spade:

 

SB bets $270, Hero raises to $1,124 (AI), SB calls $546 (AI)

 

RIVER ($1,970) J:club: Q:spade: Q:club: 8:spade: 9:diamond:

 

Hero shows A:heart: A:diamond:

(Pre 83%, Flop 8.6%, Turn 4.5%)

 

SB shows K:diamond: Q:diamond:

(Pre 17%, Flop 91.4%, Turn 95.5%)

 

SB wins $1,955

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...