Gå till innehåll

Poker Office 5 vägrar starta


schenker

Recommended Posts

Får inte PO5 att starta sedan igår...postade nedan på PO's eget forum, men gör det även här i hopp om hjälp.

 

Kan tilläggas att processen javaw.exe nu är uppe i ett Privat Arbetsminne av ca 438 000 kb (efter att ha försökt starta PO för ca 15 minuter sedan). Vet inte om det kan vara en del av problemet?

 

"Same problem for me, since yesterday. Running on Windows Vista Home Premium.

 

Either the splash screen hangs "for hours" or it disappears after some time.

The process javaw.exe starts when I try to start PO, but when PO startup screen disappears, this Java process also ends.

 

The trouble shooting I've done is to re-install the Java Runtime Environment (even though I was prompted that I had the latest version) but that didn't help either.

 

What to do ???

 

I'm also thinking about re-installing PO (and pray that it works), but how can I first make a backup of the database? Would like to copy the relevant files to another location, but I've not managed to figure out which files/folders are the db?"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft samma problem till och från, samma sak att det ibland hänger sig när jag multitablar ordentligt mycket.

 

För mig brukar det dock sluta när jag startar om datorn och låter PO få köra en stund utan att livetracka. Min egna amatörmässiga teori är att den måste få en chans att "komma ikapp" om inte processorn/programmet klarar av trycket.

 

Men ett återkommande problem är just att javaw.exe har ett galet högt arbetsminne även när det verkar fungera som det ska vilken segar ner datorn nåt fruktansvärt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...