Gå till innehåll

Dreambox.


K_MaN

Recommended Posts

Trött på att betala 600 kr/månad för Canal+ & Viasat.

Hört att man får alla kanaler om man skaffar sig dreambox.

 

Frågan är:

Vad kostar detta legalt?

Vad koster detta illegalt? (att man får koder från nån annan??)

Nån som har erfarenheter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du hört det så har den som sagt det fel. Det som är möjligt med en Dreambox är att dela ett programkort på flera boxar. Men likväl måste man själv eller en kompis ha ett kort.

 

Oftast brukar det vara en person som tecknar massa kort, comhem, boxer etc. Han får då tillgång till alla kanaler, som han delar med sig via en dreambox. Detta är olagligt vad jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oftast brukar det vara en person som tecknar massa kort, comhem, boxer etc. Han får då tillgång till alla kanaler, som han delar med sig via en dreambox. Detta är olagligt vad jag.

 

Precis vad jag har hört, dvs en person som teckar ett kort (lagligt) och sen delar med sig till andra kompisar (olagligt) för en viss peng i månaden.

 

Nu är frågan, hur mkt kostar det att teckna ett kort m alla kanaler lagligt?

Samt att få koder från nån olagligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis vad jag har hört, dvs en person som teckar ett kort (lagligt) och sen delar med sig till andra kompisar (olagligt) för en viss peng i månaden.

 

Nu är frågan, hur mkt kostar det att teckna ett kort m alla kanaler lagligt?

Samt att få koder från nån olagligt?

 

Att få alla kanaler har du väl redan svarat på om du säger att du betalar 600kr? Hur mycket det kostar att få det olagligt får du väl fråga nån kompis om som du får övertala att skaffa alla kanaler först.

 

Det lär inte finnas nån vänlig själ som delar ut till vem som helst för en liten summa. Eftersom det är olagligt så skulle dom få en riktigt fet smäll när dom åker dit. Så detta är nåt som hålls väldigt internt och privat. Själv tycker jag det är fel att dela med en kompis.

 

Skulle kunna tänka mig att dela kort med mig själv om jag haft villa eller nåt, för jag tycker det är lika mycket fel att ta betalt för extra kort inom samma hushåll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...